1
Vraag
2
Reacties
RJ2012

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

300/30 haalt 150/30 in bridge

Medio vorig jaar of nog iets eerder is een monteur op bezoek geweest en heeft destijds een nieuw AOP geplaatst. Op dat moment was de snelheid, uit mijn hoofd, nog circa 150 mb en werd dat net niet gehaald. Toen geen probleem vanwege beperkt verschil. Inmiddels is de snelheid binnen het abo natuurlijk een stuk hoger maar kom ik met een snelheidstest nog altijd niet hoger. De upload halen we wel.

 

Opstelling: Connectbox in Bridge met daarachter een USG (Ubiquiti). De internet speedtest van de USG komt op 130/31. Een met een laptop bekabelde (op de USG) test geeft een min of meer gelijke waarde waarbij pieken van 150 te zien zijn.

 

Als bijlage heb ik de screenshots uit de connectbox voor wat betreft de streams toegevoegd. Iemand die hier iets over kan zeggen?

 

Update: screen van log bijgevoegd. 2022-05-18 13_24_50.png

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

De USG is gebaseerd op dezelfde hardware als de ER-Lite. Ik heb even gezocht en hardware offloading kan via de controller in- en uitgeschakeld worden. Ook QoS/SQM kan als test worden uitgeschakeld.

Bekijk in context

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

Het AOP hangt er wat vreemd bij. Is hierop geen (meestal groene) buitenkabel aangesloten? Zo nee, dan is deze kabel verlengd en is er daardoor mogelijk wat extra demping aanwezig.

 

Je kunt de snelheid ook nog eens testen met het modem direct op het AOP aangesloten, dus zonder de splitter POA-01-B.

Bekijk in context

8 Reacties 8
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

De downstream (inkomend signaal) is aan de zwakke kant en er is ruis (CER) aanwezig, vermogen en MER zijn beide vrij laag, met name op de hogere kanalen/frequenties.

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

efok

Level 17
  • 4013Posts
  • 219Oplossingen
  • 1590Likes

Hoe zit dat bij de USG? Kan die aan hardware oofloading doen? Bij mijn Edgerouter Lite  moet ik dat wel aanzetten, anders kan hij de snelheden ook niet aan. Grapje daarbij is dat er zowel offloading is voor IPv4 en IPv6. Het duurde even voor ik begreep waarom ik over IPv4 mijn snelheid wel haalde, en over IPv6 niet. Voor die laatste stond offloading niet aan.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

De USG is gebaseerd op dezelfde hardware als de ER-Lite. Ik heb even gezocht en hardware offloading kan via de controller in- en uitgeschakeld worden. Ook QoS/SQM kan als test worden uitgeschakeld.

RJ2012
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Tobias, dank voor je reactie.

 

Onderstaand de gevraagde foto meer is er niet om zomaar te zeggen. Ons AOP zit overigens in huiskamer en is aangesloten op een COAX kabel die 'ergens' binnenkomt en doorloopt naar het AOP.

Jouw (en die van Efok) wat betreft het aanzetten van offloading scheelt overigens wel 50 mb. Zit nu op circa 200/30. QoS staat daarbij uit. Het aanzetten brengt de snelheid weer terug naar 180/30.

 

IMG20220518181044.jpg

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

Het AOP hangt er wat vreemd bij. Is hierop geen (meestal groene) buitenkabel aangesloten? Zo nee, dan is deze kabel verlengd en is er daardoor mogelijk wat extra demping aanwezig.

 

Je kunt de snelheid ook nog eens testen met het modem direct op het AOP aangesloten, dus zonder de splitter POA-01-B.

RJ2012
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Eens wat betreft ophangen. Deze zit wat hoger dan bedoeld en met dubbelzijdig aan de muur. Nu even voor de foto los gemaakt. En inderdaad zit deze niet direct op de groene kabel maar is deze verlengd het AOP is aangesloten door de monteur destijds. Dat zal dan wellicht het hele probleem zijn. Instellingen wijzigen op de USG hebben al veel gedaan.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

In elk geval fijn dat er al verbetering is.

RJ2012
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Allen bedankt voor zover. Ik zal eens zien waar de groene kabel binnenkomt hier in huis want dat is wellicht al een zoektocht. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic