1
Vraag
2
Reacties
Arkayne

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

2x Wifiboosters aan elkaar koppelen

Hoi iedereen,

Wij hebben 2x een Wifibooster van ziggo ontvangen (dat is dus 2x een volledige set, adapter A & adapter B .

Ik heb een aantal maanden geleden 1 Wifibooster geinstalleerd en deze werkt perfect. Adapter A zit in de meterkast met een internetkabel aan ons modem, en adapter B zit boven in een kamer in een stopcontact.

Nu hebben wij nog een set hier om een extra wifipunt in te stellen in een andere kamer boven, echter is dit weer een volledige set (Adapter A & B en niet alleen een uitbreidingsset (adapter ​​​​​​​B .

Ik dacht, dat maakt niet uit, dan gebruik ik puur Adapter B van het 2e pakketje om te koppelen aan ons bestaande Adapter A, maar kan dit wel?

Als het goed is zijn de twee adapters gekoppeld, maar als ik het wifi wachtwoord invoer (geschreven op achterkant adapter ​​​​​​​B  geeft mijn mobiel of laptop de melding: “Verkeerd wachtwoord”.

Heb adapter B al gereset met satéprikker. Alleen nu twijfel ik dus of je wel 2x een Wifibooster kan koppelen met elkaar. Of dat ik gewoon 1x Wifibooster nodig heb en 1x een uitbreidingsset.

Hopelijk wordt het hier wat duidelijker.

Eerste pakketje Wifiboosters:

Adapter A -- In meterkast in stopcontact, met internetkabel verbonden aan modem. 3 groene lampjes
Adapter B -- Boven in kamer C in het stopcontact. Werkt naar behoren al maanden.

Tweede pakketje Wifiboosters:
Adapter A -- Ongeinstalleerd, nog in de doos
Adapter B -- Als het goed is gekoppeld met Adapter A van eerste pakketje (want bovenste huis lampje brand constant groen), is te vinden in mijn Wi-FI lijst, maar het wachtwoord schijnt onjuist te zijn.

 

Alvast bedankt.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3328Likes

Hey @Arkayne

Allereerst, hartelijk welkom op de Community 😄 Dat is een hele goede vraag! Het is niet mogelijk om om Adapter B van het tweede pakket te gebruiken als uitbreiding. Je hebt hier de uitbreidingsset zelf voor nodig omdat van beide pakketjes, adapter A en B met elkaar zijn gekoppeld. 

Bekijk in context

13 Reacties 13
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3328Likes

Hey @Arkayne

Allereerst, hartelijk welkom op de Community 😄 Dat is een hele goede vraag! Het is niet mogelijk om om Adapter B van het tweede pakket te gebruiken als uitbreiding. Je hebt hier de uitbreidingsset zelf voor nodig omdat van beide pakketjes, adapter A en B met elkaar zijn gekoppeld. 

Arkayne
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mariska Ziggo wrote:

Hey@Arkayne

Allereerst, hartelijk welkom op de Community Dat is een hele goede vraag! Het is niet mogelijk om om Adapter B van het tweede pakket te gebruiken als uitbreiding. Je hebt hier de uitbreidingsset zelf voor nodig omdat van beide pakketjes, adapter A en B met elkaar zijn gekoppeld. 

Dankjewel Mariska!

Wat zou jij aanraden? De volledige set omruilen voor een uitbreidingsset, of mijn huidige volledige set ook volledig aansluiten. (Zodat ik 2x adapter A in  de meterkast heb en 2x adapter B boven in verschillende kamers).

Alvast bedankt.

Schiksie

Level 11
  • 550Posts
  • 63Oplossingen
  • 119Likes

De snelste manier is om ze beide aan te sluiten en als je nog een stopcontact in de meterkast over hebt kan dat prima. Let wel dat je geen verlengsnoer kan gebruiken.

Indien je ze gekocht hebt dan is de uitbreidingsset natuurlijk wel goedkoper 

Arkayne
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Schiksie wrote:

De snelste manier is om ze beide aan te sluiten en als je nog een stopcontact in de meterkast over hebt kan dat prima. Let wel dat je geen verlengsnoer kan gebruiken.

Indien je ze gekocht hebt dan is de uitbreidingsset natuurlijk wel goedkoper 

Bedankt voor de reactie!

Waarom kan ik beide Adapters A niet in dezelfde verlengsnoer doen?
Ik heb dan trouwens ook nog een extra ethernet port nodig in het modem zelf om de tweede adapter A aan te sluiten en volgens mij hebben we daar geen ruimte meer voor.

Schiksie

Level 11
  • 550Posts
  • 63Oplossingen
  • 119Likes

Heb je de adapter A in een verlengsnoer zitten dan ? Het kan wel maar is niet raadzaam omdat dit de werking van de booster niet ten goede komt ( soms zelfs oranje lampje). In de handleiding staat niet voor niets dat je ze op een “direct” stopcontact moet aansluiten (zie de tekening).

Als je ook geen ethernet poort meer over hebt is de uitbreidingsset inderdaad een beter oplossing.

 

Arkayne
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Schiksie wrote:

Heb je de adapter A in een verlengsnoer zitten dan ? Het kan wel maar is niet raadzaam omdat dit de werking van de booster niet ten goede komt ( soms zelfs oranje lampje). In de handleiding staat niet voor niets dat je ze op een “direct” stopcontact moet aansluiten (zie de tekening).

Als je ook geen ethernet poort meer over hebt is de uitbreidingsset inderdaad een beter oplossing.

 

Oh, goed om te weten. Heb ik overheen gelezen.

Het heeft altijd prima gewerkt de afgelopen maanden, hier en daar met veel Wi-Fi verkeer wilde hij er nog wel eens uitklappen. 
Zal eens kijken of ik hem in een direct stopcontact kan steken, maar volgens mij zit er geen in de meterkast.

Zal dan waarschijnlijk de set omwisselen voor een uitbreidingsset.

Hartelijk dank voor de hulp!

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

@Mariska Ziggo  Dan ben ik toch benieuwd wat het verschil is tussen Adapter B en de uitbreidingsset. Dat adapter B niet werkt met het wachtwoord van de tweede set is mij wel duidelijk, maar als je die adapter B van de tweede set nu via de WPS koppelt aan de Adapter A van de eerste set en daarna het wachtwoord van de eerste set gebruikt waarom zou het dan niet werken?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75173Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Ik heb hier complete 2 sets A en B adapters al jaren in gebruik.

1 adapter A in gebruik en 2 adapters B. (de andere adapter A zit in de doos)

Deze beide adapters B heb ik beide actief op 1 adapter A.

Voor het gemak: neem een grote stekkerdoos die op de stroom aangesloten is, waar je ze alle drie in kunt prikken.
Adapter A verbonden laten met je modem.
Op adapter A security indrukken en op 1 adapter B ook, als deze contact heeft, dan adapter A weer security indrukken en op de andere adapter B ook.
Als het goed is heb je nu beide adapters B actief en kun je ze plaatsen in de stopcontacten die je wenst.

Om de instellingen te veranderen kun je het best verbinding maken met de adapters B via hun IP adres met een browser, die IP adressen kun je vinden in je modem onder verbonden apparaten.
De standaard logingegevens Gebruikersnaam: Ziggo Wachtwoord: draadloos
Dan kun je de Wifi/SSID naam veranderen en de beveiligingssleutel van de Wifi en nog andere instellingen zoals de Username en Password om in te loggen via het IP adres.

Sommige wachtwoorden zijn lastig te lezen is het een nul 0 of een hoofletter o O of een hoofdletter i I of een kleine letter L l , ze zien er bijna hetzelfde uit.

Mark van Ziggo heeft er ook nog een topic over geschreven voor nog meer informatie:

Ziggo-ap niet bereikbaar - De Ziggo Wifibooster

Arkayne
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:

Ik heb hier complete 2 sets A en B adapters al jaren in gebruik.

1 adapter A in gebruik en 2 adapters B. (de andere adapter A zit in de doos)

Deze beide adapters B heb ik beide actief op 1 adapter A.

Voor het gemak: neem een grote stekkerdoos die op de stroom aangesloten is, waar je ze alle drie in kunt prikken.
Adapter A verbonden laten met je modem.
Op adapter A security indrukken en op 1 adapter B ook, als deze contact heeft, dan adapter A weer security indrukken en op de andere adapter B ook.
Als het goed is heb je nu beide adapters B actief en kun je ze plaatsen in de stopcontacten die je wenst.

Om de instellingen te veranderen kun je het best verbinding maken met de adapters B via hun IP adres met een browser, die IP adressen kun je vinden in je modem onder verbonden apparaten.
De standaard logingegevens Gebruikersnaam: Ziggo Wachtwoord: draadloos
Dan kun je de Wifi/SSID naam veranderen en de beveiligingssleutel van de Wifi en nog andere instellingen zoals de Username en Password om in te loggen via het IP adres.

Sommige wachtwoorden zijn lastig te lezen is het een nul 0 of een hoofletter o O of een hoofdletter i I of een kleine letter L l , ze zien er bijna hetzelfde uit.

Mark van Ziggo heeft er ook nog een topic over geschreven voor nog meer informatie:

Ziggo-ap niet bereikbaar - De Ziggo Wifibooster

 

Bedankt voor je reactie.

Hmm oke, dan moet ik dit toch nog eens proberen. Beide adapters B waren inderdaad verbonden aan A, echter was het wachtwoord verkeerd bij invullen.
Maar als ik het goed begrijp kan ik dus inloggen op de Adapter B door hun IP-adres in te vullen in mijn browser, en daar eventueel het wachtwoord aanpassen.

Goede tip, ik zal dit topic op de hoogte houden of dit lukt, echter kan ik het pas over 2 weken proberen.

Schiksie

Level 11
  • 550Posts
  • 63Oplossingen
  • 119Likes

Nice 🙂 dat ga ik ook eens testen @Be rt  

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75173Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Veel succes gewenst allen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75173Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

“Maar als ik het goed begrijp kan ik dus inloggen op de Adapter B door hun IP-adres in te vullen in mijn browser, en daar eventueel het wachtwoord aanpassen.”

YEP

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75173Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Nog even wat tips voor de meelezers met meerdere Wifi Acces punten en problemen met verbinden met verschillende apparaten met de verschillende Wifipunten:

Wifi verbindingsproblemen met meerdere Acces Points - mogelijke oplossingen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic