Op onze Modem werken 2 vd 4 ethernet poorten niet. Hebben in het verleden wel gewerkt.
Bekend probleem met een oplossing of kunnen we hier vervanging voor krijgen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hey @jannekek, welkom hier op de Community!
Met internetpoorten die maar voor de helft werken gaan we natuurlijk niet akkoord. Hartstikke goed dat je daar hier een melding van hebt gemaakt.
Zoals al als oplossing genoemd werd, lijkt het mij handig om ervoor te zorgen dat er een nieuw modem je kant op komt. Dat heb ik dan ook gelijk voor je aangevraagd!
Het nieuwe modem wordt zo snel mogelijk voor je verstuurd. Je krijgt hiervoor per mail een Track & Trace code opgestuurd, zodat je het pakketje kunt volgen.
Zodra je het nieuwe modem binnen hebt, kun je deze aansluiten. Er zijn hierboven al wat tips genoemd om rekening mee te houden, zodat het modem straks het beste werkt ;-).
Als je nog vragen hebt, stel ze dan vooral!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dit is geen bekend probleem.
Bij vreemde issues kan het helpen om het modem 30 seconden van de stroom te halen.
Geen resultaat, dan de resetknop achterop 30 seconden indrukken voor een volledige reset.
Geen resultaat, dan kan het modem aan het einde van zijn werkzame leven zijn en kan het modem worden omgewisseld voor een nieuw modem.
Mogelijk moeten er ook hedendaagse aansluitmaterialen vervangen worden.
Mocht er een nieuw modem nodig zijn, kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Dan kunnen de juiste aansluitmaterialen opgestuurd worden.
Dank voor respons.
Beide suggesties had ik al uitgeprobeerd helaas zonder gewenste resultaat. Ik zou dan dus graag nieuwe modem ontvangen.
Foto bijgevoegd hoe het nu is aangesloten.
Bert vroeg: kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Een foto van het modem is er al. Zou je de andere gevraagde ook willen plaatsen?
Ja kan ik. Bij deze
Met AOP wordt een van bovenstaande contactdozen bedoeld.😉 Meestal te vinden in de meterkast.
Stuurde alsnog de verkeerde foto 🙂
De afstand AOP naar modem behoort voor een goede werking max. 1,5 meter te zijn. Dat is niet te zien.
Het AOP ziet er goed uit.
Een moderator kan je een nieuw modem toesturen, evenals een IEC/F kabel met rode en groene markering van 1,5m. voor tussen AOP en modem.
Ik leg dit topic bij het moderatie-team neer.
Zet je nog wel even je postcode en huisnummer in je
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Dan kan men de juiste gegevens raadplegen en je de gevraagde spullen toesturen.
Hey @jannekek, welkom hier op de Community!
Met internetpoorten die maar voor de helft werken gaan we natuurlijk niet akkoord. Hartstikke goed dat je daar hier een melding van hebt gemaakt.
Zoals al als oplossing genoemd werd, lijkt het mij handig om ervoor te zorgen dat er een nieuw modem je kant op komt. Dat heb ik dan ook gelijk voor je aangevraagd!
Het nieuwe modem wordt zo snel mogelijk voor je verstuurd. Je krijgt hiervoor per mail een Track & Trace code opgestuurd, zodat je het pakketje kunt volgen.
Zodra je het nieuwe modem binnen hebt, kun je deze aansluiten. Er zijn hierboven al wat tips genoemd om rekening mee te houden, zodat het modem straks het beste werkt ;-).
Als je nog vragen hebt, stel ze dan vooral!
@Marije over de gevraagde kabel heen gelezen? 😉
@KBX458 Kabel! Ook onderweg.
afstand AOP naar modem is hooguit 50cm dus dat komt goed.
Postcode huisnummer toegevoegd
Bedankt voor snelle hulp.
Hej Janneke! Hoe is het gegaan met het nieuwe modem en de verbinding? 🙂
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.