1
Vraag
2
Reacties
Rico070

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

2 Playstation 4 met Nat type 3

Goedeavond! Ik en mijn vriendin hebben sinds maandag Ziggo internet, maar sinds dat we dat hebben, geven onze Playstations nat type 3 aan. Na uren Google komen we er echt niet meer uit.
Ik heb de volgende geprobeerd (bij elke instelling heb ik de modem herstart):
- gecheckt of upnp aan staat. (Staat aan)
- portforwarding gedaan op 1 PS4 met een vaste ip.
TCP: 80, 443, 1935, 3478-3480
UDP: 3478-3479 ( bij udp krijg ik constant een foutmelding)
-DMZ ingeschakeld op 1 PS4 ( zonder port forwarding )

Maar wat ik ook doe, ik blijf nat type 3 houden.
Kan iemand ons hierin helpen?

Ik heb de technicolor tc7210

Bij voorbaat dank!

Rico
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Het klopt wat Steef schrijft.
Helaas blijkt ook dit niet altijd goed werken.
Kan liggen aan niet correct werkende UPnP of niet goed functionerende Game software.

Omdat met handmatige Port Forwards (en evt DMZ-host) niet dezelfde port voor 2 stuks PS4 kan worden opengezet is UPnP de enige uitweg.
Via UPnP kunnen van elkaar verschillende poorten worden gereserveerd door de PSen.
Dat moet door de Game software aan de Sony Servers worden doorgegeven & dan zou het goed moeten kunnen gaan werken. Dat is de theorie. De praktijk kan tegenvallen.

Zie bv ook:
https://community.ziggo.nl/randapparatuur-97/nat-type-probleem-met-meer-dan-1-playstation-22328/index1.html

Gr Han

Bekijk in context

6 Reacties 6
Steefb

Level 20
  • 15867Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Als je upnp gebruikt moet je niet ook nog eens handmatig gaan portforwarden.

Ik zou alle regels verwijderen. upnp aanlaten, en dan alles uitschakelen.
Daarna eerst je modem starten en daarna 1 voor 1 apparaten aanzetten. En tussen de Playstations weer een keer de modem herstarten. En dan eerst Playstation1 en daarna Playstation2 starten.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Het klopt wat Steef schrijft.
Helaas blijkt ook dit niet altijd goed werken.
Kan liggen aan niet correct werkende UPnP of niet goed functionerende Game software.

Omdat met handmatige Port Forwards (en evt DMZ-host) niet dezelfde port voor 2 stuks PS4 kan worden opengezet is UPnP de enige uitweg.
Via UPnP kunnen van elkaar verschillende poorten worden gereserveerd door de PSen.
Dat moet door de Game software aan de Sony Servers worden doorgegeven & dan zou het goed moeten kunnen gaan werken. Dat is de theorie. De praktijk kan tegenvallen.

Zie bv ook:
https://community.ziggo.nl/randapparatuur-97/nat-type-probleem-met-meer-dan-1-playstation-22328/index1.html

Gr Han
Rico070
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steefb wrote:
Als je upnp gebruikt moet je niet ook nog eens handmatig gaan portforwarden.

Ik zou alle regels verwijderen. upnp aanlaten, en dan alles uitschakelen.
Daarna eerst je modem starten en daarna 1 voor 1 apparaten aanzetten. En tussen de Playstations weer een keer de modem herstarten. En dan eerst Playstation1 en daarna Playstation2 starten.

ik ga dit nu uitproberen, ik kom hier snel op terug
Rico070
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hanh wrote:
Het klopt wat Steef schrijft.
Helaas blijkt ook dit niet altijd goed werken.
Kan liggen aan niet correct werkende UPnP of niet goed functionerende Game software.

Omdat met handmatige Port Forwards (en evt DMZ-host) niet dezelfde port voor 2 stuks PS4 kan worden opengezet is UPnP de enige uitweg.
Via UPnP kunnen van elkaar verschillende poorten worden gereserveerd door de PSen.
Dat moet door de Game software aan de Sony Servers worden doorgegeven & dan zou het goed moeten kunnen gaan werken. Dat is de theorie. De praktijk kan tegenvallen.

Zie bv ook:
https://community.ziggo.nl/randapparatuur-97/nat-type-probleem-met-meer-dan-1-playstation-22328/index1.html

Gr Han

ik kan via de playstation een IP instellen, maar moet ik in de modem de IP ook reserveren?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Hoi,

Vast Ip is niet nodig, maar verder geen probleem om dit te doen.

Als je het op de PSen instelt moet je zo'n Ip buiten de Range van de DHCP Server van de Technicolor kiezen.

Het kan ook op de Technicolor met een reservering binnen
de Range voor het MAC address van een PS.

Zie maar.

Gr Han

Noot mijn plaatje is wat raar want ik heb speciale firmware op mijn Technicolor.
Gebruik ook nog eens de DHCP Server niet en dus ook geen address reservations.
Denk toch dat je er iets aan hebt.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Rico070, het is los van de provider altijd erg lastig om 2 Playstations perfect te laten werken in 1 huis omdat je een poort maar naar 1 intern IP adres kunt forwarden. UPnP is een goede tip, maar heeft ook wat nadelen. Daarom staat dat standaard uit. Hoe gaat het ondertussen met de NAT types?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic