Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Postman wrote:
Heeft u een VPN verbinding ingesteld of een app die deze verbinding opzet? Lijkt namelijk dat zoiets gebeurt, omdat er in heel andere ranges verbonden wordt.
Het zwart maken van de IP adressen en subnet is niet behulpzaam, en ook overbodig voor interne adressen. Graag volledige screenshot geven.
jarielcapitain wrote:
Is het een iPhone ? en heb je meerdere apple apparaten
Voor een iPhone Instellingen>>Wifi >SSID (I).
Schakel verbind automatisch uit.
Doe dit voor al je apple apparaten voor deze SSID
Zie bijlage
DennyW wrote:
Patricia82Bas72
Het xx192.x - IP-adres herken ik als een IP-adres afkomstig van een Mediabox. De Mediabox heeft dan ook een actieve DHCP-server die (ongewenst) IP-adressen uitdeelt op jouw netwerk.
De kunst is nu om die extra DHCP-server uit te zetten. Het kan dan echter gebeuren dat bij een firmware update deze weer "tot leven wordt gewekt". Maar als je het kunstje eenmaal door hebt is dit weer makkelijk op te lossen.
Wellicht help de info uit deze link
Groet,
DennyW
Patricia82Bas72 wrote:
Ik ga er naar kijken, en de link bekijken. Thnks
efok wrote:
Het is al gezegd, maar het is echt de mediabox die dit doet. Bekend issue. Trek de netwerkkabel eruit, en het is opgelost. De rest in dit topic kun je negeren.
DennyW wrote:Patricia82Bas72 wrote:Patricia82Bas72
Ik ga er naar kijken, en de link bekijken. Thnks
Ik ben ervan uit gegaan dat Mediabox met een netwerk/ethernet-kabel is verbonden met het Ubee EVW321B modem/router.
Als je zo'n verbinding hebt, dan kan je door losnemen van dat kabeltje testen of het storende effect verdwijnt. Je hoeft dan niet dat hele topic door te lezen om vast testellen of de storing hierdoor veroorzaakt wordt of niet.
Postman wrote:efok wrote:Natuurlijk is dit ook een echte oplossing. Beter zou zijn als de mediabox geen DHCP server heeft, of deze niet zou storen.
Het is al gezegd, maar het is echt de mediabox die dit doet. Bekend issue. Trek de netwerkkabel eruit, en het is opgelost. De rest in dit topic kun je negeren.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.