1
Vraag
2
Reacties
Patricia82Bas72

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

2 IP adressen, onder 1 netwerk, met de ene IP geen verbinding via wifi?

Misschien een lastig vaag verhaal om uit te leggen: Ik heb 1 router in huis, 1 netwerk. Mijn probleem is dat niet mijn WiFi wegvalt maar wel de verbinding. Dan check ik mijn instellingen van de telefoon, wel verbonden met WiFi, maar niet kunnen internetten. Als ik ververs, oftewel vernieuw lease doe, wijzigt mijn IP adres/router in de instellingen. Dan werkt alles weer. Dit alles onder dezelfde netwerknaam, deze blijft hetzelfde. Ik snap het niet meer. Al contact gehad met de klantservice, en ook geen oplossing...
Vergeet verbinding, resetten, opnieuw verbinden, alles gedaan.. Ik ben de enige in huis met dit probleem.
Wie weet de oplossing?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Patricia82Bas72

Het xx192.x - IP-adres herken ik als een IP-adres afkomstig van een Mediabox. De Mediabox heeft dan ook een actieve DHCP-server die (ongewenst) IP-adressen uitdeelt op jouw netwerk.
De kunst is nu om die extra DHCP-server uit te zetten. Het kan dan echter gebeuren dat bij een firmware update deze weer "tot leven wordt gewekt". Maar als je het kunstje eenmaal door hebt is dit weer makkelijk op te lossen.
Wellicht help de info uit deze link

Groet,
DennyW

Bekijk in context

13 Reacties 13
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Patricia82Bas72

Het xx192.x - IP-adres herken ik als een IP-adres afkomstig van een Mediabox. De Mediabox heeft dan ook een actieve DHCP-server die (ongewenst) IP-adressen uitdeelt op jouw netwerk.
De kunst is nu om die extra DHCP-server uit te zetten. Het kan dan echter gebeuren dat bij een firmware update deze weer "tot leven wordt gewekt". Maar als je het kunstje eenmaal door hebt is dit weer makkelijk op te lossen.
Wellicht help de info uit deze link

Groet,
DennyW
Postman

Level 1
  • 34Posts
  • 5Oplossingen
  • 0Likes
Heeft u een VPN verbinding ingesteld of een app die deze verbinding opzet? Lijkt namelijk dat zoiets gebeurt, omdat er in heel andere ranges verbonden wordt.

Het zwart maken van de IP adressen en subnet is niet behulpzaam, en ook overbodig voor interne adressen. Graag volledige screenshot geven.
jarielcapitain

Level 13
  • 778Posts
  • 31Oplossingen
  • 244Likes
Is het een iPhone ? en heb je meerdere apple apparaten
Voor een iPhone Instellingen>>Wifi >SSID (I).
Schakel verbind automatisch uit.
Doe dit voor al je apple apparaten voor deze SSID
Zie bijlage
Patricia82Bas72
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Postman wrote:
Heeft u een VPN verbinding ingesteld of een app die deze verbinding opzet? Lijkt namelijk dat zoiets gebeurt, omdat er in heel andere ranges verbonden wordt.

Het zwart maken van de IP adressen en subnet is niet behulpzaam, en ook overbodig voor interne adressen. Graag volledige screenshot geven.


Nee, geen VPN of een app die deze verbinding maakt. Is gewoon de telefoon die automatisch verbind met het thuis WiFi netwerk..
Zwart maken was alleen om te laten zien dat het 2 verschillende ip/router namen waren...
Patricia82Bas72
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
jarielcapitain wrote:
Is het een iPhone ? en heb je meerdere apple apparaten
Voor een iPhone Instellingen>>Wifi >SSID (I).
Schakel verbind automatisch uit.
Doe dit voor al je apple apparaten voor deze SSID
Zie bijlage

Is idd een iPhone en idd meerdere Apple apparaten hier, maar dan moet ik voortaan zelf verbinding maken thuis??
Patricia82Bas72
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
DennyW wrote:
Patricia82Bas72

Het xx192.x - IP-adres herken ik als een IP-adres afkomstig van een Mediabox. De Mediabox heeft dan ook een actieve DHCP-server die (ongewenst) IP-adressen uitdeelt op jouw netwerk.
De kunst is nu om die extra DHCP-server uit te zetten. Het kan dan echter gebeuren dat bij een firmware update deze weer "tot leven wordt gewekt". Maar als je het kunstje eenmaal door hebt is dit weer makkelijk op te lossen.
Wellicht help de info uit deze link
Groet,
DennyW

Ik ga er naar kijken, en de link bekijken. Thnks
jarielcapitain

Level 13
  • 778Posts
  • 31Oplossingen
  • 244Likes
Patricia82Bas72
Nee alleen voor de wifi netwerk(en) dat xxx.yyy.192.aaa als adres geeft. Voor de "goede verbindingen" kan het automatisch aan blijven.
Er is een correlatie tussen de apple apparatuur dat automatisch de gegevens overneemt.

Je schreef :
Vergeet verbinding, resetten, opnieuw verbinden, alles gedaan.. Ik ben de enige in huis met dit probleem.

Vergeet verbindingen moet je op elk Apple apparaat doen met de zelfde WIFI ID (2,4 en 5.0) die problemen oplevert.
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Patricia82Bas72 wrote:

Ik ga er naar kijken, en de link bekijken. Thnks

Patricia82Bas72
Ik ben ervan uit gegaan dat Mediabox met een netwerk/ethernet-kabel is verbonden met het Ubee EVW321B modem/router.
Als je zo'n verbinding hebt, dan kan je door losnemen van dat kabeltje testen of het storende effect verdwijnt. Je hoeft dan niet dat hele topic door te lezen om vast testellen of de storing hierdoor veroorzaakt wordt of niet.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Het is al gezegd, maar het is echt de mediabox die dit doet. Bekend issue. Trek de netwerkkabel eruit, en het is opgelost. De rest in dit topic kun je negeren.
Postman

Level 1
  • 34Posts
  • 5Oplossingen
  • 0Likes
efok wrote:
Het is al gezegd, maar het is echt de mediabox die dit doet. Bekend issue. Trek de netwerkkabel eruit, en het is opgelost. De rest in dit topic kun je negeren.

Natuurlijk is dit ook een echte oplossing. Beter zou zijn als de mediabox geen DHCP server heeft, of deze niet zou storen.
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
DennyW wrote:

Patricia82Bas72 wrote:
Ik ga er naar kijken, en de link bekijken. Thnks
Patricia82Bas72
Ik ben ervan uit gegaan dat Mediabox met een netwerk/ethernet-kabel is verbonden met het Ubee EVW321B modem/router.
Als je zo'n verbinding hebt, dan kan je door losnemen van dat kabeltje testen of het storende effect verdwijnt. Je hoeft dan niet dat hele topic door te lezen om vast testellen of de storing hierdoor veroorzaakt wordt of niet.


Patricia82Bas72
Mocht je (ook) de Wifi-radio's in de Mediabox geactiveerd hebben om de Mediabox als extra Wifi-access point te gebruiken, dan help het simpel losnemen van het ethernetkabeltje niet (volledig); je dien dan tevens de Wifi in de Mediabox (even) uit te schakelen. De Mediabox heeft dan geheel geen verbinding meer met je thuisnetwerk en de daaraan gekoppelde apparaten, zodat een tweede DHCP-server de boel niet kan verstoren.
Maar ja, dan moet je inloggen in de Mediabox en dan kan je net zo goed meteen de DHCP-server deactiveren.:relaxed:
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Dit is een procedure om de MediaBox XL zonder gezeur toch onderdeel te kunnen maken van je netwerk.
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/de-mediabox-xl-gebruiken-als-access-point-21251
Als je dat toch nog wilt proberen.
Heb die zelf nooit toegepast, want heb geen MediaBox XL.
Kan dus niks zeggen over dat het in deze opzet uitgesloten is dat de DHCP Server ineens weer aan gaat, met het kwalijke effect waar je tegenaan liep.
Het kan zijn dat bij deze setup Updates van de Router Firmware met vervelende gevolgen achterwege blijven.
Gr Han
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Postman wrote:

efok wrote:
Het is al gezegd, maar het is echt de mediabox die dit doet. Bekend issue. Trek de netwerkkabel eruit, en het is opgelost. De rest in dit topic kun je negeren.
Natuurlijk is dit ook een echte oplossing. Beter zou zijn als de mediabox geen DHCP server heeft, of deze niet zou storen.


Ja, Je kan de DHCP in de mediabox wel uitzetten, maar daarvoor moet je eerst inloggen in de box. Als je handig bent doe je dat. Ben je minder handig, dan de kabel eruit.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic