Pred

Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

2.4Ghz wil niet verbinden met Neatsvor-v3 stofzuiger op WeBack app.

Hallo deskundigen.

Ik hoop hier een oplossing te vinden op genoemde titel.

 

Wat is er gebeurt, de oude stofzuiger is kapot gegaan en heb nog precies eentje van het zelfde model en type  nieuw in de doos staan..

Na het verwijderen van de oude Berta zo noem ik de stofzuiger 😉 uit de WeBack app kom ik erachter dat ik met geen mogelijkheid meer de nieuwe Berta erop krijg.

 

Wat heb ik zoal gedaan wat niet werkte :

 

1 Geprobeerd om net buiten het 5 Ghz bereik te gaan staan met Berta en de phone buitens huis, is niet gelukt.

 

2 In de router connect box het Kanaal optimalisatie uitgeschakeld , niet gelukt.

 

3 In de router connect box het Kanaal optimalisatie uitgeschakeld en 5GHz wifi uitgeschakeld.

Bovengenoemde ook met het opnieuw opstarten van de router , zonder resultaat.

 

4 Op 2,4 GHz wifi-configuratie een nieuw SSID met eigen naam en zodoende dus eigen kanaal ervoor aangemaakt, zonder resultaat.

 

Wat kan ik nog doen elke hulp is welkom .

Bvd.

 

21 Reacties 21
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het lijkt erop dat de meest voor de hand liggende stappen zijn gedaan.

 

Moet er niet eerst met een SSiD van de stofzuiger zelf verbinding worden gemaakt dat is bij diverse IOT aparatuur gebruikelijk.

 

Mogelijk is de juiste setup procedure niet gevolgd.

 

 

 

puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1063Likes

misschien even voor het installeren pnp of is het pnpn inschakelen.(in het modem van ziggo)

Als Berta2 het dan doet dit wel weer uitzetten.

Pred
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi puppie.

Bedoel je soms Upnp en zo ja wat doet dat precies?

Ik zie het al, ga het zeker even proberen ,thx.

 

UPnP wordt vaak gebruikt om op een makkelijke manier verschillende apparaten thuis verbinding te laten maken – bijvoorbeeld printers, gameconsoles en smarthomeapparaten – binnen hetzelfde lokale netwerk. Naarmate technologie meer verweven raakt, is het steeds belangrijker om snel verschillende apps en apparaten met hetzelfde netwerk te kunnen verbinden.

Gr.

Pred
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@puppie 

Helaas heeft niet geholpen en weer vanalles geprobeerd, een eigen SSID kanaal met alleen 2.4GHZ aan en ook 5GHz uitgezet en automatisch kanaal selecteren eerst gebruikt dan daarna op handmatig gezet en geprobeerd maar het helpt allemaal niet.

 

Weet iemand of het wat uitmaakt een aanpassing te doen onder instellingen / kopje draadloos / daar heb je staan wifi modus met 3 instellingen en die staat nu op >> 802.11g/n gemengd maar kan ook op >> 802.11n en >> 802.11b/g/n gemend >>kan dat iets uitmaken?

Pred
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi RoWi.

Dank je voor je antw.

 

Ik heb alle juiste stappen doorlopen en heb dezelfde stofzuiger op de zelfde app al eerder geïnstalleerd gehad werkend en wel voor iets langer dan 2 jaar. 

Daarom is het een radsel wat of er nu speelt.

Pred
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

IMG_1727.JPGIMG_1726.JPGIMG_1725.PNG

 

 

Hier wat foto's van de instellingen de laatste is van de WeBack app, naar het doorlopen van het installeren voor Berta(2) om die op te sporen en aan te sluiten.

Pred
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

IMG_1728.jpg

Verder naar controle van het modem kwam deze melding naar voren , iemand een idee ?

Alles werkt gewoon qua verbindingen met alle andere apparaten >>>Duussss!!

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Even wat in het algemeen na het uitzetten van de kanaal optimalisatie en andere veranderingen zoals het uitzetten van 5 GhZ is daarna ook de modem router even stroomloos gezet. Vaak is dat nodig om zeker te zijn dat bepaalde instellingen echter zo worden uitgevoerd en uiteraard ook op bewaren of toepassen klikken bij een verandering.

 

De mode kan mee spelen sommige iot apparaten zijn zo 'eigenwijs' dat het apparaat waar de instelling mee wordt gedaan exact dezelfde protocol gebruikt.

 

Wat houd die compatility mode in van de weback app?

Pred
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi RoWi.

 

Ik heb alleen het modum middels instellingen opnieuw opgestart en heb ook een keer een hele reset gedaan van het modum en met laatste genoemde heb ik ook de stekker eruit gehad dus van het stroom af zeker 5 minuten. 

 

De compatibilty mode is de algemene uitdrukking voor het niet connecten met de app en dan daaronder de genoemde optie's voor de eventuele oplossingen daarvoor eronder vermeld.  

 

Snap er ook helemaal niks meer van, hij wil maar niet connecten met de app en 2 jaar terug ging dat vrij simpel.

Gr.

Pred
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

IMG_1735.JPGIMG_1734.PNGIMG_1733.PNG

 

Hier nog wat pic's van Berta's pogingen om online te komen , het is duidelijk alle stappen kan je doorlopen netwerk ziet Berta maar wil niet verbinden.

 

Ik heb dus alle voorgaande stappen nogmaals doorlopen en opnieuw  geprobeerd plus het modem 10 minuten van het stroom gehaald en met de hoop !!, Maar niks nopes nada.

Deze stappen dus eerst allemaal opnieuw gedaan :

 

 

Stap 1 overgeslagen staat aan begin van dit topic.

 

2 In de router connect box het Kanaal optimalisatie uitgeschakeld , niet gelukt.

 

3 In de router connect box het Kanaal optimalisatie uitgeschakeld en 5GHz wifi uitgeschakeld.

Bovengenoemde ook met het opnieuw opstarten van de router , zonder resultaat.

 

4 Op 2,4 GHz wifi-configuratie een nieuw SSID met eigen naam en zodoende dus eigen kanaal ervoor aangemaakt, kanaal van automatisch afgehaald op handmatig gezet, zonder resultaat.

 

5 Upnp uitgezet.

 

6 Opnieuw geregistreerd op de WeBack app.

 

Wie o wie helpt Berta 2 weer online 😉

Bvd.

Pred.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Bij stap 4 is in de telefoon zelf ook de verbinding met het reguliere netwerk vergeten of van automatische verbinden afgehaald? Kortom de telefoon mag niet automatisch met het reguliere wifi netwerk verbinden.

Pred
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Rowi.

Stap 4 gaat alleen om de kanaal verbinding als aangegeven op deze foto, die is van automatisch gehaald en staat nu op handmatig.

Snap je eerlijk gezegd niet goed met de telefoon mag niet automatisch verbinding maken hij moet toch Berta vinden en vind die ook. Hoe haal ik mijn phone ( I phone 12 ) van automatische wifi verbinden af behalve de wifi zelf uit te zetten. Wat ik trouwens ook heb gedaan/geprobeerd beide uit gezet zowel wifi en me bluetooth en dat hielp ook niet, logisch dan staat die op 5G , maar je probeert op gegeven moment van alles. 

 

 

IMG_1727.jpeg 

puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1063Likes

in jouw iphone zet je het wifi op robot en niet zoals nu speedvirus2.

Dan ga je de installatie nogmaals doen....je bent nu bezig op twee verschillende wifi netwerken.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

En ervoor zorgen dat niet automatisch wordt verbonden met Speedvirus2. Dat heb ik in een ander topic al eens gelezen of zelf meegemaakt. 

Pred
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi puppie dank je voor je reactie.

Ik heb het 5GHz uit staan om zodoende alleen contact te kunnen maken met het 2GHz netwerk en ik heb dat netwerk SpeedVirus 2 pas aangemaakt als eigen SSID kanaal op 2.4GHZ dus het 5GHz staat uit. Ik heb verder al vanalles geprobeerd als ik als eerst de robot aanklik slaat die hem op als  voorkeursnetwerk en verbind die verder niet. Als ik de instl zelf het werk laat doen verbind die ook niet.

Pred
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi RoWi dank je voor het meedenken.

Ik snap wat of je bedoelt maar je moet de instl doorlopen en om verbinding te maken toch een keer de robot selecteren dat gebeurt niet automatisch die moet je zelf aanklikken en als je dat dan doet zet die hem neer als voorkeursnetwerk. Klik je niks aan doorloop je de instl middels de app vind die hem ook niet.

Is er een mogelijkheid om hem handmatig in te voeren met een mac adres , ik heb zelf geen idee of dat kan maar ik zie de optie ervoor wel staan , alleen hoe of je dat moet doen dat weet ik niet en wat of  het mac adres van de robot is. 

Ik heb ondertussen elke optie en mogelijkheid wel al gehad en ik heb eerder precies dezelfde robot geïnstalleerd gehad dat was iets langer dan 2 jaar terug, dus ik weet dat het kan. Alleen is er iets veranderd sinds de 5GHz erbij is gekomen, sinds de 5GHz erbij is gekomen schijnt het zo te zijn dat die meteen als voorkeur pakt (de snelle verbinding) en dat je dat dus moet omzeilen.

Gr.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het enige significante is het vinkje van de kanaal optimalisatie. Dat staat uit zag ik, op dit moment ben ik uitgedacht.

 

Pred
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hallo RoWi.

Dat klopt dat komt omdat al eerder dit als een optie genoemd werd om die uit te zetten en ik heb het in beide modus geprobeerd.

Net als wifi met Robot in testellen, dan geeft het netwerk aan onbeveiligd netwerk en slaat die Robot op in je voorkeursnetwerken en ik heb wifi van automatisch verbinden afgehaald in mijn phone.

Nog steeds geen S6.

Edit:

Wat mij nu opvalt als de app vraagt om WeBack wil verbinden maken met wifinetwerk robot zoals op foto 2 van de tweede reeks foto's van drie hier geplaatst dat dan me phone op 5G springt en dat kan nooit de bedoeling zijn. En automatisch verbinden staat nu dus op uit.

Ik heb ook verschillende phone's gebruikt met zowel ios als android. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Op basis van de laatste aanvulling zou dan ook de data verbinding uitgezet moeten worden voor de installatie. Althans als met 5G een mobiele verbinding wordt bedoeld.

Uitgelicht topic