Robbie1960

Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

2.4 ghz werkt ineens niet meer

Zat vanmorgen te werken op mijn 2.4 ghz laptop via wifi.

Normaal zo'n 35mbps verbinding. Nooit problemen.

Nu ineens 0.3 mbps down en 0,0 up.

Heb 2 telefoons een S20 op 5 ghz wifi. Werkt normaal ,zelfs op 75 mbps

Andere telefoon een Samsung A12 op 2.4 ghz deed ook niks meer.

Tv en 2 chromecast dongles op 5 ghz werken normaal.

2 Ring camera's op 2.4 ghz ook dood. Homewizard Dominica op 2.4 ghz ook dood

Maw alles op 2.4 ghz werkt niet of nauwelijks meer.

Alles gereset etc. Niets helpt.

Iemand ideeën ?

 

Zoals gezegd, werkt allemaal al jaren, niks gewijzigd.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Robbie1960
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Monteur van Ziggo (R..) is langs geweest om de bekabeling te  checken.
Prima "gosert" , die weet waar hij het over heeft 🙂 
Heeft een oud model aansluitdoos uit de 20e eeuw vervangen en wat kabeltjes/stekkertje ingekort/vervangen  ivm oxidatie. 
Toch constateerde ook hij  daarna nog steeds een hele slechte, maar nog net werkende, 2.4 Ghz (0-2 Mbps) op zowel een Samsung A12 telefoon als op een ASUS laptop, terwijl andere telefoon , een S20FE op 5 Ghz moeiteloos naar de 76 Mbps klimt.  
Ook in de router heeft hij nog iets aangepast. Band instellingen stond op G/N gemengd en dat heeft hij anders gezet. Weet niet meer preciei waar naartoe gezet.
Ondanks dat monteur zelf ook niet tevreden was , maar het nog wel iets werkte, is hij gegaan met de mededeling, geef het nog een paar uur de tijd (na reset) en  mail me als het slecht blijft, dan gaan we alsnog de router vervangen en dan gaat we op zoek naar iemand bij Ziggo die de oude inloggevens er in kan forceren, zoals dat een paar jaar geleden ook is gedaan, door een helpdeskmedewerker met verstand van zaken.
Echter ik ben nu (een week later) nog steeds on-line en heb een uitstekende 40.08 download en 10.28 up - met een ping van 17ms 

Wel is mij TV ontvangst op de slaapkamer aanzienlijk verbeterd en heb weer een aatal zender terug, die het eerder hadden laten afweten. Zal met die geoxideerde kabeltjes te maken hebben gehad.
Voor nu ben ik dus tevreden , en hoop dat het zo blijft, want zoals waarschijnlijk velen met mij zullen denken, "heb je geen zin in al dat gezeur". Je bent als thuis werker ook best afhankelijk. 
Had al bijna Delta gebeld met de mededeling "kom maar op met die glasvezel", al is het alleen maar om weer eens wat nieuwere/meer up-to-date apparatuur van deze eeuw in huis te krijgen. 
Ik wacht het nog even af en anders sluit ik deze Topic. 

Bekijk in context

19 Reacties 19
Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

om wat voor modem gaat het?

Robbie1960
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

De Connect Box. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Heb je de Connect box al een keer 30 seconden van de stroom gehad?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik zou persoonlijk vijf minuten uit aanhouden, maar helpt dat niet of slechts een korte periode dan is vermoedelijk de wifichip aan zijn eind. 

Robbie1960
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ja meerdere keren

Robbie1960
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ook al een halfuur.

Maar zojuist laptop aangezet telefoon klaargelegd als hotspot, werkt alles ineens weer.

Schiet mij maar lek. Nog even Speedtest gedaan, geeft  31.3 down en 10.3 up- 10,  ping 14ms

Robbie1960
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Te vroeg gejuicht. Vandaag weer zelfde probleem.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Mijn oprechte advies jouw Connectbox is aan vervanging toe. De 2,4 ghz wifi chip is in mijn ogen defect, ik kan in ieder geval niks anders concluderen. De 'jaren gebruik' heeft zijn tol geëist.

 

De tip van Bert is inderdaad het proberen waard. Hopenlijk heeft dat wel effect voor langere tijd. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De resetknop achterop 30 seconden ingedrukt houden kan ook nog de oplossing zijn.

Alles staat dan weer zoals bij aankomst van het modem.

Robbie1960
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Een harde reset. Dan moet waarschijnlijk ook mijn SSID en wachtwoord opnieuw invoeren toch ?

Dan heb ik een volgend probleem. 

Deze zijn namelijk nog van mijn vorige modem en kon ik in eerste instantie niet gebruiken ivm wachtwoord regels (zoals min. zoveel tekens, 1 hoofd en 1 kleine letter , 1 leesteken, etc,). Toen heeft iemand mijn oude gegevens in het modem gezet, zeg maar geforceerd.

Betwijfel of dat nu weer gaat lukken. Moet je maar net de goeie medewerker treffen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Klopt, dat gaat terug naar standaard.

Je huidige passphrase/wachwoord voldoet niet aan de eisen lees ik dat goed, is dat vanwege bijzondere lettertekens?

 

Het zal veel werk zijn echter deze aanpassen zal geen kwaad kunnen. Dan moet wel elke client opnieuw worden verbonden, wat een uitdaging op zichzelf kan vormen.

Robbie1960
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Idd. Als het moet dan moet het.

Maar liever niet. 11 apparaten opnieuw instellen.

Zit ik niet echt op te wachten.

En als het dan niet helpt, ben je helamaal de sjaak.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hi @Robbie1960

Wat naar dat je internet verbinding niet meer goed werkt. Ik heb het signaal van je modem uitgelezen vanaf hier en ik zie dat de verbinding er goed uit ziet. Kun je eens een foto sturen van de hoofdaansluiting en hoe je modem hierop aangesloten is? Dan kan ik even met je mee kijken. Heb je ook een apparaat aangesloten via een internet kabel? Hoe is die verbinding?

Robbie1960
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Monteur van Ziggo (R..) is langs geweest om de bekabeling te  checken.
Prima "gosert" , die weet waar hij het over heeft 🙂 
Heeft een oud model aansluitdoos uit de 20e eeuw vervangen en wat kabeltjes/stekkertje ingekort/vervangen  ivm oxidatie. 
Toch constateerde ook hij  daarna nog steeds een hele slechte, maar nog net werkende, 2.4 Ghz (0-2 Mbps) op zowel een Samsung A12 telefoon als op een ASUS laptop, terwijl andere telefoon , een S20FE op 5 Ghz moeiteloos naar de 76 Mbps klimt.  
Ook in de router heeft hij nog iets aangepast. Band instellingen stond op G/N gemengd en dat heeft hij anders gezet. Weet niet meer preciei waar naartoe gezet.
Ondanks dat monteur zelf ook niet tevreden was , maar het nog wel iets werkte, is hij gegaan met de mededeling, geef het nog een paar uur de tijd (na reset) en  mail me als het slecht blijft, dan gaan we alsnog de router vervangen en dan gaat we op zoek naar iemand bij Ziggo die de oude inloggevens er in kan forceren, zoals dat een paar jaar geleden ook is gedaan, door een helpdeskmedewerker met verstand van zaken.
Echter ik ben nu (een week later) nog steeds on-line en heb een uitstekende 40.08 download en 10.28 up - met een ping van 17ms 

Wel is mij TV ontvangst op de slaapkamer aanzienlijk verbeterd en heb weer een aatal zender terug, die het eerder hadden laten afweten. Zal met die geoxideerde kabeltjes te maken hebben gehad.
Voor nu ben ik dus tevreden , en hoop dat het zo blijft, want zoals waarschijnlijk velen met mij zullen denken, "heb je geen zin in al dat gezeur". Je bent als thuis werker ook best afhankelijk. 
Had al bijna Delta gebeld met de mededeling "kom maar op met die glasvezel", al is het alleen maar om weer eens wat nieuwere/meer up-to-date apparatuur van deze eeuw in huis te krijgen. 
Ik wacht het nog even af en anders sluit ik deze Topic. 

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

weet niet wat u verder voor apparaten van ziggo heeft. maar het modem is van deze eeuw en er zijn inmiddels genoeg apparaten voor tv die uitstekend werken en modern zijn hoor 🙂

Robbie1960
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik doelde op het aansluitkastje in de meterkast met bijbehorende bekabeling. Ooit door UPC aangelegd in vorige eeuw 🙂  of was het toen nog van de NUON ? 
Connectbox is uiteraard een modern Modem, maar de Pace Mediabox is ook behoorlijk gedateerd, want die wordt ook niet meer geleverd.  
Ben benieuwd of die nieuwere meer functies heeft, want dan ga ik toch eens overleggen met Ziggo.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Robbie1960 Als ik dit zo lees is je 1e plaats waar Ziggo je woning binnenkomt aan vernieuwing toe en je Pace box kan ook vervangen worden in een andere, afhankelijk van je huidige abonnement.

Welk abonnement heb je nu precies?

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

en ik doelde op "al is het alleen maar om weer eens wat nieuwere/meer up-to-date apparatuur van deze eeuw in huis te krijgen."

aansluiting is nieuw, modem is nieuw. alleen die pacebox is idd niet wat je anno 2022 nog wil hebben (worden wel nog geleverd). als hoofdbox lekker een mediabox next nemen en voor alle extra apparaten een next mini die via het internet gaan. de pacebox kun je gewoon laten omruilen, kan zijn dat hier eenmalig kosten aan verbonden zitten.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Gio2903 de Pace zal enkel nog vervangen worden door een Pace bij een defect of zolang deze op voorraad zijn, anders zal dat inderdaad een Next Mini worden.

Uitgelicht topic