Via Ziggo heb ik 2 netwerken die ik kan gebruiken voor mijn wifi; 1x 2,4 Ghz en 1x 5 Ghz.
De ene van de 2,4 Ghz doet het de laatste dagen maar af en toe of meestal helemaal niet meer. Bij mij thuis zijn we (noodgedwongen) overgestapt op het 5 Ghz netwerk. Het probleem is alleen dat mijn draadloze printer alleen werkt op het 2,4 Ghz netwerk.
Hoe kan ik dit oplossen (zonder een kabel voor mijn printer natuurlijk)?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hallo,
welke type Ziggo modem/router hebt u? Hebt u deze al eens opnieuw gestart?
Hoe ‘ziet’ uw thuis netwerk er uit?
Hoe ver staat de printer van het dichtstbijzijnde wifi punt?
Beste Pasi, dank voor je vragen.
Mediabox XL, al ongeveer 10 jaar dezelfde.
De printer heb ik vanmiddag bijna naast mijn wifipunt gezet; hielp niet.
Hoe mijn netwerk er uit “ziet” begrijp ik niet!?
En regelmatig opnieuw opgestart; soms om de week.
n.dammers wrote:...Mediabox XL, al ongeveer 10 jaar dezelfde...
Misschien is de box aan vervanging toe.
Blijft uw internet verbinding gewoon werken, als de printer geen verbinding kan maken?
Hebt u de Mediabox XL al eens een herstart gegeven?
Zet alvast uw postcode en huisnummer in uw Ziggo profiel, deze zijn alleen zichtbaar voor Ziggo mods. Als er straks toch een Ziggo mod langs komt, dan kan hij/zij direct uw gegevens en instellingen achterhalen.
Ps.
n.dammers wrote:...Hoe mijn netwerk er uit “ziet” begrijp ik niet!?...
De printer staat dus nu direct naast de MediaBox XL
Mediabox XL herstart al eerder gedaan.
Internetverbinding blijft alleen werken op 5 GHZ en niet meer (goed) op 2,4 Ghz. Dit geldt voor al onze apparatuur; mobiels, laptops, enz. En dus ook voor de printer, die alleen werkt op 2,4 Ghz.
Hebt u ook een losse Ziggo modem/router ? Zo ja, dan die ook eens resetten.
Heb alleen de Mediabox XL.
Bijna altijd werkt hardware/elektronica wel óf het werkt niet, zelden ‘nauwelijks’.
Maar misschien mag deze box na jaar 10 met ‘pensioen’.
Staat uw postcode en huisnummer al in uw Ziggo profiel? Als er dan een Ziggo mod langs komt, kan hij/zijn u direct helpen.
Ps. ik weet niet exact, hoe ver de uitrol van de nieuwe MediaBox XL is. Maar als u nog de oude versie MediaBox hebt, met lokale opnames, dan gauw die opnames nog ‘even’ bekijken?
Ben een paar weken geleden gevraagd of ik over wil stappen naar sneller en beter internet. Maar dan moet ik er wel weer een flink stuk meer voor gaan betalen.
Ik ben tevreden met wat ik heb (had!). Heb nu het gevoel dat ik gedwongen wordt om geld uit te gaan geven anders wordt het minder ipv dat het gelijk blijft!?
Beste Moderators, kunnen jullie mij verder helpen aub?
n.dammers wrote:....Ik ben tevreden met wat ik heb (had!). Heb nu het gevoel dat ik gedwongen wordt om geld uit te gaan geven anders wordt het minder ipv dat het gelijk blijft!?
Als u tevreden bent, waarom dan veranderen?
Ziggo moet gewoon uw storing oplossen, door u b.v. een nieuwe/vervangende Mediabox toe te sturen en dan verandert er verder helemaal niets.
Een moderator komt vanzelf langs, maar soms kan het even duren. U zou ook de Helpdesk kunnen bellen, maar de kans is dan, dat ze het hele riedeltje weer opnieuw doen/vragen.
Goedemorgen @n.dammers en welkom op de Community,
Ontzettend vervelend dat je op dit moment problemen hebt met de draadloze verbinding van de Ziggo Mediabox XL! Als ik het goed begrijp werkt alleen de 5.0 Ghz verbinding op de Mediabox XL.
Heb je al eens ingelogd op de routerfunctie van de Mediabox met behulp van deze stappen en gecontroleerd of de 2.4 Ghz verbinding niet per ongeluk is uitgeschakeld? Als dat al is uitgesloten en het resetten en
nalopen van de verbinding het probleem niet oplost, dan kan ik een vervangende Mediabox XL voor je regelen. Of ik kan ervoor zorgen dat je een separaat Connectboxmodem krijgt.
Laat mij maar weten of het gelukt is en of je een nieuwe Mediabox XL of los modem wilt.
Hoi Paul,
Alle manieren van resetten, opnieuw opstarten, enz. hadden we al een keer gedaan. Ook opnieuw met de wachtwoorden hadden we al gedaan. (zo kwamen we er ook achter dat er een ander netwerk is met een ander wachtwoord voor 5 Ghz).
Het probleem is dat hij het bij sommige laptops redelijk doet (valt ook daar regelmatig weg) en bij sommige apparatuur (printer) niks meer doet bij 2,4 Ghz.
Bij 5 Ghz hebben we dat probleem niet, alleen werkt onze printer alleen op 2,4 Ghz; zegt de handleiding (Epson XP-422 445 series).
Wat is nu beter voor ons om te kiezen? Een nieuwe Mediabox XL of zo’n connectbox (erbij?)? Ik weet niet wat de voordelen van de connectbox zijn.
Ik las ook dat er modernere Mediaboxen zijn (Medaibox next). Is dat een mogelijkheid voor ons? Of valt dat onder een ander pakket. Ik ben eigenlijk wel tevreden over het pakket wat ik nu heb, alleen las ik ook dat de Medaibox XL de hele tijd veel stroom verbruikt; daar wil ik eigenlijk wel van af (zonder over te hoeven stappen op een duurder pakket).
Kun je ons met deze informatie verder helpen?
Alvast dank.
Als er nu met 2,4 ghz problemen zijn is er afhankelijk van de reden geen garantie dat dit met een andere modem/router wordt opgelost. Op basis van wat ik lees is de kans groot dat puur de wifi zender/ontvanger stuk is. Zit het probleem in een volle 2,4 ghz dan zal het niet veel uitmaken.
De Mediabox Next hoort standaard bij het duurste TV abonnement en heeft geen modem/router functie, dan blijft een Connectbox over.
Verbind de printer wel met de 2,4 ghz wifi of geeft dat als ik goed lees ook problemen.
Op zich maakt het niks uit als de overige toestellen via 5 ghz werken je zal gewoon kunnen printen.
Hoi Rowi,
“Verbind de printer wel met de 2,4 ghz wifi of geeft dat als ik goed lees ook problemen”.
De printer werkt helemaal niet op 2,4 Ghz. dat is juist het probleem.
Je bedoelde de printer verbind niet met het 2,4 ghz netwerk? De 422 werkt inderdaad enkel met 2,4 ghz, ik had zelf de 425.
Dan is het 2,4 ghz wifi deel defect in de Mediabox XL en is deze aan vervanging toe. Ik vermoed dat @Paul Ziggo op basis van wat je aangeeft dit ook zal concluderen.
Afhankelijk van waar het AOP zit heeft een losse Connectbox vermoedelijk weinig meerwaarde in deze situatie.
@Paul ZiggoWeet jij wanneer en hoe ik aan een nieuwe modembox kom?
Die kunnen wij je toesturen. Ik vraag hem bij deze gelijk voor je aan!
Top @Lycke Ziggo ,
Weet je ook waarheen dat moet zijn?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.