Vraag
Reacties
Oplossing
Hvanbrecht
Level 1

2,4 Ghz instellen SmartWifi modem

Goedenavond. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb Twinkly kerstverlichting waar schijnbaar, na uitzoeken, 2,4hz voor nodig is, op 5hz meldt het niet aan op het netwerk. 

Echter heb ik dus sinds kort de Smarwifibox van Ziggo. 

Hierop kan je zelf niets aanpassen. 

Twinkly verwijst me naar Ziggo, Ziggo verwijst me naar dit forum. 

Kan iemand me helpen of kan ik straks 5 devices aan Twinkly weg doen?

Bvd! 

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Je kunt inloggen op de webinterface van het modem via 192.168.178.1 en het wachtwoord van 8 cijfers.

Na uitschakelen van SmartWifi (kanaaloptimalisatie) kun je gescheiden SSID's instellen voor 2,4 en 5 GHz en vervolgens controleren of de verbinden dan wel mogelijk is. Controleer ook of de 2,4 GHz-radio is ingesteld op modus 802.11b/g/n, kanaalbreedte 20 MHz en kanaal 1/6/11.

Andere optie is de 5 GHz SSID tijdelijk uitschakelen, de verlichting laten verbinden (met 2,4 GHz) en tenslotte de 5 GHz SSID weer inschakelen.

Bekijk in context

1 Reactie 1
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Je kunt inloggen op de webinterface van het modem via 192.168.178.1 en het wachtwoord van 8 cijfers.

Na uitschakelen van SmartWifi (kanaaloptimalisatie) kun je gescheiden SSID's instellen voor 2,4 en 5 GHz en vervolgens controleren of de verbinden dan wel mogelijk is. Controleer ook of de 2,4 GHz-radio is ingesteld op modus 802.11b/g/n, kanaalbreedte 20 MHz en kanaal 1/6/11.

Andere optie is de 5 GHz SSID tijdelijk uitschakelen, de verlichting laten verbinden (met 2,4 GHz) en tenslotte de 5 GHz SSID weer inschakelen.