Beste ziggo,
sinds enkele maanden doet ons internet het zeer slecht.
50 % van de tijd heb ik gewoon een goede ping van 25 en is er niks aan het handje, de andere 50 % is de ping tussen de 100-300 en heb ik last van veel packet loss. Het vervangen van de ethernet kabel heeft niet geholpen dus het lijkt me logisch dat het probleem bij ziggo ligt. Ik hoop dat jullie hier zo snel mogelijk iets aan kunnen doen
Emiel
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hi Emiel, ik geloof niet dat je in huis nog veel hoeft te meten om je thuisnetwerk uit te sluiten. In onze systemen heb ik een meting gestart naar je modem om de verbinding naar buiten toe te checken, daaruit blijkt dat in die verbinding al menig pingspike en wat packetloss zit.
Zo te zien ligt dat aan de beperkte capaciteit van onze centrale in jouw omgeving, daar hebben ook je buren last van en is alleen op te lossen door capaciteitsuitbreiding (of minder verbruik, maar dat kunnen we natuurlijk niet afdwingen). Ik heb dit doorgestuurd naar ons Netwerkbeheer om de status hiervan op te vragen, hopelijk staat er al uitbreiding op de planning. Als ik terugkoppeling heb laat ik het je weten.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Zou je wat foto's kunnen maken van je aop (hoofdaansluiting) en wat daar op aangesloten zit?
(Bijvoorbeeld Splitter, Kabels, Modem, Signaal versterker)
(Zit bij veel mensen in de meterkast)
Om je signaal te kunnen beoordelen:
Kun je de up- en downstream waarden en netwerkhistorie van je modem hier posten?
Instructies:
Zo goed ?
Verwijder eerst deze aansluiting , Deze verouderde connectors veroorzaken veel instraling.
Steefb wrote:
Verwijder eerst deze aansluiting , Deze verouderde connectors veroorzaken veel instraling.
Verwijdert, heb een pingtest gedaan achteraf. Lijkt niet te helpen voor de ping, packet loss onbekend.
Nog meer foto's van de aansluitingen:
We hebben een licht vermoeden dat het door die zwarte doos komt, die gebruiken we voor onze tweede(analoge) tv en maak het signaal digitaal. Hebben we gekregen rond de zelfde tijd als toen de problemen starten
Het kastje kan het niet veroorzaken.
Maar veel televisies kunnen digitale televisie ontvangen via de kabel.
(Zonder kastje)
Welke tv heb je?
Dat kun je op de achterkant van je tv vinden.
(Model/model code)
Het lijkt me verstandig als een moderator een blik op je signaal werpt:
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, binnen 1-3 dagen langskomen in ieder topic.
Zij hebben Ziggo achter hun naam staan.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.
Je tv ondersteund geen digitaal via de kabel.
Maar dat is je probleem ook niet?
Het is nu wachten op een moderator.
Zie ik daar nou een TPlink powerline adapter liggen? Gebruik je die tijdensde meting? Die zijn niet altijd betrouwbaar. Meet het eens direct op het modem.
Als je me kan vertellen wat ik moet meten?
Hi Emiel, ik geloof niet dat je in huis nog veel hoeft te meten om je thuisnetwerk uit te sluiten. In onze systemen heb ik een meting gestart naar je modem om de verbinding naar buiten toe te checken, daaruit blijkt dat in die verbinding al menig pingspike en wat packetloss zit.
Zo te zien ligt dat aan de beperkte capaciteit van onze centrale in jouw omgeving, daar hebben ook je buren last van en is alleen op te lossen door capaciteitsuitbreiding (of minder verbruik, maar dat kunnen we natuurlijk niet afdwingen). Ik heb dit doorgestuurd naar ons Netwerkbeheer om de status hiervan op te vragen, hopelijk staat er al uitbreiding op de planning. Als ik terugkoppeling heb laat ik het je weten.
Dit duurt normaal gesproken niet langer dan 2 week mag ik hopen? Mag ik een update
Hi Emiel, sorry voor de late reactie. Jouw wijk stond al op de lijst van centrales die in aanmerking komen voor capaciteitsuitbreiding, alleen konden ze er nog geen datum op plakken wanneer de uitbreiding plaats zal vinden.
Door de corona maatregelen werken steeds meer mensen thuis en dat merken we op het netwerk. Er wordt met man en macht gewerkt om alle knelpunten zo snel mogelijk op te lossen, maar dat kan weken tot zelfs maanden duren. Ik heb dus nog geen verwachtte oplosdatum voor je.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.