Met de functie voor automatische suggesties kun je je zoekresultaten snel verfijnen doordat mogelijke overeenkomsten wordt voorgesteld terwijl je typt.
sinds enkele maanden doet ons internet het zeer slecht.
50 % van de tijd heb ik gewoon een goede ping van 25 en is er niks aan het handje, de andere 50 % is de ping tussen de 100-300 en heb ik last van veel packet loss. Het vervangen van de ethernet kabel heeft niet geholpen dus het lijkt me logisch dat het probleem bij ziggo ligt. Ik hoop dat jullie hier zo snel mogelijk iets aan kunnen doen
Hi Emiel, ik geloof niet dat je in huis nog veel hoeft te meten om je thuisnetwerk uit te sluiten. In onze systemen heb ik een meting gestart naar je modem om de verbinding naar buiten toe te checken, daaruit blijkt dat in die verbinding al menig pingspike en wat packetloss zit.
Zo te zien ligt dat aan de beperkte capaciteit van onze centrale in jouw omgeving, daar hebben ook je buren last van en is alleen op te lossen door capaciteitsuitbreiding (of minder verbruik, maar dat kunnen we natuurlijk niet afdwingen). Ik heb dit doorgestuurd naar ons Netwerkbeheer om de status hiervan op te vragen, hopelijk staat er al uitbreiding op de planning. Als ik terugkoppeling heb laat ik het je weten.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
We hebben een licht vermoeden dat het door die zwarte doos komt, die gebruiken we voor onze tweede(analoge) tv en maak het signaal digitaal. Hebben we gekregen rond de zelfde tijd als toen de problemen starten
Zie ik daar nou een TPlink powerline adapter liggen? Gebruik je die tijdensde meting? Die zijn niet altijd betrouwbaar. Meet het eens direct op het modem.
Hi Emiel, ik geloof niet dat je in huis nog veel hoeft te meten om je thuisnetwerk uit te sluiten. In onze systemen heb ik een meting gestart naar je modem om de verbinding naar buiten toe te checken, daaruit blijkt dat in die verbinding al menig pingspike en wat packetloss zit.
Zo te zien ligt dat aan de beperkte capaciteit van onze centrale in jouw omgeving, daar hebben ook je buren last van en is alleen op te lossen door capaciteitsuitbreiding (of minder verbruik, maar dat kunnen we natuurlijk niet afdwingen). Ik heb dit doorgestuurd naar ons Netwerkbeheer om de status hiervan op te vragen, hopelijk staat er al uitbreiding op de planning. Als ik terugkoppeling heb laat ik het je weten.
Hi Emiel, sorry voor de late reactie. Jouw wijk stond al op de lijst van centrales die in aanmerking komen voor capaciteitsuitbreiding, alleen konden ze er nog geen datum op plakken wanneer de uitbreiding plaats zal vinden.
Door de corona maatregelen werken steeds meer mensen thuis en dat merken we op het netwerk. Er wordt met man en macht gewerkt om alle knelpunten zo snel mogelijk op te lossen, maar dat kan weken tot zelfs maanden duren. Ik heb dus nog geen verwachtte oplosdatum voor je.