1
Vraag
2
Reacties
qqq

Level 5
  • 68Posts
  • 2Oplossingen
  • 16Likes

10-15% packetloss tussen modem en 83.83.232.1?

Goedenavond,

Ik ervaar sinds 4 feb 7:05 packetloss op mijn verbinding. Mijn modem is een Cisco EPC3928AD in bridge mode. Ik heb geen packetloss tussen eigen router en management-interface van het modem (192.168.178.1), maar wel tussen de router en de eerstvolgende upstream hop van het modem (83.83.232.1, lladdr beschikbaar op verzoek).

Ik krijg van de klantenservice te horen dat ze niet in staat zijn de relevante statistieken uit te lezen en dat ik me moet wenden tot de Ziggo-medewerkers op de community. Graag word ik prive benaderd voor het uitlopen van deze storing.

Hieronder ‘t beknopte statustabelletje uit het modem. Ik heb op verzoek eventueel smokeping-grafieken die het probleem illustreren, hoewel die feitelijk niet veel toevoegen ten opzichte van de tekstuele beschrijving hierboven.

Downstream Channels    
     
   
  Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 5.1 dBmV 43.2 dB
Channel 2: 5.2 dBmV 43.1 dB
Channel 3: 4.8 dBmV 42.5 dB
Channel 4: 4.8 dBmV 42.5 dB
Channel 5: 5.0 dBmV 42.5 dB
Channel 6: 5.3 dBmV 43.2 dB
Channel 7: 5.2 dBmV 43.1 dB
Channel 8: 5.3 dBmV 43.1 dB
     
Upstream Channels    
     
   
  Power Level:
Channel 1: 46.0 dBmV
Channel 2: 47.0 dBmV
Channel 3: 44.8 dBmV
Channel 4: 47.0 dBmV
28 Reacties 28
qqq
Topicstarter
Level 5
  • 68Posts
  • 2Oplossingen
  • 16Likes
Marije Ziggo wrote:

Super bedankt voor het uitgebreid testen en uitleggen @qqq ! 

Ik heb de afspraak met de monteur zojuist voor je geannuleerd  . Daarnaast heb ik ook het nieuwe modem gelijk voor je besteld. Deze wordt vandaag nog voor je op de post gedaan. 

Je krijgt per mail nog een Track & Trace code om het pakket te volgen tot aan de deur. 

Ik ben heel erg benieuwd hoe je de verbinding met het nieuwe modem straks ervaart. Geef je ons hier een terugkoppeling?


 

Bedankt! Ik zal hier terugkoppeling geven van mijn ervaring.

remievandezande

Level 1
  • 67Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hoi @qqq 

Merk jij verandering na het plaatsen van het nieuwe modem dat @Marije Ziggo voor jou heeft opgestuurd?

 

Ik heb een soortgelijk probleem (Niet continu maar met vlagen) en ik ben erg benieuwd of dit misschien voor mij een oplossing kan bieden.

(link naar topic: https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/kwalitatief-uitermate-teleurstellen-internet-52464)

Ook valt het mij op dat onze gateways (waarschijnlijk, assumption is a mother of all….) in hetzelfde blok zit (83.83.x.x) 

 

qqq
Topicstarter
Level 5
  • 68Posts
  • 2Oplossingen
  • 16Likes
Marije Ziggo wrote:

Ik ben heel erg benieuwd hoe je de verbinding met het nieuwe modem straks ervaart. Geef je ons hier een terugkoppeling?


Ik heb het zojuist aangesloten om tot mijn teleurstelling te ontdekken dat de Compal die ik heb ontvangen niet in bridge mode werd geprovisioned. Ik heb via de chat gevraagd dat alsnog te doen. Wordt vervolgd.

remievandezande

Level 1
  • 67Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

@qqq Hoe is het nu na het apparaat in bridge staat?

remievandezande

Level 1
  • 67Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

@qqq 

 

Hoe is het nu met jouw packetloss?

Sinds ik een nieuw IP heb gekregen in de 83.83.x.x reeks heb ik vergelijkbare problemen. Ik ben daarom erg benieuwd een nieuw modem een oplossing is voor jou.

 

Voorheen had ik een IP in de 83.80.x.x reeks.

Ik zie in mijn DNS historie dat ik dit nieuwe IP live heb gezet op 17-01-2020 dus zal het veranderd zijn in de nacht van 16 op 17 januari.

remievandezande

Level 1
  • 67Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

@qqq Hoe is het nu?

qqq
Topicstarter
Level 5
  • 68Posts
  • 2Oplossingen
  • 16Likes

Bedankt voor jullie geduld. Het rapporteren van mijn bevindingen duurde langer dan ik had gewild.
 

Resultaat
Ik heb na het vervangen van mijn Cisco geen packetloss meer, maar mijn IPv6-verkeer naar zo ongeveer elke populaire internetbestemming wordt door de nieuwe Compal Connectbox geknepen naar <5% van de snelheid door een bug in de bridge-implementatie.
 

Packetloss verdwenen

De modemwissel naar een Compal Connectbox verhielp de problemen volledig. Baseline latency en jitter zijn wat hoger dan met de Cisco, maar dat is bekend van de puma6. Ik ben op dit punt erg tevreden.


Snelheid IPv6 ingestort: 12 ipv. 250 mbit down

Helaas leverde de modemswap ook een nieuw probleem op. Ik gebruik ook het nieuwe modem in bridge modus. Daardoor ben ik voor IPv6-connectiviteit aangewezen op een 6in4 tunnel naar HE.net. Ziggo levert immers om onduidelijke redenen geen IPv6 in het bridge profiel. De performance van die tunnel is sinds de modemswap ingestort: ik haal met gelukt 12mbit down in plaats van de 250 waar ik voor betaal. Dit is een bekend probleem en staat uitgebreid gedocumenteerd in https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/ipv6-tunnel-langzaam-naar-overstap-connect-box-408... door @Ern st@CitizenE en @Candy.

Ik heb als reactie in dat topic geopperd om met het nieuwe generatie modems te testen of dit probleem daar in is verholpen en wacht geduldig op een antwoord: https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/ipv6-tunnel-langzaam-naar-overstap-connect-box-408...

qqq
Topicstarter
Level 5
  • 68Posts
  • 2Oplossingen
  • 16Likes

@Ern st heeft net in het topic waar ik naar verwees bevestigd dat dit probleem niet meer bestaat in de Giganet modems.

 

@Marije Ziggo of @Mark Ziggo (het is me niet duidelijk wie van jullie dit topic volgt), kunnen jullie mijn modem omruilen voor een giganet-exemplaar? Ik begrijp dat zolang giganet niet in mijn regio is uitgerold is de bijbehorende abonnementen niet beschikbaar zijn, dat maakt me niet uit. Ik wil slechts een simpel modem dat zonder problemen functioneert in bridge modus.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
qqq wrote:

@Ern st heeft net in het topic waar ik naar verwees bevestigd dat dit probleem niet meer bestaat in de Giganet modems.

 

@Marije Ziggo of @Mark Ziggo (het is me niet duidelijk wie van jullie dit topic volgt), kunnen jullie mijn modem omruilen voor een giganet-exemplaar? Ik begrijp dat zolang giganet niet in mijn regio is uitgerold is de bijbehorende abonnementen niet beschikbaar zijn, dat maakt me niet uit. Ik wil slechts een simpel modem dat zonder problemen functioneert in bridge modus.

Dit gaat niet meer over de packetloss, maar over de trage 6in4 tunnels. Laten we dat onderwerp in het juiste topic bespreken: IPv6 tunnel langzaam na overstap Connect box.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic