1
Vraag
2
Reacties
SamanthaB88

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

1 a 2 keer per dag modem resetten

DSC_1616.JPG

Hallo Allemaal, 

 

Wij hebben hier het volgende probleem, wat in de afgelopen weken erger begint te worden. 

 

Eerst was het 1 a 2 keer per maand dat het internet weg viel even de modem van stroom en het doet het weer. 

 

Maar nu is het 1 a 2 keer op een dag. 

 

Het betreft een Ubee EVW320B die we al een aantal jaren hebben. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @SamanthaB88
Een warm welkom hier op de Ziggo Community!

Er is niets zo vervelend als een internetverbinding die nog wisselvalliger is dan het Hollandse weer! Ik ben dan ook blij dat je even aan de bel trekt en al samen met @Bert aan de slag bent gegaan. Het modem wat je in gebruik hebt is al wat een ouder beestje. Het is dan ook zeker geen overbodige luxe om deze om te ruilen naar een Smart Wifi modem (Connectbox) Binnen 3 werkdagen ontvang je kosteloos via Post NL het nieuwe modem thuisbezorgd. 

Ook de aansluiting zelf kan een update gebruiken. Ik heb dan ook direct een nieuwe POA-01 splitter en coax-kabel voor het modem toegestuurd. Deze worden afzonderlijk van het modem geleverd (brievenbuspost). 

Laat je ons weten hoe het gaat zodra je alles hebt ontvangen en aangesloten :)? 

Bekijk in context

11 Reacties 11
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Dat is een al wat ouder modem.

Mogelijke moeten er ook aansluitmaterialen vernieuwd worden.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zij kunnen beoordelen of er een nieuw modem moet komen.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

SamanthaB88
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

DSC_1616.JPG

 Hoi,

 

Heb de foto van de modem en aansluiting toegevoegd.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

TOP, hier zal ook een nieuwe splitter en een nieuwe kabel naar je modem noodzakelijk zijn.

Ziggo kan je die gratis opsturen.

SamanthaB88
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ah kijk dat zou top wezen, bedankt in ieder geval voor de snelle reactie 👍🏻

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @SamanthaB88
Een warm welkom hier op de Ziggo Community!

Er is niets zo vervelend als een internetverbinding die nog wisselvalliger is dan het Hollandse weer! Ik ben dan ook blij dat je even aan de bel trekt en al samen met @Bert aan de slag bent gegaan. Het modem wat je in gebruik hebt is al wat een ouder beestje. Het is dan ook zeker geen overbodige luxe om deze om te ruilen naar een Smart Wifi modem (Connectbox) Binnen 3 werkdagen ontvang je kosteloos via Post NL het nieuwe modem thuisbezorgd. 

Ook de aansluiting zelf kan een update gebruiken. Ik heb dan ook direct een nieuwe POA-01 splitter en coax-kabel voor het modem toegestuurd. Deze worden afzonderlijk van het modem geleverd (brievenbuspost). 

Laat je ons weten hoe het gaat zodra je alles hebt ontvangen en aangesloten :)? 

SamanthaB88
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ah super, zodra alles binnen is en geïnstalleerd is zal ik het zeker even melden.

 

Bedankt in ieder geval alvast. 

SamanthaB88
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hoi,

 

Vandaag is ook het Brievenbus pakketje binnen gekomen, alles is nu geïnstalleerd en tot nu toe werkt het in ieder geval.

 

Alleen mis ik de Bridge Modus, denk dat dat geactiveerd moet worden of niet? 

 

M.v.g 

 

Samantha 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Stond je modem ook eerder in bridge? @SamanthaB88 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Hoi @SamanthaB88 Wat super dat alles werkt, daar zijn we erg blij mee! 

 

Ik heb het modem gelijk in bridge modus gezet. Geniet van je weekend! 

SamanthaB88
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ah super, u/jij ook fijn weekend 👍🏻

SamanthaB88
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

*Update*

 

Alles draait nu een dikke week en nog steeds niks hoeven/moeten resetten 👌🏻

 

Nogmaals bedankt voor de snelle hulp reacties en toe sturen voor de juiste spullen👌🏻

 

M.v.g 

 

Samantha 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic