1
Vraag
2
Reacties
Sjoerd1975

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

1 WiFi netwerk

Ik heb een wifibooster (icm technicolor modem). Deze werkt, maar ik moet nu kiezen uit 2 WiFi-verbindingen. Dat werkt niet goed met de multiroom speakers. Hoe krijg ik 1 (voldoende sterk) wifinetwerk door hele huis? Is het opgelost als ik de wifibooster dezelfde naam en wachtwoord geef als de technicolor modem? Of een andere oplossing.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Hier heb ik het modem en de wifiboosters allemaal dezelfde naam gegeven en dezelfde beveiligingssleutel, zowel op 2,4 als de 5 GHz hetzelfde.

2,4 GHz op 20 MHz en iedere Wifi zender op een ander kanaal 1 of 6 of 11.
5 GHz op 40 MHz en ook op verschillende kanalen.
Op verschillende kanalen, anders ga je jezelf storen als je met beiden op hetzelfde kanaal zit.
Kijk met Wifi Analyzer bij de betreffende Wifi zender wat het meest vrije kanaal is.
Doe dat ook bij het andere apparaat en zet deze op een ander kanaal.

Niet alle telefoons en apparaten kunnen er tegen dat de 2,4 en 5 GHz dezelfde naam hebben.
Maar dat is een kwestie van uitproberen en zou je weer kunnen wijzigen.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Hier heb ik het modem en de wifiboosters allemaal dezelfde naam gegeven en dezelfde beveiligingssleutel, zowel op 2,4 als de 5 GHz hetzelfde.

2,4 GHz op 20 MHz en iedere Wifi zender op een ander kanaal 1 of 6 of 11.
5 GHz op 40 MHz en ook op verschillende kanalen.
Op verschillende kanalen, anders ga je jezelf storen als je met beiden op hetzelfde kanaal zit.
Kijk met Wifi Analyzer bij de betreffende Wifi zender wat het meest vrije kanaal is.
Doe dat ook bij het andere apparaat en zet deze op een ander kanaal.

Niet alle telefoons en apparaten kunnen er tegen dat de 2,4 en 5 GHz dezelfde naam hebben.
Maar dat is een kwestie van uitproberen en zou je weer kunnen wijzigen.
Sjoerd1975
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank je, Be rt.
Nog een laatste (beginners)vraag: hoe kom ik bij de instellingen van de router en de booster?
Laptop aansluiten op de router/booster?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Je kunt in je Technicolor inloggen met http://192.168.178.1 dan naar Draadloos en naar Draadloos signaal.
En je komt in je Wifibooster: http://ziggo-ap

Bij allebei is je gebruikersnaam: ziggo en wachtwoord: draadloos
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic