Alles over het nieuwe zwarte SmartWifi modem
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Goedemorgen,
Kan iemand kijken waarom 1 van de Pods sinds kort de wireless backhaul prefereert over de ethernet verbinding?
Setup; Connectbox --> Switch --> "Pod Slaapkamer"
--> "Pod Zolder"
Op de switch poorten zie ik de ethernet lampjes voor beide branden, maar in de smartwifi web gui zie ik dat "Pod Slaapkamer" draadloos verbonden is.
Gr,
Farid
Opgelost! Ga naar oplossing.
"Pod Slaapkamer" had opeens weer verbinding via ethernet...
Wandcontactdoos open gemaakt en op de een of andere manier zat 1 van de RJ45 kabeltjes niet meer lekker vast. Opnieuw vast gezet en 't lijkt nu in orde. 🙂
Topic mag dicht!
Als je Slaapkamer Pod er even 30 seconde uithaalt en dan weer terug in het stopcontact, geeft ie dan wel goede aan. Of moet die van Zolder draadloos en slaapkamer bedraad, dan zou het een omwisseling betekenen, tenzij je alle pods bekabeld hebt.
Je zou ook even de Switch van de stroom halen, en de Pod van de Stroom en dan daarna de Switch er weer in en de Pod, kan zijn dat hij nu wel bedraad staat.
Hi Dave,
Al geprobeerd, helaas zonder effect.
Ze dienen allebei via ethernet verbonden te zijn.
Heb tevens de pods eens met elkaar geswitched en dan blijft de Pod genaamd "Pod Slaapkamer" gebruik maken van de wireless backhaul.
Dan ga ik even iemand vragen die er meer vanaf weet, ik heb ze in het begin alleen gehad maar heb nu Deco's, ik licht deze persoon even in en vraag hem of hij hier wil antwoorden.
Hoelang zijn deze pods aangesloten?
Als het kort is, dan een nacht afwachten waarin het mesh systeem uitgebreid de beste weg opnieuw gaat instellen.
Ik gebruik ze sinds Juli vorig jaar.
OK duidelijk, dan kan een Ziggo moderator in de achtergrond eens kijken wat hier niet goed gaat of dat het niet juist wordt weergegeven.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
"Pod Slaapkamer" had opeens weer verbinding via ethernet...
Wandcontactdoos open gemaakt en op de een of andere manier zat 1 van de RJ45 kabeltjes niet meer lekker vast. Opnieuw vast gezet en 't lijkt nu in orde. 🙂
Topic mag dicht!
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...