1
Vraag
2
Reacties
Farid_

Level 4
  • 27Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

1 Pod wilt niet via ethernet verbinden

Goedemorgen, 

Kan iemand kijken waarom 1 van de Pods sinds kort de wireless backhaul prefereert over de ethernet verbinding? 

Setup; Connectbox --> Switch --> "Pod Slaapkamer"

--> "Pod Zolder"

Op de switch poorten zie ik de ethernet lampjes voor beide branden, maar in de smartwifi web gui zie ik dat "Pod Slaapkamer" draadloos verbonden is. 

Farid__1-1645690384504.png

Farid__0-1645690329307.png

Gr,

Farid

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Farid_
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

"Pod Slaapkamer" had opeens weer verbinding via ethernet... 

Wandcontactdoos open gemaakt en op de een of andere manier zat 1 van de RJ45 kabeltjes niet meer lekker vast. Opnieuw vast gezet en 't lijkt nu in orde. 🙂

Topic mag dicht! 

Bekijk in context

7 Reacties 7
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 21876Posts
  • 992Oplossingen
  • 6848Likes

Als je Slaapkamer Pod er even 30 seconde uithaalt en dan weer terug in het stopcontact, geeft ie dan wel goede aan. Of moet die van Zolder draadloos en slaapkamer bedraad, dan zou het een omwisseling betekenen, tenzij je alle pods bekabeld hebt.

Je zou ook even de Switch van de stroom halen, en de Pod van de Stroom en dan daarna de Switch er weer in en de Pod, kan zijn dat hij nu wel bedraad staat.

Farid_
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

Hi Dave,

Al geprobeerd, helaas zonder effect. 

Ze dienen allebei via ethernet verbonden te zijn. 

Heb tevens de pods eens met elkaar geswitched en dan blijft de Pod genaamd "Pod Slaapkamer" gebruik maken van de wireless backhaul. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 21876Posts
  • 992Oplossingen
  • 6848Likes

Dan ga ik even iemand vragen die er meer vanaf weet, ik heb ze in het begin alleen gehad maar heb nu Deco's, ik licht deze persoon even in en vraag hem of hij hier wil antwoorden.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70362Posts
  • 4896Oplossingen
  • 19874Likes

Hoelang zijn deze pods aangesloten?

Als het kort is, dan een nacht afwachten waarin het mesh systeem uitgebreid de beste weg opnieuw gaat instellen.

Farid_
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

Ik gebruik ze sinds Juli vorig jaar. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70362Posts
  • 4896Oplossingen
  • 19874Likes

OK duidelijk, dan kan een Ziggo moderator in de achtergrond eens kijken wat hier niet goed gaat of dat het niet juist wordt weergegeven.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Farid_
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

"Pod Slaapkamer" had opeens weer verbinding via ethernet... 

Wandcontactdoos open gemaakt en op de een of andere manier zat 1 van de RJ45 kabeltjes niet meer lekker vast. Opnieuw vast gezet en 't lijkt nu in orde. 🙂

Topic mag dicht! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic