WiPii

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

1 Netwerk creëren met een Connect Box en Ubiquiti Access Points

Goedemiddag, 

 

Wij zijn thuis van plan om ons netwerk uit te bereiden en te verbeteren. 

Onlangs hadden wij een Sitecom AP boven in een van onze slaapkamers, verder beviel de AP.

Echter vonden wij het wel vervelend dat er steeds geswitcht moest worden van netwerk aangezien dit niet altijd automatisch gebeurt.

 

Onze Connect Box zit in de meterkast en de Sitecom AP op de 2e verdieping.

En op de eerste verdieping verliezen wij vaak ook ons netwerk aangezien hij dan niet weet of hij met de Connect Box of de AP moet verbinden.

 

Nu willen wij het dus helemaal anders gaan doen. Wij hebben nu 1 Ubiquiti Unifi AC-AP Pro gekocht, en een Ubiquiti Unifi AC-AP Mesh.

 

De Mesh komt in onze nieuwe Man Cave in de tuin.

 

Nu willen wij van ons netwerk 1 geheel netwerk maken. Zonder gezeik van het switchen tussen de netwerken.

 

Mijn vraag is dan ook als volgt.

 

- Kan ik de Connect Box die in de meterkast staat samen laten werken met de Ubiquiti producten?

- Mocht dit met de Ubiquiti producten die wij onlangs hebben gekocht niet werken, moeten wij dan nog iets extra's erbij kopen?

 

Hoop genoeg informatie te hebben gegeven om een beetje beeld bij jullie te kunnen creëren.

 

Nog een fijne dag toegewenst.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Francois83

Level 11
  • 607Posts
  • 31Oplossingen
  • 201Likes

@WiPii 

om mee te begingen heeft u een Cloudkey of softwareUniFi Network Controller 5.6.42 ]  nodig 

om de installatie door te lopen en te installeren en van uit de Cloudkey of  UniFi Network Controller 5.6.42  kunt u Ubiquiti Access Points beheren 

de Connect Box werkt goed samen met Ubiquiti 

de wifi van de Ziggo modem is aan te raden om deze uit te zetten en alleen de UniFi wifi te gebruiken 

 

Bekijk in context

7 Reacties 7
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

wifi van de connectbox zelf uitschakelen 

en de Ubiquiti Unifi AC-AP‘s op de connectbox aansluiten via utp

WiPii
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb dit nu gedaan, ik heb het idee dat ik nog wat stappen mis want ze lijken niet samen te werken? 

 

WiPii
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Niemand die een idee heeft of ik 1 SSID Voor in het hele huis kan krijgen doormiddel van Ubiquiti en mn Ziggo router samen?

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Welkom op de Community @WiPii!

Tof dat je een Man Cave in de tuin hebt gerealiseerd! Nu nog 1 groot wifi netwerk en je bent van alle gemakken voorzien.

Hoe heb je de Ubiquiti producten nu exact geconfigureerd? Staat de router in routermode of access point mode? En het Mesh systeem? Heb je de SSID's aangepast en overal gelijk getrokken? Deel zoveel mogelijk informatie, maar vermijd het delen van privacygevoelige gegevens zoals exacte SSID's en dergelijk. Wellicht heb jij ook nog ideeën of tips hoe @WiPii zijn Ubiquiti netwerk het best in kan richten @Francois83

Francois83

Level 11
  • 607Posts
  • 31Oplossingen
  • 201Likes

@WiPii 

om mee te begingen heeft u een Cloudkey of softwareUniFi Network Controller 5.6.42 ]  nodig 

om de installatie door te lopen en te installeren en van uit de Cloudkey of  UniFi Network Controller 5.6.42  kunt u Ubiquiti Access Points beheren 

de Connect Box werkt goed samen met Ubiquiti 

de wifi van de Ziggo modem is aan te raden om deze uit te zetten en alleen de UniFi wifi te gebruiken 

 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@WiPii Het is even stil geweest, maar we zijn ontzettend benieuwd hoe het er nu voor staat. Althans, als ik voor mezelf mag spreken. Is het gelukt met het advies van @Francois83?

WiPii
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het is inmiddels gelukt, ik had een vriend van mij gevraagd of hij er samen met mij naar kon kijken. En het is one gelukt. Alles draait op 1 SSID in het hele huis, precies zoals ik wou. 

Iedereen bedankt die had gereageerd op mijn topic.

 

Nog een fijne middag,

 

WiPii

Uitgelicht topic