1
Vraag
2
Reacties
nlagendijk

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

1 Gigabit wifi niet stabiel

Ik ben nu een paar weken in het bezit van een nieuw Gigabit modem, maar vind de wifi helemaal niet stabiel. Met het vorige modem had ik deze problemen helemaal niet. Heeft iemand deze problemen ook?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Het vereiste zendvermogen is inderdaad te hoog, waarschijnlijk veroorzaakt dit de continue T3 timeouts die in de log zichtbaar zijn. Daarnaast is op meerdere downstream-kanalen uitval (QAM/FEC lock loss) en CER (RS errors) zichtbaar, vermoedelijk door instraling.

Bekijk in context

13 Reacties 13
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dat kan voorkomen als er nog oudere aansluitmaterialen gebruikt worden of in de straatkast iets niet goed is.

Als het de 1e plaats is waar Ziggo je woning binnenkomt, met de 1e splitter en 1e korte kabels, dan kan Ziggo je gratis nieuwe aansluitmaterialen toesturen of als de 1e wandcontactdoos vervangen moet worden, een gratis monteur sturen.

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

nlagendijk
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bert,

de installatie is gedaan door een monteur van Ziggo, met allemaal nieuwe kabels, dus daar ligt het dan niet aan. Dan zou het iets kunnen zijn in de straatkast, maar dan moet Ziggo hier wat aan doen.

 

In de bijlage de modem gegevens

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ook al is de installatie gedaan door een monteur van Ziggo, zijn er situaties die eenvoudig op te lossen zijn als er een foto van is, soms zijn er nieuwe inzichten in aansluiten of wijzigingen.

 

Mocht dat helemaal in orde zijn, dan kan een Ziggo moderator direct de juiste monteur sturen die ook in de straatkast mag.

Normaal gesproken komt er als eerste een storingsmonteur die thuis alles controleert en in orde maakt, als die constateert dat het verder ligt, dan pas wordt de volgende netwerkmonteur ingeschakeld.

Bedenk hierbij dat de oorzaak van de problemen zich voor 95% bevindt in de eerste plaats waar Ziggo het huis binnenkomt en in splitters, kabels en aansluitwijzen.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Hey @nlagendijk en welkom hier! 

Als je net een ander abonnement hebt en deze is niet stabiel dan kan ik mij voorstellen dat je hiervoor een topic opent. Het zou super zijn als je de foto waar Bert om vroeg alsnog met ons kunt delen. Als dit helemaal goed zit dan plannen we een monteur voor je in. 

nlagendijk
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bijgaand de gevraagde foto's

nlagendijk
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bijgaand de foto's

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

dat zie er verder goed uit 

 

zou je ook de downstream/downstream vanuit het modem kunnen delen 

je kan het beste dit stappen plan volgen https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

nlagendijk
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

zie bijgaand exel document

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Je upstream waarden zijn te hoog, dat wil zeggen dat het modem Ziggo amper kan bereiken en dat geeft haperingen.

Ik denk dat Ziggo nu aan zet is @nlagendijk 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

voor de zekerheid vraag ik nog effe de hulp van onze expert @tobiastheebe 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Het vereiste zendvermogen is inderdaad te hoog, waarschijnlijk veroorzaakt dit de continue T3 timeouts die in de log zichtbaar zijn. Daarnaast is op meerdere downstream-kanalen uitval (QAM/FEC lock loss) en CER (RS errors) zichtbaar, vermoedelijk door instraling.

nlagendijk
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt allemaal voor jullie bijdragen, ik ga hiermee Ziggo contacten.

 

Groet Nico

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Hi @nlagendijk

 

Is het inmiddels gelukt of kun je onze hulp nog gebruiken? Ook hier zitten we klaar om je een handje te helpen 😄 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic