redydo2015

Raadgever
  • 99Posts
  • 7Oplossingen
  • 30Likes

1 GB verbinding had netjes 900MB/s nu zit ik nog op 500MB/s

Hoi, het heeft ventjes gewerkt maat weer problemen met de snelheid.

1 modem in bridge. 192.168.100.1

2 ASUS router erachter staan.

De snelheid was gemiddeld 900 MB/S nu maar 400 a 500 MB/s

 

Wat heb ik al gedaan al gedaan,

1 modem reboot geen succus

2 modem 3 minuten uitgehad gevolg geen webpagina meer van de modem.

3 router reboot geen succes 

4 router uit gehad 3 minuten  geen succes.

 

 

iemand nog ideeën dit gebeurt vaak waarom is het niet stabiel net als de 600 mb verbinding.

Ik betaal nog steeds meer geeld en krijg minder dan een 600 MB/s verbinding.

het begint nu wel irrirant te worden.

Helaas kan ik dus de knipsels maken omdat de webpagina van de modem omdat niet onlijn komt.

 

 

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
redydo2015
topicstarter
Raadgever
  • 99Posts
  • 7Oplossingen
  • 30Likes

De snelheid is weer teug 935 MB/s alles nagelopen, nog maar een keer 30 sec spanningsloos.

Dit is de derde keer sinds ik het heb. Ook weet ik dat er gekopieerde software inzit van oudere modems. Hier kwamen we achter toen de activering pagina van een aantal jaar gelden naar voren kwam. Foutje van Ziggo zegt de medewerker. 21-11-2021 ik ga bij houden hoevaak het nu voorkomt. helaas is de webpagina van de modem nog niet zichtbaar. 

Bekijk in context

14 Reacties 14
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 51163Posts
  • 3208Oplossingen
  • 11649Likes

Om je binnenkomend signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

redydo2015
topicstarter
Raadgever
  • 99Posts
  • 7Oplossingen
  • 30Likes

Dag Bert heb je de wel vraag wel gelezen .

 

laatste zin van de vraag is 

Helaas kan ik dus de knipsels maken omdat de webpagina van de modem omdat niet onlijn komt.

 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 51163Posts
  • 3208Oplossingen
  • 11649Likes

Die zin was me niet helemaal duidelijk.

 

Heb je het modem al een keer 30 seconden van de stroom gehad.

redydo2015
topicstarter
Raadgever
  • 99Posts
  • 7Oplossingen
  • 30Likes

1modem reboot geen succus

2 modem 3 minuten uitgehad gevolg geen webpagina meer van de modem.

3 router reboot geen succes 

4 router uit gehad 3 minuten  geen succes.

 

modem sec uitgehad geen succes.

het lijkt me sterk dat ik op mijn router ip 6 aanzet I.v.m. Met komende update dat het 400 MB/s scheelt. 

redydo2015
topicstarter
Raadgever
  • 99Posts
  • 7Oplossingen
  • 30Likes

Tijd Prioriteit Omschrijving

Fri 01/10/2021 17:10:074DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:f8:cc:27:39:50;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 03/10/2021 14:53:206CM-STATUS message sent. Event Type Code: 5; Chan ID: 31; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=ac:f8:cc:27:39:50;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Wed 06/10/2021 12:40:054DHCP RENEW sent - No response for IPv4;CM-MAC=ac:f8:cc:27:39:50;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Wed 06/10/2021 12:40:074DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:f8:cc:27:39:50;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu 07/10/2021 14:37:243No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:27:39:50;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sat 09/10/2021 14:50:116CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 1.;CM-MAC=ac:f8:cc:27:39:50;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 10/10/2021 00:40:074DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:f8:cc:27:39:50;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Tue 12/10/2021 06:48:583No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:27:39:50;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Wed 13/10/2021 12:40:074DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:f8:cc:27:39:50;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Wed 13/10/2021 17:52:146CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 1.;CM-MAC=ac:f8:cc:27:39:50;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 17/10/2021 00:40:074DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:f8:cc:27:39:50;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Tue 19/10/2021 18:01:235MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=ac:f8:cc:27:39:50;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Wed 20/10/2021 00:39:406CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=ac:f8:cc:27:39:50;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Fri 22/10/2021 20:21:205Lost MDD Timeout;CM-MAC=ac:f8:cc:27:39:50;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Fri 22/10/2021 20:21:536CM-STATUS message sent. Event Type Code: 4; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=ac:f8:cc:27:39:50;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Fri 22/10/2021 20:25:085Lost MDD Timeout;CM-MAC=ac:f8:cc:27:39:50;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Fri 22/10/2021 20:25:196CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=ac:f8:cc:27:39:50;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sat 23/10/2021 06:01:094DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:f8:cc:27:39:50;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sat 23/10/2021 12:49:236CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=ac:f8:cc:27:39:50;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Tue 26/10/2021 18:01:104DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:f8:cc:27:39:50;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Wed 27/10/2021 11:11:236CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 1.;CM-MAC=ac:f8:cc:27:39:50;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Wed 27/10/2021 11:13:575Lost MDD Timeout;CM-MAC=ac:f8:cc:27:39:50;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Wed 27/10/2021 11:14:046CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 1.;CM-MAC=ac:f8:cc:27:39:50;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sat 30/10/2021 06:01:104DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:f8:cc:27:39:50;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sat 30/10/2021 08:15:346CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=ac:f8:cc:27:39:50;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sat 30/10/2021 12:32:323No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:27:39:50;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sat 30/10/2021 12:55:136CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=ac:f8:cc:27:39:50;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Tue 02/11/2021 03:49:043No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:27:39:50;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Tue 02/11/2021 17:01:114DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:f8:cc:27:39:50;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Tue 02/11/2021 22:47:466CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=ac:f8:cc:27:39:50;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Fri 05/11/2021 01:32:393No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:27:39:50;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sat 06/11/2021 05:01:114DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:f8:cc:27:39:50;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Tue 09/11/2021 11:18:273No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:27:39:50;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Tue 09/11/2021 17:01:114DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:f8:cc:27:39:50;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Wed 10/11/2021 11:18:496CM-STATUS message sent. Event Type Code: 23; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=ac:f8:cc:27:39:50;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Wed 10/11/2021 18:41:003No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:27:39:50;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Wed 10/11/2021 19:47:296CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 1.;CM-MAC=ac:f8:cc:27:39:50;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu 11/11/2021 14:49:163No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:27:39:50;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu 11/11/2021 17:36:026CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=ac:f8:cc:27:39:50;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sat 13/11/2021 05:01:114DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:f8:cc:27:39:50;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sat 13/11/2021 08:34:216CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=ac:f8:cc:27:39:50;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 14/11/2021 16:14:193No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:27:39:50;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 15/11/2021 00:12:246CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=ac:f8:cc:27:39:50;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Tue 16/11/2021 17:01:114DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:f8:cc:27:39:50;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Wed 17/11/2021 02:20:376CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=ac:f8:cc:27:39:50;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sat 20/11/2021 05:01:114DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:f8:cc:27:39:50;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
redydo2015
topicstarter
Raadgever
  • 99Posts
  • 7Oplossingen
  • 30Likes

Schermafbeelding 2021-11-21 113053.png

Schermafbeelding 2021-11-21 113213.png

Schermafbeelding 2021-11-21 113237.png

Schermafbeelding 2021-11-21 113318.png

    

KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 6653Posts
  • 279Oplossingen
  • 3025Likes

Probeer eens of een factory reset helpt, door gedurende 20 seconden met een paperclip of dergelijke, het pinnetje achterop het modem in te drukken.

redydo2015
topicstarter
Raadgever
  • 99Posts
  • 7Oplossingen
  • 30Likes

ik hoop dat iets toevoegd

KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 6653Posts
  • 279Oplossingen
  • 3025Likes

Onverwacht is het je dus toch gelukt om gegevens toe te voegen.

De in het modemlog vermelde MDD time out is mede een oorzaak van een lagere downloadsnelheid. Daardoor is gedurende tot 20 seconden geen dataverkeermogelijk. Er is dus geen modemuitval!

Deze melding ontstaat vaak door ruis.

Deze zou zichtbaar moeten zijn op het tabblad van de downstream met pre en post RS errors, waarop ook het docsis 3.1 kanaal staat vermeld.

Een foto, zoals door Bert gevraagd,  levert in veel gevallen een veroorzaker van ruis op.

redydo2015
topicstarter
Raadgever
  • 99Posts
  • 7Oplossingen
  • 30Likes

Helaas is de webpagina weer offline. Maar goed bij de vorige modem nooit last gehad. Dan af en toe een reboot. Wat kan ik aan deze ruis doen.  Achtergrond info van me zelf. Ik zit 30 jaar in de techniek met name in de beveiligings-management inbraak cctv tgc enz. Waarbij veel ict werk komt kijken. Kan ik de demping zelf aanpassen? Ik heb hirschmann coca 799 in huis. Er zit net een nieuwe wcd voor de coax aansluiting. dat was al voor de giga vebinding. die heeft geen problemen geven. vpn staat op moment uit. of zal ik gewoon wachten tot ziggo de ip 6 heeft door gevoerd?

KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 6653Posts
  • 279Oplossingen
  • 3025Likes

Probeer eerst een foto te plaatsen. Evenals een schermprint van het tabblad met de pre en post RS errors.

Ruis kan worden veroorzaakt door instraling van 4/5G e.d. op onvoldoende afgeschermde kabels/connectoren enz.

redydo2015
topicstarter
Raadgever
  • 99Posts
  • 7Oplossingen
  • 30Likes

Zodra de pagina er weer is zal ik een knipsel maken. In de tussen tijd vervang uit voorzorg de kabels. Gezien het feit dat bij de giga modem nieuwe kabels zaten, en deze i.p.v. De oude zijn gekomen en daar had ik geen problemen mee.

redydo2015
topicstarter
Raadgever
  • 99Posts
  • 7Oplossingen
  • 30Likes

De snelheid is weer teug 935 MB/s alles nagelopen, nog maar een keer 30 sec spanningsloos.

Dit is de derde keer sinds ik het heb. Ook weet ik dat er gekopieerde software inzit van oudere modems. Hier kwamen we achter toen de activering pagina van een aantal jaar gelden naar voren kwam. Foutje van Ziggo zegt de medewerker. 21-11-2021 ik ga bij houden hoevaak het nu voorkomt. helaas is de webpagina van de modem nog niet zichtbaar. 

Bekijk in context

KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 6653Posts
  • 279Oplossingen
  • 3025Likes

Je hebt nu wel het topic gemarkeerd als opgelost, maar het probleem kan zich morgen opnieuw voordoen, zolang de oorzaak niet is gevonden.

Zodra je weer in het modem kunt komen, zie ik graag het gevraagde tabblad en foto tegemoet.

Dit topic blijft nog wel open voor een eventueel vervolg.

Uitgelicht topic