1
Vraag
2
Reacties
Bosscher54

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ë mail

krijg de mededeling "uw ziggo account instellingen zijn verouderd

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ik ben deze melding ook een aantal malen tegengekomen, dit is een melding van Windows zelf, mogelijk Windows Mail of een ander mail programma en geen binnengekomen mail.

 

Ga naar de instellingen van het account en vul opnieuw je wachtwoord in en klik op OK of opslaan iets dergelijks, dan blijft de melding weer weg.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Dat is hoogstwaarschijnlijk een valse email, niet op reageren en niet openen.

 

Phishing | Klantenservice | Ziggo

Hoe herken je phishing? | Klantenservice | Ziggo

 

 

Hoe zie je dat dit phishing is?
De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Ing1810

Level 11
  • 541Posts
  • 24Oplossingen
  • 80Likes

@Bosscher54 

Tip: plaats de headers van de email in dit draadje. Kan ernaar gekeken worden 😃

Ing1810

Level 11
  • 541Posts
  • 24Oplossingen
  • 80Likes

@Bosscher54 Kan je vertellen wie de afzender is?

Ing1810

Level 11
  • 541Posts
  • 24Oplossingen
  • 80Likes

Hey @Steefb, je schrijft het volgende:

 

Hoe zie je dat dit phishing is?
De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

 

Ik quote dit stukje, omdat ik uit eigen ervaring weet dat het mogelijk (!) niet klopt wat je schrijft. Ook door ons zijn/worden met enige regelmaat emails ontvangen waarin wij niet met onze naam worden aangesproken in de mail. Daarnaast ontvangen wij ook met enige regelmaat email van (cq uit naam van) Ziggo vanaf een emailadres die niet vermeld staat op de Ziggo-site. De vertrouwde emailadressen gaan, als het goed is (!?), wel worden geüpdatet op de site, afgaande op de toezegging die is gedaan door een Ziggo-medewerker in mijn draadje.

 

En nu komt het: van één van die emails heb ik een header geplaatst op deze community. En warempel, op deze community wordt beweerd dat het weldegelijk om een email van Ziggo zou gaan?!

 

Resumerend: @Bosscher54, er is m.i. niet bijvoorbaat vast te stellen dat de email die jij ontvangen hebt niet van Ziggo afkomstig is - op basis van de summiere info die je hier geeft. Daarom wederom het advies om de email header hier te plaatsen. Ik verwacht dat er wel een reactie op de header gaat komen van iemand met "gedegen" kennis over deze materie. En dan moet in eerste instantie maar even worden afgewacht of deze reactie afkomstig zal zijn van een (vermeend) niet-Ziggo-medewerker. Plaats de header maar! Zolang je niet klikt op eventuele linkjes in de email, zou het volgens mij geen probleem moeten zijn om de email te openen.

Als je uitleg nodig hebt over hoe de headers te vinden zijn, dan horen we het graag! Er zijn genoeg mensen actief op dit forum die je daarbij kunnen helpen. 👍

 

 

Ing1810

Level 11
  • 541Posts
  • 24Oplossingen
  • 80Likes

Om het overzichtelijk te houden,  DIT is de link naar het inmiddels gearchiveerde draadje van @Bosscher54.

 

NB: Het is mij een raadsel waarom en door wie het andere draadje is gearchiveerd... gezien er in dat draadje niet is gereageerd door een officiële (?!) Ziggo-moderator!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ik ben deze melding ook een aantal malen tegengekomen, dit is een melding van Windows zelf, mogelijk Windows Mail of een ander mail programma en geen binnengekomen mail.

 

Ga naar de instellingen van het account en vul opnieuw je wachtwoord in en klik op OK of opslaan iets dergelijks, dan blijft de melding weer weg.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic