@mario.pennings schreef:
....
1. Begrijp ik het nu dan goed, dat als ik dus éen zo’n TP Link pod inzet als router óf als a/p, ik in beide gevallen deze bedraad moet aansluiten op de bestaande router?
2. extra vraag: ik heb die pods nog niet bekeken, maar als ik er een netwerkkabel op aansluit die ik nu gebruik voor een docking station, kan ik dan vanaf die tp link pod ook nog een kabel aansluiten op dat docking station? Anders gezegd, heeft die pod ook een uitgaande netwerkpoort? Anders moet ik op de netwerkkabel een switch zetten met een kabel naar due tp link pod en mijn docking station lijkt me...
Aanvulling :
In iedere Deco netwerk, moet het eerste station ( = de master ) m.b.v. een netwerkkabel verbonden worden. Of dat nu een wifi netwerk is van 1 of meerdere Deco stations.
Met 3 Deco stations, zou u dus in feite 3 aparte wifi netwerken kunnen maken, door 3 verschillende SSID te gebruiken. Dan moeten dus ook alle 3 de station m.b.v. een netwerkkabel worden aansluiten.
Echter, de Mesh functie werkt dan natuurlijk niet, want de 3 stations vormen niet één netwerk, dus kan er ook niet automatisch overgeschakeld worden naar een anders station.
Als u de Deco's hebt voor betere wifi, dan is AP de aangewezen mode.
De 2 netwerkpoorten onderin een Deco station, zijn in feite een 2 poorts switch ( die natuurlijk intern ook verbonden is met de wifi module ), waarop u kan aansluiten wat u wilt.
Als u ook nog een ander Mesh netwerk hebt, dan kan u beter niet op dat ene station inloggen ( met b.v. uw smartphone ), want aangezien deze niet tot dat andere Mesh netwerk behoort, verstoort deze de werking daarvan.