1
Vraag
2
Reacties
Biko1001

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

verwijderen grijze straatkast

Hoe kan ik de grijze straatkast die voor ons huis staat laten verwijderen/verplaatsen?

De kast staat niet op ons terrein, maar op gemeente grond. Wij willen de voortuin veranderen en de kast blokkeert de ingang voor onze auto.

Onze Ziggo-aansluiting is niet aangesloten op deze grote kast, maar op een kleinere kast 10 m verderop. Ook de buren zitten niet op deze grote kast aangesloten.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
3 Reacties 3
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Is het wel een Ziggo kast, ik denk eerder aan een kast van KPN. Doorgaans huren de providers dat stukje grond, daarmee is het niet gemeentelijk.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als de kast op gemeentegrond staat en je vraagt bij mijnaansluiting en verplaatsingsverzoek in, dan moet de gemeente toestemming geven voor en nieuwe plek en krijg jij de rekening als aanvrager.

 

De gemeente gaat over de gemeentegrond en alles wat daarop staat, dus moet de gemeente sowieso over de wijziging beslissen en een ander plaats aanwijzen.

Als de gemeente de aanvraag doet, dan komen de kosten ook voor de gemeente, in hoeverre de gemeente je mee wil laten betalen aan de verplaatsing, kan verschillen.

 

Marianne van Ziggo schref in een ander topic het volgende over eenzelfde vraag:

"Wanneer de wijkkast op gemeentegrond staat, wil ik je vragen om het verzoek bij je gemeente neer te leggen. Wanneer je zelf een offerte opvraagt via mijnaansluiting.nl, wordt de opdracht aan jou gericht, terwijl de wijkkast niet jouw verantwoordelijkheid is. Hoe dit proces bij jouw gemeente is ingericht, durf ik niet te zeggen. Doordat je te maken hebt met vergunningen voor het verplaatsen en graven, kan er wel eens wat tijd in zitten."

 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic