Beste Paul,
Het probleem is nog niet opgelost.
Het probleem zit niet in mijn instellingen.
Wat er gebeurt is, een installateur van alarminstallaties in omgeving Groningen (die ik niet ken) gebruikt om notificaties te verzenden vanuit zijn alarminstallaties als afzender een voor hem willekeurig email adres. (via SMTP en poort 25 kun je zonder wachtwoord mail versturen)
Alleen is het email adres wat hij gebruikt toevallig mijn email adres.
Er worden dus dagelijks heel wat email verstuurd vanuit mijn emailadres zonder dat ik er weet van heb. Zodra deze onbestelbaar zijn dan merk ik dat pas, omdat ik dan de “onbestelbaar” mail van de server krijg.
Dus het liefst zou ik zien dat zelf in kunt stellen dat er geen mails meer verstuurd kunnen worden via SMTP poort 25 (zoals dit bij G-mail bijvoorbeeld wel kan) (Zelf gebruik ik IMAP dus geen behoefte aan SMTP poort 25)
Ziggo moet inzien dat dit gewoon een security issue is en een optie creëren dat je (POP3 en) SMTP25 uit kunt schakelen (of anders gezegd het onbeveiligd versturen van mail uit kunt zetten)
Want iedereen kan vanuit ieder @Ziggo.nl en of @Home.nl gewoon mail versturen door alleen je email adres te weten.
Stuur me je email adres maar, krijg je een mail van mij terug die er uitziet als of jij hem verstuurd hebt.
Extra info:
Ik heb hier eerder al een probleem mee gehad omdat er vanuit dat emailadres meer dan 500mails in 24 uur zijn verstuurd en mijn heel account geblokkeerd werd door Ziggo, ik heb hier toen een hoop gezeur mee gehad en toen werd het probleem ook al niet begrepen.
Toen heb ik contact gezocht met de installateur en die heeft belooft het niet meer te gebruiken. Alleen op de plekken waar het al gebruikt was is het niet overal netjes verwijderd.
Hier zou ik graag vanaf willen.