1
Vraag
2
Reacties
Toetie1

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Streamen via Anycast

Ik heb een tweede TV waar geen kabels naar toe kunnen worden getrokken. Ik heb een Anycast dongle gekocht met het idee om vanaf mijn IPad via Ziggo Go TV te kunnen kijken (of Netflix films) en die te streamen naar die TV. De Anycast gebruikt een eigen wifi waar contact mee kan worden gemaakt (dat lukt inderdaad met foto's of andere gedownloade bestanden) , maar ik heb mijn huis wifi nodig om Ziggo Go te kunnen ontvangen op mijn tablet en dan kan ik weer geen contact maken met de Anycast (Airplay ziet de Anycast dan niet).

Weet iemand of de Anycast alleen te gebruiken is voor gedownloade bestanden of is het ook mogelijk om echt te streamen wat je via wifi (een ander wifi netwerk dus) binnen krijgt?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Toetie1 Als u bijvoorbeeld bij Bol.com  de tekst goed had gelezen en vooral de eerste waarschuwing, dan had u kunnen weten dat dit mogelijk niet is wat u zocht.

 

Hier de waarschuwing. 

Productbeschrijving

Graag eerst de beschrijving goed lezen om zo retouren te voorkomen. Alvast bedankt.

En iets verderop

Daarnaast beschikt de Anycast niet over de DRM-rechten dus kunnen apps die dit gebruiken (zoals Netflix & ZiggoGo) mogelijk niet goed werken. Raadpleeg de support-pagina van HammerTRADGING.nl voor meer info

 

Wat u heeft gekocht is een product waarmee je het totale buroblad van een Tablet of Smartphone kan weergeven op een groter scherm, de letterlijke vorm van casten. Dit werkt via een directe wifi verbinding tussen twee apparaten, te vergelijken met bluetooth, in principe kan de Ziggo Go app zo op een TV scherm worden weergegeven. Bij dit product wordt al aangegeven dat hiervoor DRM rechten nodig zijn. Dit staat voor Digital Rights Management, wat is nu het probleem, met deze cast methode is via de Ziggo Go app  enkel geluid hoorbaar, video weergave is niet mogelijk.

 

U zult echt de Google Chromecast of een Airplay2 moeten aanschaffen. Alleen rechten vrij materiaal kan  worden gecast met een Anycast, bij deze methode zal de tablet altijd aan moeten staan.

 

Nu het verschil, ondanks de naam Chromecast, wordt er feitelijk niks gecast. Het enige wat er gebeurd is dat de Ziggo Go app aan de Chromecast opdracht geeft zelf contact te leggen met de Ziggo servers en het gewenste tv kanaal starten, daarna kan de app en zelfs de tablet of telefoon volledig uit. Alleen om een andere zender te starten zou de app weer kunnen worden gestart.

 

Kortom het zijn verschillende apparaten die een andere techniek gebruiken.

 

 

Bekijk in context

3 Reacties 3
mathijse

Level 10
  • 388Posts
  • 22Oplossingen
  • 161Likes

Als ik kijk bij Anycast (ik vond deze op bol.com)  dan wordt enkel gesproken over bestanden en niet over streamen. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Toetie1 Als u bijvoorbeeld bij Bol.com  de tekst goed had gelezen en vooral de eerste waarschuwing, dan had u kunnen weten dat dit mogelijk niet is wat u zocht.

 

Hier de waarschuwing. 

Productbeschrijving

Graag eerst de beschrijving goed lezen om zo retouren te voorkomen. Alvast bedankt.

En iets verderop

Daarnaast beschikt de Anycast niet over de DRM-rechten dus kunnen apps die dit gebruiken (zoals Netflix & ZiggoGo) mogelijk niet goed werken. Raadpleeg de support-pagina van HammerTRADGING.nl voor meer info

 

Wat u heeft gekocht is een product waarmee je het totale buroblad van een Tablet of Smartphone kan weergeven op een groter scherm, de letterlijke vorm van casten. Dit werkt via een directe wifi verbinding tussen twee apparaten, te vergelijken met bluetooth, in principe kan de Ziggo Go app zo op een TV scherm worden weergegeven. Bij dit product wordt al aangegeven dat hiervoor DRM rechten nodig zijn. Dit staat voor Digital Rights Management, wat is nu het probleem, met deze cast methode is via de Ziggo Go app  enkel geluid hoorbaar, video weergave is niet mogelijk.

 

U zult echt de Google Chromecast of een Airplay2 moeten aanschaffen. Alleen rechten vrij materiaal kan  worden gecast met een Anycast, bij deze methode zal de tablet altijd aan moeten staan.

 

Nu het verschil, ondanks de naam Chromecast, wordt er feitelijk niks gecast. Het enige wat er gebeurd is dat de Ziggo Go app aan de Chromecast opdracht geeft zelf contact te leggen met de Ziggo servers en het gewenste tv kanaal starten, daarna kan de app en zelfs de tablet of telefoon volledig uit. Alleen om een andere zender te starten zou de app weer kunnen worden gestart.

 

Kortom het zijn verschillende apparaten die een andere techniek gebruiken.

 

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 796Posts
  • 91Oplossingen
  • 137Likes

Hoi @Toetie1

Welkom op de Community van Ziggo.
@Rowi geeft het eigenlijk al aan: de Anycast beschikt niet over de DRM-rechten dus kunnen apps die dit gebruiken (zoals Netflix & ZiggoGo) mogelijk niet goed werken. 
aadpleeg de support-pagina van HammerTRADGING.nl voor meer info.

Indien je Ziggo Go wilt streamen dan is dit mogelijk met een ChromeCast of Apple Airplay. 

Mocht je nog vragen hebben, dan horen we het graag. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic