Mediabox Humax IHDR 5050C start niet verder op dan tot “boot”

Humax mediabox 5050C start niet verder op dan “boot”. Loopt dan a.h.w. vast.

Ton van Geel
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
4 Reacties 4

Dan kan je er haast wel van uit gaan dat de harde schijf defect is.

Zie ander ZiggoForum.

https://ziggoforum.nl/topics/5050c-blijft-hangen-bij-boot.88594/

emiliovisser
Gedreven Raadgever
  • 183Reacties
  • 22Oplossingen
  • 33Likes

Goedemiddag @Ton van Geel en welkom op de Community,

Fijn dat je dit topic gevonden! Ik begrijp dat je op de Humax IHDR 5050C een "Boot" foutmelding te zien krijgt kort na inschakelen. Dit lijkt inderdaad een hardwarematig defect. 
Heb je voor mij ook het serienummer (CA ID) van het defecte Mediabox ? Dan kijk ik wat ik voor je kan doen. 

Paul Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 5202Reacties
  • 408Oplossingen
  • 987Likes

Goedemorgen Paul,

Op de sticker op de onderkant staat IHDR-5050C/NL en vlak daar onder: 91810108800432 en in de rechterbovenhoek 8101088. Ik hoop dat je hier iets mee kunt en ben benieuwd naar je antwoord.

Ton van Geel
topicstarter
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor het doorgeven, @Ton van Geel. Helaas is de Humax 5050C niet in bruikleen door ons geleverd, maar als eigendom. En de garantie hierop is helaas verlopen. Als het inderdaad het geval is dat het een hardware defect betreft kan deze niet omgeruild worden. 😞 

Wat is er de wel mogelijk? De smartcard die je in de Humax gebruikt blijft nog wel actief. Als je deze mediabox zou willen vervangen is dit mogelijk als je zelf een nieuwe mediabox aanschaft. De smartcard kun je daar dan in gebruiken.  Of een tweedehands mediabox via bijvoorbeeld Marktplaats kan ook met de smartcard. 

Een andere mogelijkheid is via ons een extra Mediabox huren. Hiervoor betaald je dan een bepaald bedrag per maand. Dit bedrag is afhankelijk van wat je kiest een CI+ module (€2,-) of een Mediabox(€4,- p.m.) Nadeel hierbij is wel dat je met deze beide mogelijkheden geen programma's kunt opnemen. 

Nog een andere mogelijkheid is gebruik maken van de Ziggo GO app i.c.m. een Chromecast of AppleTV. Dan zou je kunnen streamen naar de TV. 

Of als je TV dit mogelijk maakt zou je ook nog de Ziggo GO TV app kunnen installeren, maar dit is afhankelijk van de TV en of de app hierop wordt ondersteund. 

Gianna Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 2316Reacties
  • 150Oplossingen
  • 307Likes

Uitgelicht topic