1
Vraag
2
Reacties
fam.conijn

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Invites via outlook accounts (van tegenpartij) probleem sinds een paar weken

Als iemand mij een invite verstuurd (voor een meeting) krijg ik (sinds een paar weken) de melding 'dit bericht heeft geen inhoud'.

Als ik de bijlage open, komt er een link naar een 'outlook account', die ik wel kan zien, maar niet openen. Ik heb geen 'outlook aangeschaft, omdat ik mail via ziggo doe'. 

 

Bij het installeren van mijn computer is ooit wel een 'outlook mail adres aangemaakt'. (dat i.v.m. skype ook gekoppeld is aan mijn 'ziggo e-mail adres).

 

Vragen:

a) herkent iemand dit probleem

b) wat zijn mogelijke oplossingen, ik zie er nu 2 maar die hebben ook weer risico's/problemen:

1: outlook kopen en installeren, dan verlies ik als het tegen zit alle historie

2: koppeling van mijn outlook account met de ziggo account verbreken, maar als het tegen zit blijft het huidige probleem bestaan en heb ik helemaal geen inzicht meer in de afspraken die men met mij wil maken....

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Ik ervaar inderdaad ook hetzelfde als jij! Maar dat lijkt mij niet de bedoeling als het eerder wel goed heeft gewerkt dus ik zoek graag voor je uit of dit bewust zo is gedaan of niet.

Als ik het goed begrijp was het dus eerder wel zo dat de afspraak dan in de agenda van Ziggo mail verscheen in plaats van zoals nu in een bijlage en je het zelf nog toe moest voegen in je agenda? 

Bekijk in context

13 Reacties 13
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Hey @fam.conijn en welkom hier op onze Community, 

Ik snap dat je je vraag hier stelt voordat je aanpassing doet, je zit er immers niet op te wachten dat alle afspraken aan je voorbij gaan of om je historie te verliezen. Allereerst kun je checken of alle instellingen op het moment juist staan via deze pagina. Verder, maak je gebruik van de app van Outlook (zo ja, welke?) of gebruik je de browser? En heb je zowel in de app als de browser dit probleem? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Even hardop gedacht:

"Als ik de bijlage open, komt er een link naar een 'outlook account', die ik wel kan zien, maar niet openen."

"Bij het installeren van mijn computer is ooit wel een 'outlook mail adres aangemaakt'."

 

Kun je hier inloggen in je Outlook account, mogelijk kun je dan wel de inhoud zien als je op Aanmelden klikt en naar Outlook gaat? Outlook: gratis persoonlijke e-mail en agenda van Microsoft (live.com)

 
 
 
fam.conijn
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste Mariska,

Bedankt voor jouw reactie. Ik heb het uitgeprobeerd. De mail werkt gewoon goed.

Ik heb aan jou een verzoek en een vraag, die me verder kan helpen bij het traceren van mijn probleem.

  1. Invite naar ziggo e-mail account: zou jij vanuit een outlook e-mail account een invite kunnen sturen naar jouw eigen ziggo e-mail? (Als het bij jou geen problemen oplevert, weet ik dat het niet aan ‘outlook’ ligt, maar dat het probleem waarschijnlijk zit in mijn ziggo-instellingen)
  2. Invite van ene ziggo e-mail, naar andere e-mail: zelfs als ik dat doe, krijg ik geen invite meer in e-mail. Ik krijg wel onderstaand bericht dat iemand mij uit wil nodigen (maar kan dat niet accepteren, weigeren of verzetten zoals normaliter met een invite).

U heeft een uitnodiging voor een afspraak met F Conyn: 20:00 - 21:00 maandag 22 februari 2021

test afspraakL Deelnemers: F Conyn ✓: d.c@ziggo.nl

Bron Details: Toon als:  Gereserveerd Aangemaakt:  zaterdag 20 februari 2021 13:33 - F Conyn

 

Dat is in ieder geval meer dan een invite via outlook, dan krijg ik alleen de melding: ‘Verzonden vanuit Mail voor Windows 10’

 

Ik hoop van harte dat je mij een stapje verder kan helpen. Ik zou er namelijk van balen als ik mijn ziggo-account niet meer zakelijk kan gebruiken en gedwongen wordt over te stappen naar outlook.

 

Met vriendelijke groeten,

Fred

fam.conijn
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bert,

Bedankt voor het meedenken. Ik heb het niet helemaal goed geformuleerd. Ik krijg dan een melding dat ik een 'outlook account' moet kopen. Als ik hem (na 2x) wegklik kan ik de agenda (in outlook zien). Probleem is dat ik dan nog steeds niks in mijn ziggo-agenda heb staan .Ik kan dan wel zien, op welke tijdstip iemand een afspraak wil maken en ik kan ook de link in de 'outlook' agenda voor de TEAMS meeting kopiëren. Oftewel, m.b.v. deze informatie maak ik een handmatig een afspraak in mijn ziggo-agenda.

Essentie van het probleem is dat ik de invites niet meer ontvang via mijn ziggo account, zelfs niet als ik van mijn ene ziggo account een invite verstuur naar mijn andere ziggo account (zie bericht aan Mariska).

Fijn dat je meedenkt, ik zou ervan balen als ik mijn ziggo account niet meer kan gebruiken, omdat ik er geen invites mee kan verwerken.

Met vriendelijke groeten,

FRed

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

@fam.conijn 

Vergeet niet om, na de web-mail van Oulook te hebben bezocht, weer af te melden / uit te loggen; ook na enkel wegklikken van Outlook-mail blijft de webbrowser (de PC) ingelogd bij Microsoft!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Is er iets gewijzigd in de uitnodigingen?

Omdat je nu geen tekst meer ziet?

 

Ik heb een uitnodiging gestuurd vanuit Outlook naar een Ziggo adres en zie daar ook in de webmail: Dit e-mailbericht heeft geen inhoud

Maar er zit wel een .ics bijlage bij, dat is de automatische afspraak die Outlook automatisch opent en ook automatisch opent in Windows Mail en Agenda met IMAP.

IMAP laat lettelijk zien wat er op je mailserver staat, net als je webmail.

 
fam.conijn
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bert,

Bedankt, ik ben dus niet de enige die het probleem heeft....

zoals ik het begrijp is de 'ziggo agenda' niet meer bruikbaar als je uitnodigingen krijgt vanuit 'outlook agenda's', je moet het zelf handmatig in gaan voeren, door m.b.v. de ics.bjlage door te klikken, en te zien wat de uitnodiging omvat

lijkt erop of outlook gebruikers van ziggo-email en ziggo-agenda's probeert te frustreren....

fijn om te weten dat ik niet de enige bent, wel balen dat ik toch een keer van mijn ziggo account af moet, waar ik juist heel tevreden over was

fijn weekeinde gewenst,

Fed

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Ik ervaar inderdaad ook hetzelfde als jij! Maar dat lijkt mij niet de bedoeling als het eerder wel goed heeft gewerkt dus ik zoek graag voor je uit of dit bewust zo is gedaan of niet.

Als ik het goed begrijp was het dus eerder wel zo dat de afspraak dan in de agenda van Ziggo mail verscheen in plaats van zoals nu in een bijlage en je het zelf nog toe moest voegen in je agenda? 

fam.conijn
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Mariska,

Klopt, ik kreeg een mail, waarin stond dat iemand mij uitnodigde voor een afspraak, wie, waarvoor en wanneer.

Ik kon verschillende opties aanklikken: groen: accepteren, rood:niet accepteren of geel:tentatief.

Als ik een afspraak accepteerde, werd hij automatisch verwerkt in mijn agenda (en verwijderd uit mijn inbox: dit is een onderdeel van de standaardinstellingen die je ook kan uitzetten).

Dit werkt nu niet meer. Niet alleen als iemand je vanuit een outlook agenda uitnodigt, maar zelfs als je via een andere ziggo account wordt uitgenodigd (ik heb een invite verstuurd vanuit mijn eigen ziggo account naar een andere).

Fred

fam.conijn
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Mariska,

Sinds 19.47 vanavond werkt het weer normaal. Ik ben er erg blij mee.

Bedankt voor jouw aandacht.

Fred

fam.conijn
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bert,

wat er is gebeurd weet ik niet, maar ik kreeg vanavond om 19.47 weer een gewone invite, het werkt weer als vanouds

bedankt voor jouw meedenken

Fred

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Krijg nou wat, hier werkt het ook weer in de webmail. @fam.conijn 

Ik vermoed dat er iets gewijzigd is bij Ziggo in de beveiliging van de mails / webmail, want ik zie eerdere uitnodigingen nu ook weer in de webmail en ook de .ics

Vreemde zaken die op dit forum naar voren komen, worden ook doorgezet naar de achterliggende afdelingen.

 
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 796Posts
  • 91Oplossingen
  • 137Likes

Fijn om te lezen dat het opgelost is @fam.conijn en @Bert.
Mijn collega @Mariska, heeft dit issue intern geescalleerd zodat het zo snel mogelijk opgelost zou worden.
Mocht je nog vragen hebben in de toekomst, dan horen we het graag.
Ik zal dit draadje sluiten.
 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic