yellowfever

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen ontvangst email in windows10

Sinds maandag ontvang ik geen inkomende mails in de daarvoor bestemde map in het emailprogramma van windows10 op mijn pc. De spammails komen wel binnen in de daarvoor bestemde spammap. De in de webmail naar submappen verplaatste mails, zijn ook zichtbaar op de pc (in die submappen). Er kunnen wel mails verzonden worden vanaf de pc. 

Dankzij de Ziggo Helpdesk is er inmiddels een Windows update geïnstalleerd, maar dat heeft geen effect gehad. Een nieuw account aanmaken levert nog steeds de foutcode 0x80004005 op. 

De ipad heeft geen problemen met de mail.

Overigens: een groot aantal submappen op de pc/windows10-mail , worden niet in de webmail weergegeven.

Hoe kan ik dit oplossen?

 

24 Reacties 24
yellowfever
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De 'probleemoplosser' kon niets vinden. Wat mij min of meer dwarszit: als ik de Mailapp via apps verwijder, blijft mijn (email)accountnaam dus nog wel zichtbaar (via de zoekfunctie linksonder). Dan ga ik er vanuit, dat de Mailapp zich dus kennelijk toch nog ergens stiekem verborgen houdt. Dat zou dan mogelijk verklaren, waarom ik te zien krijg, dat ik die mail heb, als ik deze opnieuw wil installeren.

Windows opnieuw installeren; dat klinkt rigoureus en tijdrovend. Hopelijk heb ik het mis???

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hi @yellowfever! Jammer dat het tot dusver niet heeft mogen baten en dat er nog geen oplossing is ondanks verwoede pogingen. Inmiddels is het al een tijdrovend klusje 😞

 

Ik lees dat je continu tegen foutcode 0x80004005 aanloopt. Zelf ben ik niet bekend met deze specifieke foutcode maar ik heb online nog even gespeurd en lees dat het ook te maken kan hebben met je antivirusprogramma (misschien heb je er twee?) of dat je gebruik maakt van een ongeldige Windows-versie. 

 

Als je gebruikt maakt van meerdere antivirusprogramma's is mijn advies ze allemaal te verwijderen op eentje na. Meerdere antivirusprogramma's tegelijkertijd kunnen zorgen voor problemen. Als je gebruik maakt van een ongeldige Windows-versie is mijn advies uiteraard om een geldige versie te verkrijgen.

 

Hier vind je overigens nog een topic op het forum van onze collega's bij KPN over exact hetzelfde probleem. Ik zie dat de topicstarter daar uiteindelijk geswitched is naar Outlook als mailprogramma omdat het niet opgelost kon worden (zelfs niet na een herinstallatie van Windows). Hardnekkig is het dus zeker..

yellowfever
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Erik S Z, ook u bedankt voor uw reactie! Er is maar 1 antivirusprogramma geïnstalleerd (Norton) en de Windows-versie moet goed zijn; MS heeft vorige week 'meegekeken'. M.b.t. het antivirusprogramma: het aparte is dus, dat de spammail wel gewoon binnenkomt. Ik zou dan verwachten, dat er helemaal niets binnenkomt. Ik heb wel Outlook overwogen, maar dan zit ik aan een abonnement vast. Ik heb nu een 365-'abonnement' om MS Excel en Word op de pc te hebben, maar daar doe ik veel te weinig mee, om daar een doorlopend abonnement voor te nemen.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Ik snap dat Outlook dan niet de eerste keuze als mailprogramma is, @yellowfever. Er zijn gelukkig meerdere mailprogramma's (Mozilla Thunderbird? Windows Live Mail?) om gebruik van te maken. Ik zou het als ik jou was zeker eens met een ander programma proberen om te kijken of je er dan uitkomt. 

yellowfever
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Marije Z, hartelijk dank voor je reactie.

Ik zal me inderdaad eens moeten verdiepen in de mailmogelijkheden.

Vanuit een map heb ik in de Mailapp een mail naar het Postvak In gesleept. De mails die er nog stonden zijn nu weg, behalve de even daarvoor versleepte mail.

Het blijft wel apart: de in de Webmail verzonden mails staan in de Mailapp wel netjes geregistreerd in de map Verzonden Items.

Het is dus kennelijk louter het Postvak In dat het niet doet.

Uitgelicht topic