yellowfever

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen ontvangst email in windows10

Sinds maandag ontvang ik geen inkomende mails in de daarvoor bestemde map in het emailprogramma van windows10 op mijn pc. De spammails komen wel binnen in de daarvoor bestemde spammap. De in de webmail naar submappen verplaatste mails, zijn ook zichtbaar op de pc (in die submappen). Er kunnen wel mails verzonden worden vanaf de pc. 

Dankzij de Ziggo Helpdesk is er inmiddels een Windows update geïnstalleerd, maar dat heeft geen effect gehad. Een nieuw account aanmaken levert nog steeds de foutcode 0x80004005 op. 

De ipad heeft geen problemen met de mail.

Overigens: een groot aantal submappen op de pc/windows10-mail , worden niet in de webmail weergegeven.

Hoe kan ik dit oplossen?

 

24 Reacties 24
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @yellowfever

Erg onhandig dat het niet goed loopt met de inkomende e-mails. Bijzonder dat de spam-mail wel gewoon blijft komen. Omdat het op de iPad wel lukt, lijkt het toch een setting te zijn in het e-mailprogramma van Windows 10. Kun je de instellingen hier eens delen zodat we mee kunnen kijken? Het gaat dan om deze settings.

Ik begrijp niet zo goed waarom je een nieuw account wilt aanmaken? 

yellowfever
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Rikst Z, hartelijk dank voor uw reactie! Gisteren heb ik zo'n 2 uur met Microsoft gechat en heb ik ze (2 personen; de eerste keer ging niet helemaal goed) mee laten kijken. De oplossing zou uiteindelijk een update uit oktober 2020 zijn. Na nog weer ruim 2 uur downloaden en installeren bleek, dat het helemaal niets geholpen heeft...

De instellingen: imap.ziggo.nl:993:1 en smtp.ziggo.nl; 587:0. Ik weet niet waar ik de typeversleuteling kan vinden. De agenda gebruik ik niet en de instellingen voor de contacten weet ik helaas ook niet vinden (digibeet; sorry!!).

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Jammer dat het contact met Microsoft geen oplossing gebracht heeft @yellowfever Ik raad je dan aan om het adres eens in zijn geheel opnieuw in te stellen. Op deze pagina lees je stap voor stap hoe je dat doet. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Mocht het allemaal nog niet werken:

 

Een mogelijke oplossing voor je Windows Mail probleem.

Windows Mail: Ga naar de Windows instellingen en dan naar Apps, klik daar op Mail en Agenda en verwijderen.

Installer Windows Mail opnieuw vanuit de Microsoft Store:

Mail en Agenda kopen - Microsoft Store nl-NL

 

Start Windows Mail opnieuw op en maak een nieuw account, kies Ander account POP, IMAP, vul hier alleen je mailadres in en je wachtwoord, verder krijgt Windows Mail alle instellingen van de Ziggo servers.

 

 

"Overigens: een groot aantal submappen op de pc/windows10-mail , worden niet in de webmail weergegeven.

Hoe kan ik dit oplossen?"

Extra mappen die aangemaakt worden in Outlook en Windows Mail komen niet automatisch in de Ziggo webmail op de server.

Als je de mappen aanmaakt in de Ziggo webmail komen ze wel goed in de Windows Mail en kun je de mails erin plaatsen, die mails zijn dan wel te zien in de webmail.

 
yellowfever
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Rikst Z. Het instellen/opnieuw aanmaken van een account is niet gelukt. De foutcode 0x80004005 verscheen weer.

yellowfever
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Bert, hartelijk dank voor uw reactie. Als ik de Mailapp verwijder, ben ik danniet alle mails kwijt, die niet in de submappen in Webmail te zien zijn? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@yellowfever Inderdaad, goed gedacht, als je in Windows Mail de mappen hebt gemaakt en daar de mails hebt ingeezet, dan zou je ze kwijt kunnen zijn.

 

Maak dan eerst mappen aan de webmail met een iets andere naam en verplaats ze dan via Windows mail in die mappen, kijk dan in de webmail of je ze daar ziet staan.

 

Als ze in de webmail staan, dan zijn ze "veilig", maar maak altijd een bakup van de mail die je niet kwijt wilt raken.

 
yellowfever
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Bert, inderdaad was ik daar later zelf nog opgekomen; dat is gelukt. De Mailapp is nu verwijderd. Maar: als ik 'm opnieuw wil downloaden, krijg ik te zien, dat ik app al heb. Alleen kan ik 'm nergens vinden??? Of dien ik eerst opnieuw op te starten?

yellowfever
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Bert. De mail staat er weer op: precies zo als ik 'm verwijderd heb! Met dus de laatst ontvangen mail (niet zijnde een spammail; dat gaat gewoon door) van 05 februari. De wijzigingen in Webmail (mapnamen bijv.) zijn wel verwerkt in de Mailapp.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dat zou ik zeker proberen.

yellowfever
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kennelijk had ik op de verkeerde 'reageren'button gedrukt:

@Be rt. De mail staat er weer op: precies zo als ik 'm verwijderd heb! Met dus de laatst ontvangen mail (niet zijnde een spammail; dat gaat gewoon door) van 05 februari. De wijzigingen in Webmail (mapnamen bijv.) zijn wel verwerkt in de Mailapp.

yellowfever
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Bert. Zojuist openieuw geprobeerd. Mailappr vewijderd op de aangegeven wijze-> 'opnieuw opstarten' -> Mailapp opnieuw geprobeerd te geïnstalleren, maar er staat 'u heeft deze app'. De Mailapp is echter niet meer op de pc te vinden. Via zoeken 'mail' zie ik, dat mijn mailaccountnaam nog steeds bestaat. Houdt de ipad misschien een nieuwe installatie tegen????

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De iPad kan geen installeren op Windows 10 tegenhouden.

 

Waar zie je deze melding? Ik kan deze melding niet thuisbrengen.

Mailapp opnieuw geprobeerd te geïnstalleren, maar er staat 'u heeft deze app'

 

Installeer je Mail en Agenda via de Microsoft Store?

Dat is één mogelijkheid om hem opnieuw te installeren.

 

je kunt hem ook via deze weg downloaden: Mail en Agenda - Microsoft Store nl-NL

Als je daar op downloaden klikt kom je vanzelf in de Microsoft Store en kunt daar op Installeren klikken.

 
yellowfever
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De melding staat bij de Mailapp in playstore. Als ik op de button 'installeren' klik, zie ik niets, dat op daadwerkelijk downloaden lijkt. Overigens kan ik de Mailapp nog steeds nergens op de pc vinden.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Playstore ???? Dat is van Google/Android.

 

Je hebt het over Geen ontvangst email in windows10

 

Dan moet je in de Microsoft Store zijn: Mail en Agenda - Microsoft Store nl-NL

 
yellowfever
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb de link uit uw mail gebruikt en daar waar er eerder 'u heeft deze app' stond, staat nu 'fout'. Maar een oplossing of een downloadbutton zie ik nog niet. 

yellowfever
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Klopt, sorry (ik had al eerder aangeven: ik heb hier absoluut geen verstand van)! De foutcode bij het binnenhalen van de Mailapp luidt 0x80070520. En oplossing zou het opnieuw opstarten proberen, dus dat ga ik nu weer doen. Wat ik wel vreemd vind: ondanks ik geen Mailapp heb, zie ik dus nog wel steeds de accountnaam, als op 'mail' zoek.

yellowfever
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

(Inmiddels ben ik 'meedenker"???) Na opnieuw opstarten kon ik ondanks de foutmelding wel downloaden. De Mailapp is nu weer terug, maar met nog steeds de laatst ingekomen mail in Postvak IN van 05 februari. Aanpassingen die in de Webmail worden gedaan, worden wel in de Mailapp verwerkt. En ik zier toch weer een nieuwe Spammail in de Spammap.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

0x80004005 is een vreemde foutcode, ik heb nog eens gezocht op het internet, maar geen oplossing gevonden.

Foutcode 0x80070520 geeft aan dat er fouten in de Microsoft Store zitten.

Nu begrijp ik ook de vreemde meldingen die je krijgt bij het opnieuw installeren.

 

Ik vermoed dat er het één en ander flink defect is in Windows en op andere websites en Microsoft heb ik geen oplossing kunnen vinden.

 

Als ik in mijn ICT tijd dit soort zaken tegenkwam waar al zoveel tijd in zat en zoveel mensen hebben meegekeken, dan adviseerde ik opnieuw Windows installeren, dan ben je sneller klaar.

Maar misschien komt er nog iemand langs met de briljante oplossing.

 

Uitgelicht topic