Feedback over de nieuwe Community deel je hier!

Hoi!

We merken dat er veel verschillende topics geopend worden met feedback over de nieuwe Community. Super! Maar, dit willen we beter monitoren. Daarom openen we nu dit topic. Hier discussiëren we de komende tijd samen over de vernieuwingen op onze Community.

We gaan in dit topic dus ook regelmatig terugkoppelingen geven over de issues die we hier bespreken.

Loop jij ergens tegenaan? Of valt je iets op dat niet goed werkt of weergegeven wordt? Deel het hier! 

Sharon Z
Community Developer
Community Developer
  • 14Reacties
  • 3Oplossingen
  • 40Likes
3 Geaccepteerde oplossingen

Hoi allen, vandaag is er een nieuwe release aan verbeteringen doorgevoerd binnen de Ziggo en Vodafone Community. De volgende wijzigingen hebben we doorgevoerd:

1. De belangrijkste. De Knop "Ingelogd blijven" is voor Mijn Ziggo en Mijn Vodafone toegevoegd. We hebben deze feature met een sneltreinvaart ontwikkeld. Je blijft nu dus op de Community's. We hebben hier ons Algemene Privacy beleid op toegepast zodat jouw gegevens op je Mijn-omgeving ook goed beschermd blijven. Daarom word je na x minuten op Mijn Ziggo of Mijn Vodafone automatisch uitgelogd, maar blijf je wel ingelogd op de Community.

2. Recente berichten sorteren op post (reactie of topic) in plaats van topic datum. Het probleem was dat de topics op datum van topics waren gesorteerd. Dat geeft voor jullie geen goed overzicht van de laatste activiteit. Nu staat het gesorteerd op laatste reactie en topic.

3. Abonneren op Categorie en Labels. Deze kon je eerst alleen via je instellingen terugvinden, nu krijg je deze ook te zien in "Je abonnementen"; je persoonlijke feed op de homepagina.

4. Op het domein Ziggo Lab, ontbrak de knop "Meer" onderaan de pagina. Dit wekte de indruk dat er geen topics meer waren. Deze is nu weer toegevoegd.

5. Op de homepagina onder Community topics, hebben we "Onopgelost" gewijzigd van "Oud naar Nieuw" met een tijdsslot van één week. De topics die maximaal één week zonder oplossing zitten, komen bovenaan de lijst terecht.

6. De Help pagina is aangevuld met extra informatie.

7. Algemene wijzigingen; een aantal teksten en afbeeldingen binnen de Community zijn aangepast.

Bekijk in context

Sharon Z
Community Developer topicstarter
Community Developer
  • 14Reacties
  • 3Oplossingen
  • 40Likes

Gisteren zijn er weer een flink aantal verbeteringen doorgevoerd op onze Community’s. We hebben ze op een rijtje gezet voor jullie. 

• Verschillende onderdelen van de Instellingen- pagina zijn vernieuwd. Spelfouten, vakjargon, Engelse woorden en zinnen én de U-aanspreekvorm zijn overal weggehaald. Daarnaast hebben we verschillende benamingen beter verwoord (Likes ipv Kudo’s bijvoorbeeld).

• Je kan nu zelf kiezen hoe je je reacties in een topic wilt zien. Je instellingen staan standaard op Reactie op Reactie weergave. Wil je de reacties in topics liever op basis van datum lezen? Dat kan! Je kan kiezen voor van Oud naar nieuw óf van Nieuw naar oud. Maar, je kan ook nog steeds kiezen om de reacties gewoon onder elkaar te zien; reactie op reactie dus.  

Hoe stel ik mijn view voor Reacties in topics in?

Stap 1. Ga naar Mijn instellingen > Voorkeuren > Weergave > Sorteervolgorde van reacties in forumtopics > en kies voor de optie "Reacties onder elkaar”. Klik daarna op “Wijzigingen opslaan”.

Stap 2. Ga naar Mijn instellingen > Voorkeuren > Reacties onder elkaar > Sorteervolgorde binnen forumtopic > en kies hier voor “Geneste onder elkaar(is niet op datum)”, "Oudste eerst" / "Nieuwste eerst"Klik daarna op “Wijzigingen opslaan”. De laatste twee zijn op datum gesorteerd.

• Recente topics tonen we nu op basis van de laatste activiteit binnen een topic. Voorheen toonden we topics op basis van datum in plaats van laatste activiteit. Dit zorgde voor veel verwarring, en is nu aangepast. 
    Let op: deze aanpassing geldt alleen voor de homepage! We zijn druk bezig om dit voor alle pagina’s beschikbaar te maken.

• Het icoon om een afbeelding toe te voegen in je tekst is in de editor toegevoegd voor alle gebruikers.

Mobiel:

printscreen image.png          

Desktop:
Schermafbeelding 2021-02-19 103749.png

• De inlogpagina is vernieuwd. Registratie en login voor Mijn Ziggo is één knop geworden.

Registreren en inloggen.png

• De bug met gebroken afbeeldingen door URL’s met unieke ID is opgelost. Op alle pagina’s worden de afbeeldingen nu goed ingeladen.

• De redirect-parameter op “Stel je vraag” is aangepast. Ben je nog niet ingelogd en klik je op “Stel je vraag”? Dan word je nu automatisch doorgestuurd naar de “Stel je vraag” pagina.

Bekijk in context

Sharon Z
Community Developer
  • 14Reacties
  • 3Oplossingen
  • 40Likes

Hoi allen,

Het is weer tijd voor een update met de nieuwe verbeteringen!

• De laadtijd van de pagina’s op onze Community’s is geoptimaliseerd. Verder blijven we de komende weken regelmatig verbeteringen doorvoeren om de laadtijd nog sneller te maken.

• De badges zijn toegevoegd aan de profielen. Kijk snel op jouw profielpagina hoe dat voor jou uitziet!

• Recent bericht wordt nu op alle pagina’s goed weergegeven.

• .JPEG (.XLS, .TXT) is toegevoegd aan de lijst geaccepteerde bestandsformaten.

• De Delen knop bij topics is weggehaald. We merkten dat dit voor teveel verwarring zorgde.

• Het was niet mogelijk om Concepten van topics te verwijderen. Deze bleven zichtbaar bij je profiel. Dit is opgelost.

• Vanaf volgende week vind je extra uitleg op onze Hulp pagina over het instellen van Voorkeuren, en andere handige tips.

Bekijk in context

Sharon Z
Community Developer
  • 14Reacties
  • 3Oplossingen
  • 40Likes
225 Reacties 225

Gaan we doen !

Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 6367Reacties
  • 215Oplossingen
  • 1652Likes

Oke mijn 1e , ik denk een bug ?? 

ik zie het topic 2 keer in de lijst en ik had er eerder op gereageerd en ik zie in beide topics met dezelfde naam ook mijn antwoord....

zie plaatje 

EDIT: Na een reload van de pagina zie ik hem maar 1 keer staan..............

Ronihd_0-1612367419554.png

Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 6367Reacties
  • 215Oplossingen
  • 1652Likes

Account: bij het aanvragen van een nieuw wachtwoord voor mijn Community Only-profiel (@AlexHelpt) zei de pagina dat ik al dat account zou hebben gekoppeld aan Mijn Ziggo. Ik 'snel inloggen via Mijn Ziggo', geen account. Behalve nu dan deze, omdat ik (tegen beter weten) dacht in eerst een nieuw account aan te maken om ze vervolgens te koppelen oid. Dus graag alsnog AlexHelpt aan mijn Mijn Ziggo oid koppelen 🙂

AlexHelpt3
Meedenker
  • 11Reacties
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Fijn dat dit topic in het leven is geroepen, de meeste dingen die ik had zijn nu wel bekend vermoed ik, als ik iets tegen kom zal ik dit zeker laten weten.

RoWi.
Expert
Expert
  • 4528Reacties
  • 189Oplossingen
  • 1095Likes

Er staat een foutje bij Mijn instellingen : Abonnementen en bladwijzers, er staat: Allemaal e-mailmeldingen uitschakelen, dit moet Alle e-mailmeldingen uitschakelen zijn.

Boris de Kat
Gedreven Raadgever
  • 266Reacties
  • 6Oplossingen
  • 55Likes

Vlak daaronder staat nog een vertaal-fout

DON PAPA
Expert
Expert
  • 1329Reacties
  • 29Oplossingen
  • 1117Likes

Wat ik graag terug zou zien is xx nieuwe reacties op een topic. En een topic waar recent op is gereageerd ook echt weer boven aan staat. 

Zoals het nu werkt komen oudere topics nooit meer naar voren, als je het bord of topic niet actief volgt.

Zoals we dit van Insided kennen. 

Ter voorbeeld dit feedback topic zal hoe het nu is steeds verder verdwijnen, zelfs al iemand over een week reageert kom dit topic niet onder de aandacht zonder op abonneren te klikken of dit automatisch te doen.

RoWi.
Expert
Expert
  • 4528Reacties
  • 189Oplossingen
  • 1095Likes

Lees meer
Nou dan zal ik het hier ook nog maar even een keer melden, ik zie in de ene topics wel bij elke posting een knop Delen & Reageren (zoals in deze topic), maar er zijn ook topics bij waar deze knopen niet zichtbaar zijn (bijvoorbeeld in deze topic). 

Dan heb ik in deze topic de optie "Link naar reactie" als ik in het uitrol menu kijk bij een bericht, ook deze optie mis ik in heel veel andere topics (bijvoorbeeld in deze topic)

Dan heb ik in deze topic de optie onder het berichten venster om een bestand te kunnen toevoegen, ook deze optie mis ik in heel veel andere topics (bijvoorbeeld in deze topic)

Ook mis ik de optie om een image in het bericht te kunnen toevoegen (net als dat je wel de optie hebt om een video te kunnen toevoegen in het bericht)

Het is dus overduidelijk dat heel veel rechten verschillend ingesteld staan bij de verschillende topics.

Ook snap ik de plaats van sommige topics op deze nieuwe community totaal niet, zo staat bijvoorbeeld de topic "Zo werkt het opnemen met de Mediabox Next" niet meer in het subforum over de Nextbox (waar hij op het oude forum altijd stond) maar is hij nu verhuisd naar het subforum: "Ziggo Community / Kennisgids / Tips van Ziggo". In deze topic worden dagelijks meldingen gedaan van opnames die fout gaan en fouten informatie uit de EPG. 

DON PAPA
Expert
Expert
  • 1329Reacties
  • 29Oplossingen
  • 1117Likes

Lees meer
Nou dan zal ik het hier ook nog maar even een keer melden, ik zie in de ene topics wel bij elke posting een knop Delen & Reageren (zoals in deze topic), maar er zijn ook topics bij waar deze knopen niet zichtbaar zijn (bijvoorbeeld in deze topic). 

Dan heb ik in deze topic de optie "Link naar reactie" als ik in het uitrol menu kijk bij een bericht, ook deze optie mis ik in heel veel andere topics (bijvoorbeeld in deze topic)

Dan heb ik in deze topic de optie onder het berichten venster om een bestand te kunnen toevoegen, ook deze optie mis ik in heel veel andere topics (bijvoorbeeld in deze topic)

Ook mis ik de optie om een image in het bericht te kunnen toevoegen (net als dat je wel de optie hebt om een video te kunnen toevoegen in het bericht)

Het is dus overduidelijk dat heel veel rechten verschillend ingesteld staan bij de verschillende topics.

Ook snap ik de plaats van sommige topics op deze nieuwe community totaal niet, zo staat bijvoorbeeld de topic "Zo werkt het opnemen met de Mediabox Next" niet meer in het subforum over de Nextbox (waar hij op het oude forum altijd stond) maar is hij nu verhuisd naar het subforum: "Ziggo Community / Kennisgids / Tips van Ziggo". In deze topic worden dagelijks meldingen gedaan van opnames die fout gaan en fouten informatie uit de EPG. 

DON PAPA
Expert
Expert
  • 1329Reacties
  • 29Oplossingen
  • 1117Likes

Dan heb ik in deze topic de optie "Link naar reactie" als ik in het uitrol menu kijk bij een bericht, ook deze optie mis ik in heel veel andere topics (bijvoorbeeld in deze topic).

Dan heb ik in deze topic de optie onder het berichten venster om een bestand te kunnen toevoegen, ook deze optie mis ik in heel veel andere topics (bijvoorbeeld in deze topic).

Ook mis ik de optie om een image in het bericht te kunnen toevoegen (net als dat je wel de optie hebt om een video te kunnen toevoegen in het bericht).

Ook snap ik de plaats van sommige topics op deze nieuwe community totaal niet, zo staat bijvoorbeeld de topic "Zo werkt het opnemen met de Mediabox Next" niet meer in het subforum over de Nextbox (waar hij op het oude forum altijd stond) maar is hij nu verhuisd naar het subforum: "Ziggo Community / Kennisgids / Tips van Ziggo". In deze topic worden dagelijks meldingen gedaan van opnames die fout gaan en fouten informatie uit de EPG (en dat zijn er behoorlijk veel), deze topic zou dus veel meer passen in Support. 

Verder zie ik ook heel veel verschil in het bekijken van de site met de PC, tablet en telefoon, zo kan ik met de telefoon wel een image in een bericht plaatsen, wat dus met de PC niet mogelijk is (omdat de knop gewoon weg ontbreekt)...

DON PAPA
Expert
Expert
  • 1329Reacties
  • 29Oplossingen
  • 1117Likes

Hier ook nog geen groot enthousiasme voor het nieuwe forum in vergelijking met de oude versie. Een aantal zaken is al gemeld door diverse andere gebruikers, maar voor de volledigheid vermeld ik dit zelf ook.

• Grootste ergernis: Recente berichten op de startpagina van de community laat maar een zeer beperkt aantal berichten zien (dit is een combinatie van de recente berichten per onderwerp). Onderin de pagina kun je vervolgens op de knop ‘Laad meer’ klikken, maar dat levert per keer maar 5 berichten op, dat schiet dus niet op. Dit is ook niet uit te breiden via ‘Mijn instellingen/voorkeuren’. Het aantal recente berichten per onderwerp (Internet, TV, Abonnement en de Community) is wel uit te breiden, graag zou ik dit ook zien voor de startpagina.
  • Via ‘Mijn instellingen/voorkeuren’ zou ik ook graag willen beschikken over een optie om alleen de bericht titels te zien (de eerste drie regels tekst en de vele witregels daarmee onderdrukken), waardoor je veel meer berichten op één pagina kunt zien. Vergelijkbaar met de community van Tweakers bijvoorbeeld, maar wat ik fijn vind hoeft niet voor een ander te gelden, dus graag instelbaar per (ingelogde) gebruiker.
  • Het traag laden van het forum valt mij op, meer dan voorheen. Aan mijn Internetverbinding mankeert niets, ook wanneer ik vanaf een andere locatie de community  bezoek ervaar ik deze traagheid. GoT (de Tweakers community), maar ook vele andere fora gaan als een raket vergeleken met community.ziggo.nl.
  • De inlogprocedure! Via ‘Snel inloggen met Mijn Ziggo’ is wel een soort bypass, maar daarmee kom je niet direct bij de community uit.

Hier laat ik het voorlopig even bij. Wat ik wel graag meer zou zien, dat staat los van de werking van de community software, is meer transparantie van de kant van Ziggo waarom zo’n community wijziging nodig is. Het kan zijn dat deze forumsoftware goedkoper is, of makkelijker te beheren enz., maar laat zoiets weten aan de gebruikers!

Ook bij problemen van een Ziggo dienst waar Ziggo zelf nog niet weet wat de oorzaak is, laat dit snel weten aan de community, dat levert meer begrip op dan niets van jullie laten horen. Van een goed geoliede community zie ik echt wel de meerwaarde van in, Ziggo (of welke provider dan ook) kan niet alles direct oplossen bij problemen, mooi dat wij als gebruikers daar een helpende hand bij kunnen bieden.

Overigens, af en toe het gebrek aan transparantie reken ik niet de @ Ziggo medewerkers toe die hier hun best doen, dat zal eerder iets zijn wat het Ziggo management dicteert is mijn vermoeden.

Voor alle duidelijkheid: overwegend ben ik redelijk tevreden over Ziggo, al kan bijv. het 4K aanbod aan zenders best drastisch omhoog. Ziggo heeft daar ook vast medewerking bij nodig van bijv. de aanbieders/omroepen, maar ook daarvoor geldt, wees transparant! In het geval van Formule 1 zou je denken dat Ziggo bij Liberty Global en vervolgens Liberty Media (een onderonsje 😀) hierop makkelijk kan aandringen, dit moet dus aankomend seizoen te regelen zijn!

Bozz
Raadgever
  • 87Reacties
  • 4Oplossingen
  • 50Likes

"Recent" bij de topics werkt voor mij helemaal niet prettig. Kunnen we weer "recent actieve" topics terugkrijgen en bij voorkeur zonder uitsplitsing naar subcategorie? Ik wil terug naar het totaaloverzicht dat we hadden.

iMark
Expert
Expert
  • 1514Reacties
  • 107Oplossingen
  • 459Likes

@iMark  schreef:

"Recent" bij de topics werkt voor mij helemaal niet prettig. Kunnen we weer "recent actieve" topics terugkrijgen en bij voorkeur zonder uitsplitsing naar subcategorie? Ik wil terug naar het totaaloverzicht dat we hadden.

Recent werkt niet meer zoals we gewend zijn dit is puur beperkt tot de exacte publicatie datum van een topic. Voorheen als we reageerden op een topic van zeg 3 jaar geleden kwam deze bovenaan te staan nu niet meer, of ik heb een instelling niet goed staan.

Recent is letterlijk recent gebaseerd op de publicatie datum van een topic.

RoWi.
Expert
Expert
  • 4528Reacties
  • 189Oplossingen
  • 1095Likes

Omdat er om feedback gevraagd wordt geef ik feedback. Dan heeft het niet zoveel zin om uit te leggen hoe het in elkaar zit. 

Ik wil graag terug naar "recent actief" in plaats van wat we nu te zien krijgen. En dan ook nog "recent actief" voor de hele community en niet per subcategorie.

iMark
Expert
Expert
  • 1514Reacties
  • 107Oplossingen
  • 459Likes

Ik ben het ben het ook helemaal met je eens het was meer bedoeld voor Ziggo, om aan te geven dat de optie Recent gewoonweg niet werkt, niet prettig is naar mijn mening te zwak uitgedrukt. Kortom puur ter versterking van jouw feedback, want nogmaals dit werkt gewoonweg niet.

RoWi.
Expert
Expert
  • 4528Reacties
  • 189Oplossingen
  • 1095Likes

Ik heb nu verschillende keren hier een bericht neergezet met feedback, maar keer op keer verdwijnt deze posting, waar is dat voor ?

DON PAPA
Expert
Expert
  • 1329Reacties
  • 29Oplossingen
  • 1117Likes

Dit is een compleet nieuw topic @DON PAPA  jouw berichten staan elders

RoWi.
Expert
Expert
  • 4528Reacties
  • 189Oplossingen
  • 1095Likes

Nee ik heb in deze topic vanmorgen al 3 keer een posting gedaan met feedback, maar keer op keer verdwijnt die na het posten, zonder dat er een melding is waarom ze niet zichtbaar worden.

DON PAPA
Expert
Expert
  • 1329Reacties
  • 29Oplossingen
  • 1117Likes

Yep, heb 't ook gezien

AlexHelpt3
Meedenker
  • 11Reacties
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Herkenbaar @DON PAPA Zojuist heb ik in dit draadje ook een bericht geplaatst, niet terug te vinden!

Bozz
Raadgever
  • 87Reacties
  • 4Oplossingen
  • 50Likes

@DON PAPA  schreef:

Nee ik heb in deze topic vanmorgen al 3 keer een posting gedaan met feedback, maar keer op keer verdwijnt die na het posten, zonder dat er een melding is waarom ze niet zichtbaar worden.

Dan was mij dat niet opgevallen excuus, ik krijg wel vreemde html waarschuwingen bij een quote 
RoWi.
Expert
Expert
  • 4528Reacties
  • 189Oplossingen
  • 1095Likes

Daar heb ik ook last van.

vuurvreter63
Raadgever
  • 427Reacties
  • 1Oplossingen
  • 188Likes

Dan heb ik in deze topic de optie "Link naar reactie" als ik in het uitrol menu kijk bij een bericht, ook deze optie mis ik in heel veel andere topics (bijvoorbeeld in deze topic).

Dan heb ik in deze topic de optie onder het berichten venster om een bestand te kunnen toevoegen, ook deze optie mis ik in heel veel andere topics (bijvoorbeeld in deze topic).

Ook mis ik de optie om een image in het bericht te kunnen toevoegen (net als dat je wel de optie hebt om een video te kunnen toevoegen in het bericht). Het is dus overduidelijk dat heel veel rechten verschillend ingesteld staan bij de verschillende topics.

Ook snap ik de plaats van sommige topics op deze nieuwe community totaal niet, zo staat bijvoorbeeld de topic "Zo werkt het opnemen met de Mediabox Next" niet meer in het subforum over de Nextbox (waar hij op het oude forum altijd stond) maar is hij nu verhuisd naar het subforum: "Ziggo Community / Kennisgids / Tips van Ziggo". In deze topic worden dagelijks meldingen gedaan van opnames die fout gaan en fouten informatie uit de EPG, je zou dus verwachten dat deze topic veel meer thuis hoort in het subforum Support / TV

Verder zie ik hele grote verschillen met wat voor device je kijkt, zo kan ik bijvoorbeeld wel een image plaatsen in het bericht met mijn telefoon, maar op de PC gaat dat niet omdat gewoon weg de knop hiervoor ontbreekt boven het berichten venster. 

Ik plaats dit bericht nu voor de 4e keer, mij benieuwen of hij nu wel blijft staan....

DON PAPA
Expert
Expert
  • 1329Reacties
  • 29Oplossingen
  • 1117Likes

Kreeg net een foutmelding bij het plaatsen van een reactie:

Boris de Kat
Gedreven Raadgever
  • 266Reacties
  • 6Oplossingen
  • 55Likes

Tip van Flip ....... 🤣

Als je volgende keer als je een plaatje en of foto wil plaatsen kan je direct in dit invoerveld copy > paste doen dan krijg je het zo te zien .

Zelf vind ik dat prettiger werken omdat het sneller zichtbaar is en je het PNG bestand dan niet hoeft te downloaden.

Niks moet uiteraard 😉  

Ronihd_0-1612450514685.png

Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 6367Reacties
  • 215Oplossingen
  • 1652Likes

@Ronihd  Copy/paste ? Je werkt zeker  voornamelijk op een pc of laptop?

ik begrijp dat op een laptop of PC je ook een afbeelding kan slepen naar het tekstveld, dat zijn  leuke workarounds ik gebruik voornamelijk een tablet ik zou het handig vinden dat  de editor voor elke browser en apparaat gelijk is niet deze workarounds.

Doe iets goed of doe het niet is mijn motto. 

RoWi.
Expert
Expert
  • 4528Reacties
  • 189Oplossingen
  • 1095Likes

Ja simpel , selecteer een foto en of screendump kies copy en paste in dit invoerveld.

En idd werk ik vooral op een desktop PC 

Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 6367Reacties
  • 215Oplossingen
  • 1652Likes

@Ronihd  schreef:

Ja simpel , selecteer een foto en of screendump kies copy en paste in dit invoerveld.

En idd werk ik vooral op een desktop PC 

Dat gaat voor een tablet niet werken.

RoWi.
Expert
Expert
  • 4528Reacties
  • 189Oplossingen
  • 1095Likes

Simpel zou zijn als je gewoon boven elk berichten venster een knopje zou hebben om een foto te kunnen invoeren. Ik snap gewoon niet dat dit knopje er wel is als je kijkt met je telefoon (zie screenshot), en kijk je met de pc of tablet dan is dit knopje er niet. En nog vreemder vind ik dat dit niet is opgemerkt of verholpen is tijdens de testfase...

Screenshot_20210204-184015_Chrome.jpg

DON PAPA
Expert
Expert
  • 1329Reacties
  • 29Oplossingen
  • 1117Likes

Vooral als het niet is opgemerkt, dat een mogelijkheid die er was, er ineens niet meer is.

Dat het er nog niet is heb ik deels vrede mee, zeker nu ik weet dat er niet kon worden getest zoals je verwacht wat Alex Ziggo elders al aangaf.

RoWi.
Expert
Expert
  • 4528Reacties
  • 189Oplossingen
  • 1095Likes

Nou ik begreep daaruit dat ze met een leeg forum hadden getest (dus zonder de inhoud van het oude forum), maar ze zullen toch wel gewoon zelf berichten hebben kunnen aanmaken om te testen? Anders zou ik niet weten wat ze wel getest zouden hebben...

DON PAPA
Expert
Expert
  • 1329Reacties
  • 29Oplossingen
  • 1117Likes

De software van het platform op zichzelf, zal best goed getest zijn, helaas zijn de voor ons cruciale zaken niet eerder opgemerkt vanwege het niet kunnen werken met inhoud, ontbrekende iconen of een verschillende editor moet op dag 1 zijn opgemerkt. 

Uiteraard wil je op een bepaald moment live gaan anders hadden we mischien nog weken moeten wachten. Op zich snap ik die keuze wel.

RoWi.
Expert
Expert
  • 4528Reacties
  • 189Oplossingen
  • 1095Likes

@RoWi. Schreef: Uiteraard wil je op een bepaald moment live gaan anders hadden we mischien nog weken moeten wachten. Op zich snap ik die keuze wel.

Nou ik eerlijk gezegd ik niet, als het oude forum nou zo slecht was dat er niet mee te werken was had ik het nog kunnen begrijpen dat ze dit forum snel online wilde zetten. Maar dat was in mijn ogen helemaal niet aan de orde, dus waarom deze overhaaste beslissing om dit nieuwe forum met nog zeer veel fouten/gebreken online te zetten zonder ze eerst op te lossen,  snap ik persoonlijk echt niet...

DON PAPA
Expert
Expert
  • 1329Reacties
  • 29Oplossingen
  • 1117Likes

Voor ons lijkt het overhaast daar geef ik je gelijk in, wij beiden, ik zeker weet niet wanneer VodafoneZiggo de keuze heeft gemaakt voor Khoros, dat zal ruim voor de test periode zijn geweest, ik kan het nu niet meer terugvinden ik weet wel dat die uitnodiging die ik eerder heb genoemd vrijlang geleden is exact weet ik het niet ik dacht in september of zelfs langer geleden.

RoWi.
Expert
Expert
  • 4528Reacties
  • 189Oplossingen
  • 1095Likes

Nou ik bedoelde met overhaast nog niet eens het tijdvak van de testfase, maar meer de on opgeloste gebreken/fouten die dit nieuwe forum nog her en der laat zien. Ik snap best dat je nooit alles eruit kunt krijgen, maar wat ik nu allemaal tegen kom, dat zou je toch niet moeten verwachten bij een bedrijf als Ziggo. Zelfs simpele vertaal fouten zijn niet eens opgevallen en/of hersteld voor het live gaan, ik vind dat echt heel slordig (maar dat is mijn persoonlijke mening)

DON PAPA
Expert
Expert
  • 1329Reacties
  • 29Oplossingen
  • 1117Likes

Schermafbeelding 2021-02-05 om 15.03.01.png

 In mijn menu ook geen mogelijkheid om afbeeldingen te delen. Wel filmpjes! Op een tablet is een icoon voor delen van een afbeelding wel weer handiger. Op de PC sleep je hem gewoon de dialoogbox in.

R o b
Raadgever
  • 137Reacties
  • 1Oplossingen
  • 36Likes

De copy paste functie hier in het invulveld wil niet altijd werken...... dan paste ik en zie ik niks........

Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 6367Reacties
  • 215Oplossingen
  • 1652Likes

Hi all, 

Top, die feedback! We lezen mee en noteren de issues in een lijst. 

Wat betreft de problemen rondom het inloggen, hebben we alvast een korte update: 

De oude manier van inloggen

Een aantal jaren geleden kon je alleen een Community account registreren met behulp van een Mijn Ziggo account. Na een tijdje werd daar ook een registratie via Facebook aan toegevoegd, én kon je zelfs alleen met een e-mailadres een Community account aanmaken.

Inloggen kon bij al deze opties via je Community gebruikersnaam en het bijbehorende wachtwoord, maar ook via Mijn Ziggo en/of Facebook (indien gekoppeld).

Sinds de verhuizing is het login proces veranderd. We hebben rekening gehouden met een impact van deze wijziging, maar het proces werkt uiteindelijk net iets anders dan verwacht. Daardoor zijn er misverstanden ontstaan. De communicatie die we hierover gedeeld hebben was ook niet duidelijk genoeg. Onze excuses hiervoor.

De nieuwe manier van inloggen

In de nieuwe omgeving bestaan er twee soorten accounts:

1. Een account gekoppeld aan Mijn Ziggo

Deze accounts hebben geen wachtwoord in de Community database, die kan je dus ook niet resetten via de Community. Inloggen is alleen via Mijn Ziggo mogelijk.

2. Een account dat niet gekoppeld is aan Mijn Ziggo

Deze hebben wél een wachtwoord in de Community database. Het oude wachtwoord is niet meegenomen, dus je moet deze eenmalig resetten via de Community om in te loggen.

Was jouw account vroeger gekoppeld aan Mijn Ziggo? Dan is het automatisch een Mijn Ziggo account geworden. Je kan dus alleen via Mijn Ziggo inloggen op de Community.

Was jouw account vroeger niet gekoppeld aan Mijn Ziggo? Dan is het automatisch een “lokaal-account” geworden. Je kan dus alleen via je Community gebruikersnaam en wachtwoord inloggen op de Community.

Ingelogd blijven

We begrijpen de frustratie die ontstaat over het telkens opnieuw moeten inloggen. Dit gebeurt omwille van veiligheidsredenen. We willen niet dat je gegevens gevaar lopen.
We zijn bezig om een feature te ontwikkelen waarmee je wel ingelogd blijft in de Community maar automatisch wordt uitgelogd bij Mijn Ziggo. Zo is er geen gevaar voor je persoonlijke gegevens. Deze ontwikkeling kan je ergens in de komende weken verwachten.

Sharon Z
Community Developer
  • 14Reacties
  • 3Oplossingen
  • 40Likes

Was jouw account vroeger niet gekoppeld aan Mijn Ziggo? Dan is het automatisch een “lokaal-account” geworden. Je kan dus alleen via je Community gebruikersnaam en wachtwoord inloggen op de Community.

Bij mij was dit losgekoppeld. Echter kon ik mijn wachtwoord niet herstellen, dat lokaal account is bij mij blijkbaar misgegaan.

Zojuist terug gevonden oktober vorig jaar met pijn en moeite alles losgekoppeld.

https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Weer-inlog-problemen-Mijn-Ziggo/m-p/306477/highlight/true#M209...

RoWi.
Expert
Expert
  • 4528Reacties
  • 189Oplossingen
  • 1095Likes

Uitgelicht topic