Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 68Posts
  • 3Oplossingen
  • 46Likes

Feedback over de nieuwe Community deel je hier!

Dit topic is inmiddels gesloten. Heb je feedback over de Community? Open dan hier een nieuw topic met jouw feedback, issue of idee.

 

 

Hoi!

We merken dat er veel verschillende topics geopend worden met feedback over de nieuwe Community. Super! Maar, dit willen we beter monitoren. Daarom openen we nu dit topic. Hier discussiëren we de komende tijd samen over de vernieuwingen op onze Community.

We gaan in dit topic dus ook regelmatig terugkoppelingen geven over de issues die we hier bespreken.

 

Loop jij ergens tegenaan? Of valt je iets op dat niet goed werkt of weergegeven wordt? Deel het hier! 

 

 

 

310 Reacties 310
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Er is een optie in de instellingen die die stortvloed voorkomt. 

https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/user-subscriptions:notification-settings

 

bloemen64_0-1613034812235.png

 

Voor de rest wil ik alleen een onmiddellijke email bij iets nieuws. De rest dagelijks of wekelijks. Of dit ook allemaal werkt weet ik niet zo. Ik heb het idee dat niet alles verzameld wordt. Maar in principe kan ik instellen wat ik wil.

bloemen64_1-1613035062734.png

 

martwoutnl

Level 15
  • 1370Posts
  • 5Oplossingen
  • 550Likes

@bloemen64Bedankt. Meteen een aantal op dagelijk gezet en Kudos uit.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Voor een nog betere berichtgeving in je dagelijkse email kun je ook nog de "hoofdtekst" optie aanzetten. Dan krijg je een overzicht en de inhoud bij elkaar.

Optie zit op ongeveer dezelfde plek:

bloemen64_1-1613044876237.png

 

 

Zie onderstaand. Zet je de optie niet aan dan krijg je  alleen het subject en moet je alsnog naar het topic om te zien wat er gemeld is.

 

 

bloemen64_0-1613044674191.png

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Fijn om te lezen dat er door iedereen goed wordt meegedacht! Wat betreft de bericht notificaties kun je zoals @bloemen64 ook al aangeeft heel veel aanpassingen doen in je profielinstellingen.
Zodoende kun je bepalen waarvan je wel en niet berichten wenst te ontvangen.  Alle feedback die tot nu toe gegeven is, is toegevoegd aan de lijst. 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Deze zin klopt niet. Niet een topic is een oplossing maar een antwoord.

Schermafbeelding 2021-02-11 om 16.27.53.png

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Alle cookies nog aan toe. Waarom worden onze IP's en Apparaat ID's vast gelegd? De IP's kunnen we wissen voor dit screenshot gedaan maar ik verwacht wel een hele goede reden, welk nut dat vastleggen dient.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Blijkbaar is er iets veranderd of heb ik eindelijk mijn instellingen goed staan. Oudere topics komen weer naar boven als er is gereageerd. 👍🏻👍🏻👍🏻

Sharon
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 68Posts
  • 3Oplossingen
  • 46Likes

Hoi allen, vandaag is er een nieuwe release aan verbeteringen doorgevoerd binnen de Ziggo en Vodafone Community. De volgende wijzigingen hebben we doorgevoerd:

  1. De belangrijkste. De Knop "Ingelogd blijven" is voor Mijn Ziggo en Mijn Vodafone toegevoegd. We hebben deze feature met een sneltreinvaart ontwikkeld. Je blijft nu dus op de Community's. We hebben hier ons Algemene Privacy beleid op toegepast zodat jouw gegevens op je Mijn-omgeving ook goed beschermd blijven. Daarom word je na x minuten op Mijn Ziggo of Mijn Vodafone automatisch uitgelogd, maar blijf je wel ingelogd op de Community.

  2. Recente berichten sorteren op post (reactie of topic) in plaats van topic datum. Het probleem was dat de topics op datum van topics waren gesorteerd. Dat geeft voor jullie geen goed overzicht van de laatste activiteit. Nu staat het gesorteerd op laatste reactie en topic.

  3. Abonneren op Categorie en Labels. Deze kon je eerst alleen via je instellingen terugvinden, nu krijg je deze ook te zien in "Je abonnementen"; je persoonlijke feed op de homepagina.

  4. Op het domein Ziggo Lab, ontbrak de knop "Meer" onderaan de pagina. Dit wekte de indruk dat er geen topics meer waren. Deze is nu weer toegevoegd.

  5. Op de homepagina onder Community topics, hebben we "Onopgelost" gewijzigd van "Oud naar Nieuw" met een tijdsslot van één week. De topics die maximaal één week zonder oplossing zitten, komen bovenaan de lijst terecht.

  6. De Help pagina is aangevuld met extra informatie.

  7. Algemene wijzigingen; een aantal teksten en afbeeldingen binnen de Community zijn aangepast.
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Fijn deze verbeteringen en aanpassingen nu graag zsm de afbeeldingen toevoegen via de editor weer terug. Dit is echt een gemis zeker omdat ik hoofdzakelijk een tablet gebruik.

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Wij kunnen nu ingelogd blijven! TOP!
Ben even achter mijn iMac vandaan, niet afgesloten. Na een uurtje terug en moest de iMac opnieuw even activeren en wat een verbazing, we waren nog altijd ingelogd via Mijn Ziggo account. WOW, dit is geweldig! Echt super handig en gaaf dat het kan 🙂

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Oké, dat is de eerste stap naar een beter functionerend forum, op naar de volgende. Nog 2 opmerking daartoe:

1 - De zoek functie is gelukkig veel beter, dan dat deze was op het oude forum. Maar de afhandeling van de resultaten kan beter. Als je nu op een zoekresultaat klikt, dan wordt het betreffende draadje geopend, maar niet de log waarin de tekst gevonden is. Staat je zoektekst dus in een draadje van ( zeg wat ) 10 pagina's lang, dan moet je door alle pagina's bladeren, om je zoektekst te vinden. Een optie om te zoeken in logs of draadjes, zou handiger zijn.

M.b.t. de onderstaande HTML error en Flooding berichten. Ik heb het idee dat de HTML errors ( bij mij ) vooral veroorzaakt worden door tekstkleur en/of hyperlinks, die d.m.v. een copy/paste actie geplaatst wordt.
Echter, ondanks de melding "Je bericht is gewijzigd....de gevonden HTML is verwijderd...." wordt de fout niet verwijderd en wordt de log/tekst alsnog niet geaccepteerd. zie afbeelding 1.

Een andere fout is, dat blijkbaar een plaatsings-teller toch wordt gestart, als de bovenstaande HTML error verschijnt. Want probeer ik daarna nogmaals, de door het systeem ( wel/niet ? ) aangepast tekst te loggen/plaatsen, dan verschijnt vaak een flooding error, zie afbeelding 2. Aan één kant is dat wel te begrijpen, maar de 2de poging om de tekst te loggen/plaatsen, komt gewoon omdat de eerste geweigerd is. Deze cirkel ( HTML en Flooding error ) is niet te doorbreken, want de tekst wordt nooit meer geaccepteerd.
Zodra bij mij een HTML error verschijnt, kan kopieer ik de gehele tekst, duw op F5 en plaats mijn tekst opnieuw in een 'schone' log, dat is veel sneller.


Ik gebruik copy/paste vaak, een IT'er is tenslotte lui als dat mogelijk is, dus waarom steeds dezelfde vraag/uitleg intypen, als copy/paste sneller is. Tevens hoeft men dan maar één keer een duidelijk en ondubbelzinnig antwoord/tekst te bedenken en het scheelt ( vooral bij mijn 'dikke vingers' ) veel schrijffouten.


Ziggo HTML error-1.png

Ziggo HTML error-2.png

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Ben ik ook heel blij mee !

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

@Pasi  schreef:

.......
Ik gebruik copy/paste vaak, een IT'er is tenslotte lui als dat mogelijk is, dus waarom steeds dezelfde vraag/uitleg intypen, als copy/paste sneller is. Tevens hoeft men dan maar één keer een duidelijk en ondubbelzinnig antwoord/tekst te bedenken en het scheelt ( vooral bij mijn 'dikke vingers' ) veel schrijffouten.

.....


@Pasi kijk eens bij de macro functie. Die is bedoeld om voor ingestelde teksten te plaatsen.

 

Je kunt 20 voorbeeld teksten maken.

Mijn instellingen - Ziggo Community

 

Als je een macro gedefinieerd hebt komt er een optie in de editer balk bij. Klik je daar op dan kun je er een kiezen die dan in je reactie window komt.

bloemen64_2-1613175080500.png

 

bloemen64_1-1613174791965.png

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@bloemen64  de fotocamera is dan zeker omdat je een afbeeldingen bibliotheek hebt aangemaakt, de exacte term ben ik even kwijt.

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Waar kun je die afbeelding bibliotheek dan aanmaken ? Ik zie nu al mijn afbeeldingen die ik in mijn postings heb geplaatst terug bij de optie avatar 🙄

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik ben blijkbaar met de avatar bibliotheek in de war. Het zou wel handig zijn voor standaard plaatjes van de AOP bijvoorbeeld.

 

Ik ben reuze benieuwd hoe Bloemen64 dat icoon van een fotocamera in zijn editor balk heeft gekregen.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

ik heb niks bijzonders gedaan of ingesteld en heb de optie ook 

 

Ronihd_0-1613209491302.png

 

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

En met wat voor soort device en browser heb je dat ?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes

Ingelogd blijven super blij mee en zekers 😊 We gaan de goede kant op. Dank je @Sharon  voor je feedback 😉

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Desktop pc  Windows 10 met chrome browser en voor de zekerheid ook even ingelogd en geprobeerd op mijn ipad met de safari browser en daar heb ik het ook

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic