Verbaasd01

Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Analoge radio en gerechtigheid

Beste Ziggo,

Ik begrijp vanuit technisch standpunt prima dat men van de analoge zenders af wil omdat deze veel bandbreedte op de kabel gebruikt die Ziggo liever voor andere doeleinden wil gebruiken. Dus daarin kan ik prima meegaan. Maar voor een 1 op 1 alternatief moet ik een extra tuner aanschaffen a €50,- terwijl ik momenteel deze zenders ontvang op basis van mijn maandelijkse contributie. Mijn huidige  A-klasse analoge tuner kan ik aan de straat zetten. Bellen met de helpdesk geeft als antwoord dat ik gratis een antenne kan krijgen die ik op deze tuner kan aansluiten. Dit is een simpele draad met een connector á 50 cent! Daarmee haal ik hooguit wat nationale en lokale zenders uit de lucht. (evenveel als ik uit mijn autoradio haal !) Nu luister ik nog naar hoge kwaliteit Duitse, Engelse en Franse zenders via de kabel. Dat gaat dus echt niet lukken met een simpel draadantennetje.... Kortom is er dus van een 1op 1 vervanging voor de analoge zenders dus geen enkele sprake. Ondertussen blijf ik wel per maand hetzelfde betalen voor mijn zenderpakket waarvan ik binnenkort het analoge radio deel niet meer kan ontvangen !! Ondertussen doet Ziggo er alles aan om Radio geen onderdeel meer te laten zijn van haar diensten. Althans zo lijkt het. Bij producten vind je eigenlijk geen informatie meer over radio. Wel alles over TV, on demand, Internet , Wifi etc. Voor Radio moet je echt je best doen. De pagina waar je kan zien welke radiozenders er beschikbaar zijn in jouw dorp of stad geeft geen output. 

Ik vind dat Ziggo op wat voor manier dan ook haar trouwe klanten eerlijk en loyaal moet behandelen door een echt 1 op 1 alternatief te bieden om het uitschakelen van de analoge radio te compenseren. En dat is dus niet door te zeggen dat je je radio ontvangst dan maar via je televisie moet gaan beluisteren, of door te zeggen dat je dan maar een draadje aan je tuner moet hangen of een extra ontvanger van € 50 te kopen. En dat allemaal bij gelijkblijvende /verhoogde  maandelijkse tarieven....

 

Wie weet mag het zeggen...........

 

Ik ben en blijf Verbaasd.... het staat op dit moment helaas 0-1 voor mij!

44 Reacties 44
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Hoi,

Vervelend is het zeker maar het is wat het is , Ziggo is gerechtigd dit te doen

https://cdn.vodafoneziggo.nl/content/dam/ziggo/voorwaarden/Algemene_voorwaarden_Ziggo_per_1_december...

Artikel 7 lid 3 daarin wordt aangegeven dat de diensten kunnen worden gewijzigd veranderd.

 

Overigens wist je dat in 2030 de FM in de ether afgeschakeld gaat worden door de overheid of eerder zelfs en dat men over gaat/wil stappen naar DAB radio ? 

Er worden ook TV zenders verwijderd en veranderd.

 

Het is een verandering die altijd zal plaatsvinden , voor nu zal je nergens meer een TV nieuw kunnen kopen met ouderwetse beeldbuis van glas ...... of je moet er heel veel moeite voor doen maar dan heb je er ook niks meer aan omdat die technieken niet meer gebruikt worden.

 

Over een paar jaar heb ik ook niks meer aan mijn auto radio , omdat de FM sowieso ook uitgeschakeld gaat worden in de ether.

 

Verbaasd01
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Beste Ronihd,

 

Dank voor je response.

De technische details hoef je me niet uit te leggen. Ik zit inmiddels als 45 jaar in de techniek waaronder telecommunicatie. Zoals ik heb aangegeven gaat het mij daar ook helemaal niet om. Het gaat mij erom hoe een bedrijf omgaat met haar klanten. Vandaar mijn aanhef met gerechtigheid en mijn begin dat ik het technisch prima begrijp. Maar ik ben wel een trouwe Ziggo klant en natuurlijk snap ik ook wel dat er artikeltjes zijn die iedere gebruiker aan de kant kunnen vegen. Kijk jij maar eens naar de apps op je telefoon. Dat is niet anders. Waar het mij om gaat is dat we als klanten de waardering en het respect krijgen om bij technisch noodzakelijke veranderingen een respectvol alternatief te krijgen. Wat denk je dat dit met mijn NPS (Netto Promotor Score) doet? Die gaat naar nul. M.a.w wie ga ik nog Ziggo aanbevelen? Het gaat dus niet om techniek en artikeltjes maar om hoe je loyale klanten weet te behouden. En dat is niet met een simpel draadje aan je Denon tuner........

Ik hoop dat de Ziggo experts ook daar oog voor hebben.

Maar evengoed blijf ik je dankbaar voor je response. Het geeft altijd weer een breder inzicht.

 

Groet

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Waar ik eerder Ziggo had aangeprezen juist vanwege de FM radio zenders, zal ik dat nu veel minder snel doen. Juist het niet meer mogelijk zijn van FM via DVB-C  bij Concepts via Telfort nu KPN heeft mij naar Ziggo doen terugkeren. 

Na de fusie met UPC en Vodafone is dit niet meer het bedrijf zoals ik dat ken. 

 

 

Zolang wij de consument niet massaal DAB omarmen kan de FM via de ether niet uit alleen al voor de informatieziening via noodzenders.

 

Wat mij vooral stoort is dat deze actie puur is in de strijd om de klant niks meer en niks minder. Wat ook zo vreemd is Ziggo levert nagenoeg alle ontvangers in bruikleen, en deze de QE317 moet je kopen? Net als de Humax 5500C zou het Ziggo sieren klanten minimaal die deze nodig hebben één exemplaar kosteloos aan te bieden wel in bruikleen.

 

Kortom @Verbaasd01 geeft een volledig correct beeld van de situatie.

 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Tja , dus  door veranderingen in de techniek en vanuit overheidswege aangekondigde uitschakelingen van ... is Ziggo de schuldige ? 

Er verandert breed in de maatschappij van alles ( vernieuwing ) op technisch gebied, gedragspatronen van mensen , kijk maar naar de jeugd die nauwelijks nog Live TV kijkt en vooral aan Youtube hangt......

 

Klanten die een snellere upload willen ( daarom is het noodzakelijk om de FM uit te schakelen ) 

 

Het is wel zuur dat je mooie FT tuner straks waardeloos wordt en dat ik een DAB radio in mijn auto moet plaatsen omdat de FM vanuit overheidswege uitgeschakeld dreigt te worden..en de consument zal DAB niet massaal omarmen simpel omdat het geen noodzaak is..... mede omdat de FM nog in de lucht/kabel te ontvangen is , soort kip ei verhaal ? 

 

Wat Ziggo dus doet is meegaan met de tijd en de tijdsgeest en daar zullen klanten beter van worden en andere klanten zullen het als een achteruitgang ervaren zoals @Verbaasd01 

 

En tja een alternatief aanbieden vind ik ook wel noodzakelijk en ik ben van mening dat door voortschrijdend inzicht bij Ziggo er mogelijk in de toekomst op dit punt wel een verandering zal plaatsvinden en er mogelijk wel iets beschikbaar gaat komen anders dan wat het nu is , vanuit mijn 40 + jaar dat ik dit bedrijf ken en zijn voorgangers is dat altijd wel het geval geweest.

 

En tja de NPS score......... Zelf heb ik een jaar of 7 geleden op de helpdesk van Ziggo gewerkt en kreeg je een persoonlijke NPS score , ik vind daar wel iets van.

Een klant door mij perfect geholpen met zijn probleem waar hij al jaren mee zat was volgens zijn zeggen enorm blij met de door mij geboden oplossing.

Hij kreeg de NPS mail en gaf een 1........... waarom ? omdat hij ontevreden was over de prijsverhoging die net 3 weken daarvoor was doorgevoerd.

 

 

Wat als de FM per direct stopt?
Noorwegen was in 2017 het eerste land ter wereld dat het FM-radionetwerk heeft gestaakt. In plaats daarvan moeten alle radiokanalen digitaal gaan uitzenden, via DAB en online. België en Duitsland hebben eerder aangegeven in 2020 de FM-radio uit de lucht te willen halen en in Nederland gaat de FM mogelijk in 2023 uit, mits DAB+ voldoende aanslaat. 

 

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/stoppen-fm-radio-is-kwestie-van-tijd-digitale...

 

https://www.kieszeker.nl/blog/analoge-fm-radio-via-de-kabel-in-2021-definitief-uitgefaseerd/

 

Met het uitfaseren van de analoge televisie het afgelopen jaar, is het kabelbedrijf ook wettelijk verplicht het radiosignaal uit te schakelen. Dit zou in eerste instantie dan ook al eerder gebeurd moeten zijn, maar door de coronamaatregelen heeft het Commissariaat voor de Media (CvdM) uitstel verleent tot eind 2022.

 

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Ronihd jij haalt de overheid erbij. Dat staat deels los van wat VodafoneZiggo als bedrijf doet.

DaB+ is hier nog niet aangeslagen kortom, 2023 is een droom. Waarom slaat het niet aan met FM via de ether heb je altijd en overal signaal mogelijk met een ruis of geen stereo meer maar je hoort iets bij DAB weg is weg punt. Ik heb dat te vaak meegemaakt in auto's waar DAB in zat. Plus door de compressies wordt het geluid vernield via FM is het geluid veel helderder. Je kan in de auto beter naar Spotify via 4G luisteren dan naar DAB+

 

Verder het bedrijf wat je al 40 jaar kent bestaat al zeker 5 jaar niet meer. Winst is het enige wat telt. Alles wat beschikbaar komt gaat ons de klant linksom of rechtsom iets kosten, deels logisch we zitten niet bij een non profit organisatie.

 

Het gaat hierover Ziggo, deze actie het uitschakelen van FM ten bate van een hogere upload is puur voor commercieel gewin en de strijd om de klant. Je gaat toch geen duur Giga abonnement nemen met 50 Mb upload, dat ze dit met de lage upload al in de markt hebben gezet zegt al genoeg.

 

Hierin zien we tevens de tekortkoming van Docsis zelfs met het huidige 3.0 is al een hogere up en download mogelijk, als je de ruimte maar hebt. Die ruimte is er niet, letop over 5 jaar moet ook DVB-C plaatsmaken. Dan is er geen verschil meer met andere providers. Nu zal het mogelijk meevallen ik verwacht dat als DVB ook uitgaat dit toch een verschuiving van het klant bestand zal veroorzaken.

 

Ziggo helpt nu dat om zeep waardoor ze groot zijn geworden zo simpel is het. Laat de klanten die synchrone up en download willen maar naar een glasvezel provider gaan. Zadel andere trouwe klanten niet op met gevolgen van de eeuwige strijd wie de grootste is. 

 

 

Dat jeugd aan youtube hangt is een zwaar ongegronde aanname.

https://tweakers.net/nieuws/162044/onderzoek-kijktijd-lineaire-tv-onder-nederlanders-daalde-in-2019-...

 

 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Bovenstaande is jou en mijn mening en we mogen van mening verschillen.

Duidelijk is dat we er niet hetzelfde over denken , is niet erg dat mag.

 

Om verder niet helemaal of topic te raken laat ik het hierbij 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Ik ben het volledig met @Verbaasd01 eens.

Afgezien van alles ( het maakt niet welke voor en/of tegen reden ), de klanten hebben een contract met Ziggo, waarin o.a. ook radio wordt omschreven en geleverd. Als Ziggo een onderdeel van het contract spontaan niet meer levert, is dat eigenlijk gewoon contractbreuk. Het maakt verder ook niet uit, waarom Ziggo e.o.a. niet levert. Sterker nog, dat zal menig klant niet eens interesseren.

Dat Ziggo in de aanloop van een afschakeling haar voorwaarden en website aanpast ( en/of onderdelen verwijdert ), doet helemaal niets ter zake. De voorwaarden ( en inhoud ) van een contract worden bepaald, op het moment dat het contract wordt gesloten en kunnen nadien niet éénzijdig ( zonder redelijke vorm van compensatie ) worden gewijzigd.

Natuurlijk heeft TS gelijk, dat een simpel ( en vooral goedkoop ) antenne kabeltje geen redelijk vorm van compensatie is. Dat Ziggo deze 'oplossing' aanbiedt, zegt meer over het huidige Ziggo en de steeds minder wordende service, dan over goodwill.

De aangeboden QE317 is een goed idee, maar door de extra kosten daarvan, is het ook geen werkelijk compensatie. Want uiteindelijk is de klant gewoon duurder uit en dat is geen compensatie.

Ziggo moet de QE317 veel goedkoper aanbieden aan haar klanten en/of hun korting geven op het huidige abonnement, want dát abonnement werd tenslotte afgesloten inclusief radio.

Dat tegenwoordig ieder commercieel bedrijf, stiekem in de voorwaarden probeert te snijden ( voor financieel gewin ), betekend niet dat iedereen dat zomaar moet slikken.
Natuurlijk weet Ziggo ook wel, dat ze in menig regio een monopolie heeft en dat veel klanten geen andere opties/mogelijkheden hebben, maar om zo duidelijk daar financieel gewin uit te willen halen, geeft duidelijk aan wat Ziggo tegenwoordig werkelijk is.

Ziggo is beslist niet meer die goede provider die het jaren geleden was, dat bewijst deze actie wel ( weer ).

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik ben normaal niet van op de persoon spelen, maar zet die oranje bril eens af, en verplaats je in een klant die genoeg heeft aan de FM zenders via de kabel en de analoge TV zenders.

 

On topic naar de titel, de gerechtigdheid of onrechtvaardigheid.

Het product wordt minder waard door deze acties, zie ook de reactie van Pasi.

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

Ziggo heeft meer dan tien jaar geleden de algemene voorwaarden aangepast. Waarin digitaal de standaard werd. Analoge tv en radio werd een gratis extra bij digitaal. Was de klant het er niet mee eens. Dan kon deze opzeggen. 

 

Dit is ook geen contractbreuk, in de originele overeenkomst gaat de klant immers akkoord met de mogelijkheid tot wijziging. Is de klant er al sinds voor het bestaan van Ziggo dan is dit automatisch van toepassing, het voorgaande bedrijf bestaat immers niet. 

 

Er is dus geen overeenkomst met recht op analoge radio via de Ziggo kabel. 

 

Sowieso is Ziggo wettelijk ook nog eens verplicht hiermee te stoppen, doordat ze stoppen met analoge tv. Zouden ze dit wel blijven aanbieden dan zijn ze in overtreding. Hierdoor heeft de klant dus geen recht op analoge radio via Ziggo 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Deels met het voorgaande eens.

 

Toch is dit (FM via Kabel) voor velen een substantieel onderdeel van het totaal pakket. Ik ben heel benieuwd of ergens in de voorwaarden letterlijk staat dat analoge TV en radio een kostenloze extra service is, van de apps is dit wel hier en daar te vinden op de product pagina's.

 

 

Even goed door het nu actief uitschakelen geldt voor mijn gevoel hoe dan ook de volgende regel.

 

Wanneer mag ik mijn abonnement kosteloos opzeggen?

Is de wijziging in uw nadeel? Bijvoorbeeld omdat de prijs omhoog gaat of omdat er televisiezenders verdwijnen? Dan mag u het abonnement binnen één maand kosteloos opzeggen. Bron

 

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@RoWi. Naast dat het een extra zou worden. Stond er daarvoor ook dat Ziggo RTV signaal leverde. Daarbij stond niet analoge of digitale signaal overdracht.

Als klant kan je dan niet beroepen erop, aangezien Ziggo met alleen digitale overdracht nog steeds RTV signaal aan de klant levert. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Template  schreef:

@RoWi. Naast dat het een extra zou worden. Stond er daarvoor ook dat Ziggo RTV signaal leverde. Daarbij stond niet analoge of digitale signaal overdracht.

Als klant kan je dan niet beroepen erop, aangezien Ziggo met alleen digitale overdracht nog steeds RTV signaal aan de klant levert. 


Klopt er wordt nog steeds radio en TV geleverd toch blijft dit een waarde vermindering van het totaalpaket.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Ik heb mijn zegje gedaan en heeft niks met mijn bril te maken , die overigens donker bruin is 🙂 

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

Het is geen waarde vermindering van het pakket, het hoort niet bij het pakket.

Bij Ziggo kan je met voldoende coaxkabels en indien nodig versterkers zoveel TV en boxen aansluiten als je wil, mits je niet overal een extra pakket wil hebben zoals Movies&SeriesXL, Ziggo Sport Totaal of ESPN. Bij geen enkele andere (bijna)landelijke provider bestaat deze mogelijkheid, daarmee heeft VodafoneZiggo het al gewonnen van elke andere provider.

 

Door de wijziging meer dan tien jaar geleden, ook omdat dit gewoon al in de orginele overeenkomst met de klanten stond, Dat Ziggo ten alle tijden wijzigingen aan kon brengen, daarbij ook nog de wet dat een provder verplicht is te stoppen met analoge radio indien deze geen analoge tv meer heeft. Geeft de klant geen recht op FM signaal via de kabelprovider. Ziggo heeft dit maar ten dele gewijzigd, ze leveren immers nog gewoon RTV signaal. In de overeenkomst staat dat Ziggo (of diens voorloper) RTV signaal aan de klant zal leveren.

Verbaasd01
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Aan allen,

 

Hieronder het antwoord dat ik heb ontvangen van Customer Care. 

Hoewel de bedoelingen goed zijn heb ik het idee dat er een vast script is wat men standaard als antwoord terug stuurt. Zonder ook maar iets te snappen van wat er in mijn bericht staat. En nu ? Hoe bereik ik ooit de hersens van deze machtige organisatie.......?

Ik neem het de afzender dan ook totaal niet kwalijk want die voert ook maar het beleid uit. De vraag is nu hoe verder. Dan maar naar Radar en veel lawaai op TV maken? Daar zit ik ook niet om verlegen. Ik wil gewoon fatsoenlijk als klant behandeld worden. Logisch overleggen en een fatsoenlijke dialoog voeren.  Maar met de deels geautomatiseerde organisatie met hele aardige helpdesk medewerkers die aan handen en voeten gebonden zijn,  en continu dezelfde riedel blijven herhalen, gaat het niet lukken. Waarschijnlijk gaat dit door totdat veel mensen afhaken.

Moet ik dan maar een actiegroep oprichten als  "Ziggo Waanzin" ?  Nee dat past weer niet bij mij, maar het feit dat ik het hier opschrijf geeft wel aan dat ik me suf puzzel hoe ik het Ziggo aan het verstand kan brengen dat er een volwaardig alternatief moet zijn voor de radio stations en haar loyale klanten. Wie heeft goede raad ?

Hieronder het Ziggo antwoord. (de gemelde kostprijs van € 50 kan ik me trouwens niet voorstellen ! Maximaal €10 en uit China)........

P.S Ik heb de naam van de Ziggo medewerker veranderd in XXX YYY omdat die naar mijn idee geen enkele blaam treft!

 

Goedemorgen,

De komende maanden wordt het analoog radiosignaal in fases afgeschakeld.

De prijs van je abonnement blijft hetzelfde. Het enige dat verandert is dat je radio voortaan digitaal ontvangt in plaats van analoog.

Met het uitfaseren van de analoge televisie het afgelopen jaar, is het Ziggo ook wettelijk verplicht het radiosignaal uit te schakelen. Dit zou in eerste instantie dan ook al eerder gebeurd moeten zijn, maar door de coronamaatregelen heeft het Commissariaat voor de Media (CvdM) uitstel verleent tot eind 2022.

Er zijn 3 alternatieven om de radiozenders te luisteren.

1. Luisteren via de mediabox/tv (modellen na 2010);
2. Luisteren via de Digitale radio ontvanger, deze biedt Ziggo voor haar klanten tegen een kostprijs van 50 euro;
3. Luisteren via de ether middels een FM-antenne (deze kunnen Ziggo-klanten kosteloos bestellen bij Ziggo).

https://www.ziggo.nl/luisterdigitaal

https://www.ziggo.nl/televisie/digitale-radio

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/alles-over-radio

De radiozenders vind je HIER.  De ongecodeerde zenders zijn te ontvangen via de Digitale radio ontvanger.
 

Groet,

XXX YYY
Advisor Customer Care

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Vergeefse moeite, als je het mij vraagt, om radar of kassa op te zoeken. Het gaat gebeuren dat houd niks of niemand tegen.

 

 Elke klant die minimaal TV start afneemt en een externe audioset heeft kan zo radio luisteren zonder dat de tv aan hoeft.

 

Er worden opties geboden de een minder erg dan de ander. De prijs van de QE317 vind ik ook aan de hoge kant, en deze worden in Duitsland geproduceerd zover ik weet.

 

 

ik vind het nog erger dat de Mediabox Next een radio app heeft in plaats van de DVB-c kanalen. Net als de Media box XL met de nieuwe software voor mij het bewijs dat DVB-c ook gaat verdwijnen bij VodafoneZiggo.

 

Advies laat het los, je houd het toch niet tegen. Dat is de overgenomen glasvezel klanten van Concepts, XMS en Lijbrandt ook niet gelukt. Die providers leverden wat VodafoneZiggo ook levert echter niet via een hybride netwerk maar glasvezel tot binnen, gewoonweg perfect synchrone snelheden en DVB-C via een tweede vezel TV kijken zonder kastjes, en voor wie meer wou waren deze er wel voor interactieve TV. Helaas in hun bezuinigings drift heeft de groene provider die firma's opgeslokt en de nek omgedraaid te samen met hun techniek.

We kregen ongecomprimeerde TV stukken beter dan wat zowel Ziggo en die groene provider ons nu voor schotelen.

Dat heeft die klanten behoorlijk wat gedoe gekost, ongetwijfeld zijn er een aantal bij Ziggo terechtgekomen net als ik. Om nu hetzelfde circus weer mee te maken.

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

Radar of Kassa, zal echt niet helpen. Ziggo houd zich gewoon aan de wet. De klant heeft geen recht op FM radio via Ziggo 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Toch nog wel een reactie van mij , en dat is wat ik al eerder bedoelde en schreef:

 

Wat wordt er niet gesnapt aan het feit dat Ziggo mede wordt gedwongen de FM uit te schakelen het is een wet.!

 

Het Commissariaat voor de Media verleent VodafoneZiggo Group B.V. tijdelijke - te weten van 1 januari 2021 tot 1 januari 2023 - ontheffing verleend van ontheffing van de verplichting als bedoeld in artikel 6.14 van deze wet voor zover het de verplichting betreft om bij afschakeling van het analoge televisiesignaal ook te moeten stoppen met de doorgifte van het analoge radiosignaal.

 
En als Ziggo dan de  QE317 beschikbaar stelt tegen een relatief lage prijs ? om zijn/haar klanten tegemoet te komen , moet je naar Radar en of Kassa rennen omdat je het Ziggo aanrekent ? 
 
Volgens mij is dit de wereld op zijn kop.
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik vind persoonlijk € 50,00 geen relatief lage prijs, zeker niet in relatie tot een nutteloos apparaat die meer heeft gekost dan dat.  Laat Ziggo dan maar stoppen met de jaarlijkse 11 Miljoen die in 020 wordt gestoken.

 

Dat Ziggo ook de FM uit moet zetten mag dan wettelijk bepaald zijn omdat dit om duistere redenen gekoppeld zit aan analoge TV gekoppeld, het is en was wel Ziggo's eigen besluit beide uit te zetten alleen maar om ook Gigabit te kunnen leveren. Ik zie analoge TV en FM uitzetten als een geheel beide situaties vergen kosten en aanpassingen voor de betalende klant, deze krijgen niet alleen prijs aanpassingen van lopende abonnementen ter verbetering van het netwerk, nu ook nog investeringen om deels onbruikbaar geworden apparatuur te vervangen. Feitelijk is een aanzienlijk klanten bestand slechter af. Gelukkig kon een deel van deze klanten de Humax 5500C wel kostenloos krijgen. En wat krijg je nu een stukje omhuld koperdraad, die mogelijk binnenshuis niet zal werken voor ruisvrij FM ontvangst.

 

Ik heb er totaal geen moeite mee dat dit gebeurd, dat zat er wel aan te komen, puur door het gebrek van de docsis techniek. Anders hadden we nu al hogere up en downloads daar is docsis 3.1 niet voor nodig. Ik heb moeite mee met hoe dit wordt verkocht, als of we dit ook echt nodig hebben, een hogere upload is wel goed voor de thuiswerkers, de Gbit download mischien voor thuiswerkende architecten of film editors die met massieve bestanden werken, daarvoor is zelfs een Gbit aansluiting nog te langzaam.

 

Prima dat het er is en kan, prima dat er klanten zijn die zich zo gek laten maken en daar een kleine 100 euro voor neer willen tellen. Punt blijft dat genoeg klanten worden opgezadeld met de gevolgen om een pasende upload te kunnen leveren. Dat is het hele punt, wat blijkbaar ook niet wordt gesnapt.

 

 

 

 

 

Uitgelicht topic