Callahan2

Level 4
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

vaste telefoonlijn valt regelmatig uit

Hallo,
Met grote regelmaat is de vaste telefoonlijn niet te bereiken (geen kiestoon). 2 tot 3 maal per maand. Dus moet ik regelmatig controleren of er een kiestoon is.
En als die er dan niet is reset ik het modem en dan doet de telefoon het weer !! Maar hoe lang?
Is hier een permanente oplossing voor?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Je modem zit achter een versterker en krijgt een veel te hoog signaal van 12 tot en met 16, dat zou 11 en lager moeten zijn en dan zijn allerlei storingen mogelijk.

Een modem achter een versterker wordt niet meer geadviseerd door Ziggo vanwege dit soort problemen.

De huidige aansluitwijze is:

Wandcontactdoos -> POA-01 B splitter met 1 kabel naar je modem en 1 kabel naar je versterker.

 

Ziggo kan je die splitter en passende kabel naar je modem gratis toesturen.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Bekijk in context

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5789Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Goedemiddag @D v Assen

 

Super fijn dat het bij jou lijkt te zijn opgelost met het nieuwe modem, super!
Ik betwijfel of de oorzaak hetzelfde ligt voor @Callahan2 maar het valt te proberen. Hoe sta je er tegenover als we ook jouw modem vervangen?

Bekijk in context

87 Reacties 87
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Om je binnenkomend signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Callahan2
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Bij deze

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Je modem zit achter een versterker en krijgt een veel te hoog signaal van 12 tot en met 16, dat zou 11 en lager moeten zijn en dan zijn allerlei storingen mogelijk.

Een modem achter een versterker wordt niet meer geadviseerd door Ziggo vanwege dit soort problemen.

De huidige aansluitwijze is:

Wandcontactdoos -> POA-01 B splitter met 1 kabel naar je modem en 1 kabel naar je versterker.

 

Ziggo kan je die splitter en passende kabel naar je modem gratis toesturen.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Callahan2
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Bedankt

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Goed dat je dit hier voorgelegd hebt, @Callahan2
Ik ben het helemaal met @Bert eens en heb je een splitter en coaxkabel gestuurd om het modem los van de versterker aan te sluiten. 
Per email volgt nog even een bevestiging. 

Laat je nog wel even weten of het hiermee beter gaat? 🙂

D v Assen

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Heb precies hetzelfde probleem, monteur erbij geweest heeft de telefoon rechtstreeks aan de modem geplaatst in de meterkast, probleem precies hetzelfde gebleven,  om de 3 a 4 weken valt hij helemaal uit, moest we €50 betalen😡

Callahan2
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Bij mij was de oorzaak dat het modem achter een kabel versterker zat waardoor een veel te hoog signaal op het modem kwam, hierdoor kunnen blijkbaar allerlei storingen ontstaan.

Een modem achter een versterker wordt niet meer geadviseerd door Ziggo vanwege dit soort problemen.

De huidige aansluitwijze moet zijn

Wandcontactdoos -> POA-01 B splitter met 1 kabel naar je modem en 1 kabel naar je versterker.

                                                    /------modem---telefoon, internet
antenne ingang----splitter---
                                                   \-----antenne versteker --tv,ed.

Dus als je een kabel versterker hebt, vraag om een POA-01 B splitter.
Ziggo kan je die splitter en passende kabel naar je modem gratis toesturen.
Tot nu toe geen probleem meer gehad.

D v Assen

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Volgens mij zit die er al tussen.

20220216_131610.jpg

Callahan2
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Lijk er op, ik zie ook dat je een oud upc klant was. Ik altijd al een ziggo klant. Zal er toch een ander probleem zijn.

Heb je zelf all naar de signaal sterkte gekeken? Of deze niet te hoog zijn. Sukses

 
D v Assen

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ben altijd Ziggo klant, hoe kan ik de signaalsterkte zien?

D v Assen

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb het eens rond gevraagd maar het schijnt een veel voorkomende klacht te wezen bij Ziggo

Callahan2
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
het signaal zou 11 en lager moeten zijn anders zijn er  allerlei storingen mogelijk.

En verder weet ik het ook niet

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@D v Assen Volg onderstaande stappen eens die je in het filmpje ziet.

Een Ziggo moderator kan eens meekijken met je.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

 

D v Assen

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Bert, bedankt voor de tip, heb het witte kapje eraf gehaald dus even afwachten maar.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @D v Assen,

Oef, erg vervelend dat je er uitval is op je telefoonverbinding. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat nu het kapje eraf is. Wil je dit een paar dagen monitoren? Mocht het al snel misgaan, laat het dan zeker snel weten. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19163Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

Goedemorgen @D v Assen,

Nog even hierop inhakend: Heb precies hetzelfde probleem, monteur erbij geweest heeft de telefoon rechtstreeks aan de modem geplaatst in de meterkast, probleem precies hetzelfde gebleven,  om de 3 a 4 weken valt hij helemaal uit, moest we €50 betalen😡

Ik heb de monteursbon even nagelezen en naar mijn idee zijn de kosten a €50,- onterecht. Om deze reden heb ik het bedrag van €50,- euro dan ook voor je vergoed. Ben je daarnaast al wel aan de slag gegaan met de tip die mijn collega @Rikst gisteren gegeven heeft? 

D v Assen

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik ben aan de slag gegaan moet nu afwachten of dit de oplossing is, duurt meestal een paar weken dat het goed gaat en dan tred die storing weer op,, afwachten maar, bedankt dat ik die €50 weer terug krijg  , mvgr Dries

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19163Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@D van Assen Heel graag gedaan! We houden in dit geval even de vinger aan de pols. Laat anders over een paar dagen weten hoe het gaat met de verbinding. 

D v Assen

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Dit heeft niet geholpen, denk zelf dat het aan de modem ligt,sinds ik deze modem heb is het probleem begonnen, daarvoor nooit geen problemen gehad,.

Mvrg Dries van Assen

Uitgelicht topic