Bij bellen via internet (VoIP) gaat het nummerkiezen niet meer d.m.v. de (zeer verouderdere!!) nummerkiezers zoals de "onze" voormalige PTT die had. De moderne systemen nemen een zekere wachttijd in acht je de gelegenheid te geven om (handmatig) een nummer in te tikken, om daarna, in één keer, de totale cijferreeks aan de centrale door te geven. Die wachttijd is ergens softwarematig ingesteld. Kan heb je als Ziggo-abonnee zelf niet bij. Dit soort systemen reageren wel op "een extra code"; sluit elk te kiezen telefoonnummer af met een # (z.g. hekje). Dit geeft aan de apparatuur door dat je klaar bent met nummerkiezen.
Probeer dit eens en laat weten of effect heeft.
N.B.: Als Ziggo voor elke abonnee een (te)korte wacht zou instellen, zou dit voor een groot deel van de klanten die (nog?) met een vast lijn bellen zeer vervelend kunnen worden.
N.B.2: Als het telefoontoestel een ingebakken telefoonboek heeft en zou het het hekje ( # ) in dit telefoonboek invoeren, dan is het niet denkbeeldig dat dan de naam/nummer herkenning "de weg kwijt raakt".