bcarriere

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

vaste telefonie: 10 seconden voordat lijn overgaat

als ik ga bellen met mijn vaste lijn dan duurt het 10 seconden voordat er daadwerkelijk gebeld gaat worden. voorheen had ik dit niet. als ik bv bel vanuit mijn gsm naar ons vaste nummer dan werkt dat meteen. Heeft iemand een oplossing/verklaring voor de vertraging als ik ga bellen met mijn vaste lijn?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
bcarriere
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Het werkt weer. De 10 seconde wacht tijd voordat er daadwerkelijk gebeld wordt zijn weg. Ik denk dat de fout bij Ziggo zat

Bekijk in context

12 Reacties 12
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Welk type modem gebruik je? Heb je het modem al eens kort stroomloos gemaakt?

bcarriere
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

arris tg2492lg, en ja, ik heb het modem stroomloos gemaakt. heeft niet gewerkt

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Gebruik je een vast of draadloos toestel (DECT)?

 

Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Kun je tevens op het modem inloggen via 192.168.178.1 (of 192.168.100.1 indien bridge mode wordt gebruikt) en de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream en Netwerk historie/log op de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Er is/was blijkbaar een bredere storing met telefonie, zie dit topic. Werkt het inmiddels weer naar behoren?

bcarriere
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dank je, en nee het is nog niet opgelost. Het topic waar jij het over hebt, daar hadden we ook problemen mee, maar dat is wel opgelost. die fout zat bij ziggo. zie mijn antwoord bij dat topic. Ik wacht nog even af of er verbetering optreed anders bel ik ziggo weer.

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 899Posts
  • 80Oplossingen
  • 413Likes

Hi @bcarriere ,  Vervelend dat er een vertraging lijkt te zijn wanneer je een nummer gaat wilt bellen. Goed dat je al wat tips hebt opgevolgd om te testen. Heb je ook het modem en telefoontoestel eens van de stroom kunnen halen en daarna opnieuw opstarten? Je modem en telefoonlijn zijn in ieder geval goed online en actief.

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

Bij bellen via internet (VoIP) gaat het nummerkiezen niet meer d.m.v. de (zeer verouderdere!!) nummerkiezers zoals de "onze" voormalige PTT die had. De moderne systemen nemen een zekere wachttijd in acht je de gelegenheid te geven om (handmatig) een nummer in te tikken, om daarna, in één keer, de totale cijferreeks aan de centrale door te geven. Die wachttijd is ergens softwarematig ingesteld. Kan heb je als Ziggo-abonnee zelf niet bij. Dit soort systemen reageren wel op "een extra code"; sluit elk te kiezen telefoonnummer af met een #  (z.g. hekje). Dit geeft aan de apparatuur door dat je klaar bent met nummerkiezen.

 

Probeer dit eens en laat weten of effect heeft.

 

N.B.: Als Ziggo voor elke abonnee een (te)korte wacht zou instellen, zou dit voor een groot deel van de klanten die (nog?) met een vast lijn bellen zeer vervelend kunnen worden.

N.B.2: Als het telefoontoestel een ingebakken telefoonboek heeft en zou het het hekje ( # ) in dit telefoonboek invoeren, dan is het niet denkbeeldig dat dan de naam/nummer herkenning "de weg kwijt raakt".

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Ik heb ook telefonie van Ziggo en ervaar deze vertraging tussen het kiezen van het nummer en de wektoon niet. Maakt het verschil als een ander nummer gekozen wordt?

bcarriere
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Renate, dit heb ik allemaal geprobeerd. Ik denk dat het probleem bij Ziggo ligt. Net zoals vorige week, ineens konden we niet meer bellen en de telefoonlampjes op het modem waren rood. Na 3 uur heen en weer bellen (met de mobiel...) kwam Ziggo tot de conclusie dat er een monteur moest komen, en die werd ingepland.

Tot onze verbazing werden we 's avonds gebeld door Ziggo met de mededeling dat de fout bij hun lag. Ik denk dat dit met de vertraging nu ook zo is. Met inbellen (dus bv met een gsm naar mijn vaste nummer bellen heb ik geen vertraging. En dit probleem hadden we niet.....  Ik ga het voorstel van DannyW proberen.

Groetjes, Bartel

bcarriere
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Danny,

 

Ik heb het geprobeerd, maar helaas, het werkt niet. Bedankt voor de suggestie. Groetjes, Bartel 

bcarriere
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Nee, bij een ander nummer is het hetzelfde.

 

bcarriere
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Het werkt weer. De 10 seconde wacht tijd voordat er daadwerkelijk gebeld wordt zijn weg. Ik denk dat de fout bij Ziggo zat

Uitgelicht topic