Wie o wie kan mij verder helpen.
Heb de fritzbox 7590ax omgeruild voor een fritzbox 6690 kabelmodem.
Sip: gegevens opgevraagd bij Ziggo.
Wat moet je nou bij username invullen?
Username
Authentication Name Blanco gelaten
Password ****
registrar: vmk.voice.ziggo.nl
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dit lijkt heel erg fout.
Dit (84.116.46.22 84.116.46.23) zijn normale Ziggo DNS-Servers. En die hebben niet de juiste DNS records om telefonie te doen. Dus geen wonder dat je een "DNS error" krijgt.
En je kan dat niet aanpassen, want dit wordt gepushed vanuit Ziggo.
Het lijkt er volgens mij op dat je MTA-MAC gekoppeld is aan een "Internet netwerk".
Net als dat je CM-MAC aan het "Internet netwerk" is gekoppeld.
Terwijl de MTA-MAC gekoppeld moet zijn aan het "Telefonie netwerk".
Ik heb niet volgende kennis van het Ziggo Netwerk om te zeggen dat het IP Adres 10.x.y.z moet zijn.
Maar afgaande op de DNS Servers gaat dit nooit werken.
Weet iemand hoe we Ziggo op dit issue kunnen wijzen zodat DUCMANs verder kan?
Zijn hier moderatoren die weten hoe je dit moet doen?
[Even later...] Ah, ik denk dat ik @Bert of @Schiksie moet taggen.
Ik denk dat hier @SanderAVM of @FRITZ!webcare de snelste weg zijn, zij hebben ook contact met Ziggo.
Dag allen,
Goed om te zien dat jullie de instellingen van de handleiding hebben overgenomen. Een juiste registratie van het FRITZ!Box CM MAC adres is inderdaad nodig voor een werkende internetverbinding via de FRITZ!Box. Voor telefonie is dit het MTA MAC adres. Wij, als fabrikant, streven naar een eenvoudige configuratie. Jammer dat de foutmeldingen bij sommigen van jullie nog verschijnen.
Interessant om te zien hoe sommige FRITZ!Box-gebruikers zelf op onderzoek zijn gegaan in de supportgegevens. Nu is het inderdaad een kwestie van het vinden van de juiste contactpersoon (Ziggo of AVM).
De beta-versie is, zoals je dat bij andere toepassingen kent, gedacht om bepaalde scenario's met een vernieuwd besturingssysteem te testen. De beta-versie van FRITZ!OS is met betrekking tot het instellen van telefonie via Ziggo qua uiterlijk en instelmogelijkheden 'cleaner'.
Verder kunnen we op basis van de supportgegevens zien wat er gebeurt zodra er SIP-gegevens worden ingevoerd. Zoals jullie wel kunnen begrijpen, weten we niet in hoeverre de in de Mijn Ziggo App getoonde gegevens goed in de systemen staan geregistreerd.
Mochten jullie de supportgegevens uit de FRITZ!Box door ons willen nakijken, kan dit uiteraard door middel van ons supportkanaal op de website: https://nl.avm.de/service/ondersteuning/.
Vriendelijke groeten uit Berlijn,
Je FRITZ! Support Team
@FRITZ!webcare schreef:Zoals jullie wel kunnen begrijpen, weten we niet in hoeverre de in de Mijn Ziggo App getoonde gegevens goed in de systemen staan geregistreerd.
Dat is nog wel een behoorlijke issue. Ook in dit geval bij @DUCMANs
Want in de huidige werkwijze wordt AVM/Fritz!Support overbelast met zaken die bij Ziggo niet goed lopen.
En op een of andere manier heeft Ziggo niet de mogelijkheid dit te controleren.
In mijn gesprekken met Ziggo zeggen ze dan: "wij hebben geen toegang tot het modem", maar dat hoeft ook helemaal niet, als de issue bij Ziggo zelf zit.
Het idee van de MijnZiggo App lijkt goed. Daar kan je CM MAC en MTA MAC controleren als gebruiker, en de SIP passwords zijn veiliger en minder foutgevoelig in te voeren in het modem.
Maar als de koppeling Ziggo App <> MTA MAC <> Ziggo Network niet goed is, dan houdt alles op.
Wellicht kinderziektes, ik hoop op verbetering.
Dank voor jullie antwoorden en tips. Inmiddels heeft ook AVM de support file nagekeken maar die herhalen alleen wat ik zelf gezegd heb, hetgeen uit dit forum komt:
"Als je een 10.x.x.x moet ontvangen. IP, dan hebben we hier al een oorzaak. Volgens de supportgegevens heeft de FRITZ!Box het IP: 84.25.x.x)
Toen maar weer met Ziggo gebeld (55 minuten via mobiel want ik kan niet vast bellen...):
<Frustratie modes AAN>
Zelfde verhaal weer:
Op mijn vraag wat hij zou doen als bij Ziggo de telefonie severs uitvallen en 100 gebruikers melden zich met een storing had hij het zetzelfde antwoord: "dan heb ik daar ook geen pad naar een oplossing voor in mijn systemen. Ik begrijp dat dat frustrerend is maar dat is het eerlijke antwoord"
Kortom om moedeloos van te worden.
Heb gevraagd klacht aan te maken en hem daarbij de link naar dit topic gegeven om duidelijk te maken waar het over gaat.
Het is dus onmogelijk om met een technisch iemand van Ziggo in contact te komen om zinvolle trouble shooting te doen, alles onder het mom van "wij bieden geen support op eigen modems". Blijkbaar bieden ze ook geen support op hun eigen omgeving en is blind voor het feit dat er wel eens iets mis zou kunnen zijn aan Ziggo kant.
Als nog iemand een idee heeft hoe deze logge organisatie te bewegen te trouble shooten dan hoor ik het heeeeeeel graag.
<Frustratie modes UIT>
@Bert @Schiksie Dit is natuurlijk onzin net als @DUCMANs hierboven zegt.
Ziggo doet het fout, Ziggo stuurt je naar AVM, AVM zegt Ziggo doet het fout.
We kunnen het ook anders aanvliegen:
Deze 2 DNS Servers van Ziggo doen het niet goed voor Telefonie/VOIP: 84.116.46.22 en 84.116.46.23
Ze geven gewoon de verkeerde antwoorden voor het @vmk.voice.ziggo.nl domein voor Telefonie/VOIP.
De oorzaak/oplossing is dus 1 van onderstaande 2, beiden oorzaak Ziggo:
Wie kan deze Ziggo bureaucratie doorbreken?
Ik krijg er ook wel een beetje een punthoofd van.
(Nog even volhouden @DUCMANs ...)
En misschien is er nog iets anders aan de hand, maar dan kan je als Ziggo niet zeggen: Zoek het zelf maar uit.
Uitgangspunt: @DUCMANs heeft de sticker onderop zijn modem gecontroleerd op CM MAC/MTA MAC, en dat komt overeen met de Mijn Ziggo App en de CM MAC en MTA MAC die daar in staan. En toch gaat het fout ergens in de Ziggo achterkant.
Hi Bertus, je uitgangspunt is correct: de MAC dressen zijn goed ingevoerd:
.
Daar is wel e.e.a. aan vooraf gegaan:
Ik had eerst alleen TV & Internet van Ziggo maar omdat KPN de Analoge lijnen per 31 december gaat opdoeken ben ik overgestapt met nummerbehoud naar Ziggo. Dat heb ik op een zaterdag via de website middels de daar geboden opties om iets toe te voegen, toegevoegd. Op dat moment had ik al een -door Ziggo in April nog handmatig/telefonisch geactiveerd- prima werkend eigen modem.
Dat was blijkbaar geen goed idee want plotseling werkte op zondag mijn Internet niet meer, geen verbinding met Ziggo meer. Toen maar het Arris modem aangesloten en warempel dat werkte wel v.w.b. Internet. Blijkbaar was door mijn wijziging het oude modem weer actief geworden. Op maandag gebeld met Ziggo en uitgelegd. Het antwoord was: "ja die procedures op de website werken niet voor mensen met een eigen modem, die moeten eerst telefonisch contact opnemen bij wijzigingen. We moeten nu handmatig allerlei settings gaan herstellen in onze systemen, dat duurt even en komen bij U terug als het eigen modem er weer aan kan."
Dat duurde 2 dagen en ik heb toen via de Mijn Ziggo App de gevraagde gegevens ingevoerd:
MAC adres: het netwerk MAC adres eindigend op 2A
MTA MAC adres: het MTA adres van hierboven eindigend op 28
Dat werkte niet: modem kwam niet online dus weer gebeld met Ziggo. Bleek dat in de app waar staat 'MAC adres', het CM MAC adres ingevuld moet worden (en niet het netwerk MAC adres). Handig dat jullie dat er niet bijzetten.... Ze zou het doorgeven om aan te laten passen in de App.
Opnieuw ingevoerd met ditmaal de juiste adressen op de juiste plek et voila: eigen modem weer online.
Toen begon het gesodemieter met de SIP gegevens die niet geaccepteerd werden/worden.
Ik vermoed dus dat door de eerste actie (via website wijziging doorvoeren terwijl je eigen modem heb) er nog ergens in de instellingen van Ziggo iets verkeerd staat (verkeerde netwerk gekoppeld aan mijn extra Internet NIC voor telefonie). Vraag is hoe krijg ik ze zover om dat te checken 😉
@DUCMANs Misschien is zelfs de beste weg: Orginele modem (ConnectBox/Technicolor/Ubeee) terugbouwen. en dan het proces nogmaals doen.
Maar Ziggo moet dat gewoon adviseren lijkt mij.
PS. Let er wel op dat je niet de CWMP AccountId gebruikt, da's niet de juiste en die heb je ook niet nodig. CM MAC eindigt dus op :D8:27 en de MTA MAC eindigt op :D8:28
Wat Bertus hier aangeeft is inderdaad de eerste juiste stap. Activeer eerst je Ziggo modem en ga dan kijken of voice wel werkt, werkt dat niet dan kan Ziggo hier naar gaan kijken, werkt dat wel dan nogmaals de Fritz!box activeren en kijken of het dan wel lukt. Probeer de pdf met de SIp gegevens echt op te slaan zodat je de gegevens kan kopiëren en plakken zodat er geen kans is op fouten.
@DUCMANs , kun je me een PM sturen met je telefoonnummer en tijdstip waarop je thuis bereikbaar bent, dan gaan we samen kijken of we dit kunnen oplossen.
Hallo Sander, PM is gestuurd.
Alvast super bedankt voor je tijd !
Inmiddels 5 weken en een zomervakantie verder werkt e.e.a. nu zoals het hoort!
Dank aan SanderAVM voor zijn bemiddeling bij Ziggo.
Heb zojuist in de Ziggo App terug geswitched naar het Ziggo modem, dat aangesloten en getest: werkte OK, ook het vast bellen. Daarna in Ziggo App de optie 'Registreer een nieuw modem' gebruikt en de Fritz!Box 6690 weer aangesloten. Het registreren van het telefoonnummer ging toen in 1 keer goed en bellen werkt nu OK 😁
Hoi Bernd,
Na een gesprek ergens in juni met een Ziggo FMC medewerker die mij absoluut bevestigde dat de 6690 Cable moest werken met telefonie heb ik deze gekocht en mijn andere Fritzbox 4060 geretourneerd.
Ik had ook de problemen net als vele anderen maar na jou screenshots, die ik uiterst nauwkeurig heb gevolgd, de gegevens te checken en exact zo in te vullen met als laatste stap de wijziging via het blauwe pennetje op te slaan duurde het niet lang dat het bolletje groen werd.
Mijn eigen 06 gebeld en ja hoor die ging over dus bij mij werkt het nu ook.
Er schijnt wel verschil te zijn in welk gebied je zit, je heb het oude Ziggo gebied en UPC gebied (waar ik zelf in zit) dus misschien voor degene die in het oude UPC gebied zitten zou het met het volgen van jou screenshots moeten werken.
Ik heb dit ook werkend gekregen met het eerste set SIP gegevens dus daar ligt het denk ik niet aan
In ieder geval bedankt en de vele anderen succes.
Goed om te lezen dat het jou goed geholpen heeft. Bedankt voor de terugkoppeling.
Ik heb na een storing nu ineens ook een probleem met inloggen op de telefoon waarbij hij undefined doorgeeft als toevoeging aan het telefoonnummer. Ook is er geprobeerd om met de ziggo sip instelling om te verbinden met een asterisk server ook daar loopt hij vast.
het antwoord van ziggo is ook in 2024 nog, we geven geen ondersteuning ga maar naar AVM.
Is de oude modem opzoeken nog steeds de enige oplossing?
@Sybdebruijn schreef:Ik heb na een storing nu ineens ook een probleem met inloggen op de telefoon waarbij hij undefined doorgeeft als toevoeging aan het telefoonnummer. Ook is er geprobeerd om met de ziggo sip instelling om te verbinden met een asterisk server ook daar loopt hij vast.
het antwoord van ziggo is ook in 2024 nog, we geven geen ondersteuning ga maar naar AVM.
Is de oude modem opzoeken nog steeds de enige oplossing?
Ziggo behoort wel ondersteuning te geven op het registreren/administreren van het eigen modem. Daarvan ben je als klant natuurlijk compleet afhankelijk van Ziggo.
Heb je al geprobeerd met nieuwe SIP gegevens te verkrijgen in de “Mijn Vodafone&Ziggo” app bij Producten-Internet-Reset SIP gegevens en daarmee opnieuw je telefoon instellingen te configureren.
Kreeg een email omdat er iets met dit draadje gebeurde.
Na het lezen van het bericht van Sybdebruin heb ik eens bij mij gekeken en zie, tot mijn verbazing, daar ook undefined staan.
Alles werkt wel naar behoren. In- en uitgaande gesprekken werken prima en mijn nummer wordt gewoon meegestuurd.
Ik zit op de nieuwste labor versie 7.90-116195 BETA
@Karel. Dank voor je reactie.
Goeie tip, maar ik heb al 3x nieuwe sip gegevens aangemaakt via de app. Omdat je niet goed kan inzien wat de foutmelding is heb ik zoals aangegeven ook asteriks geprobeerd met deze nieuwe sip gegevens. Maar ook daar geen verbinding. Zigoo reageert via de chat niet meer op mijn opmerking dat het probleem dus niet bij AVM ligt. Er vriendelijk naar klanten die al vanaf hun @home tijdperk in onderbroken bij ze aangesloten zijn. Het is dat ik mijn fritzbox zo handig vind werken en ik geen geld wil/kan investeren in aanleg van glas naar mijn meterkast en een nieuwe set fritzbox producten. Anders was ik allang vertrokken.
@Sybdebruijn schreef:@Karel. Dank voor je reactie.
Goeie tip, maar ik heb al 3x nieuwe sip gegevens aangemaakt via de app. Omdat je niet goed kan inzien wat de foutmelding is heb ik zoals aangegeven ook asteriks geprobeerd met deze nieuwe sip gegevens. Maar ook daar geen verbinding. Zigoo reageert via de chat niet meer op mijn opmerking dat het probleem dus niet bij AVM ligt. Er vriendelijk naar klanten die al vanaf hun @home tijdperk in onderbroken bij ze aangesloten zijn. Het is dat ik mijn fritzbox zo handig vind werken en ik geen geld wil/kan investeren in aanleg van glas naar mijn meterkast en een nieuwe set fritzbox producten. Anders was ik allang vertrokken.
@Bernd Gaykema schreef:Kreeg een email omdat er iets met dit draadje gebeurde.
Na het lezen van het bericht van Sybdebruin heb ik eens bij mij gekeken en zie, tot mijn verbazing, daar ook undefined staan.
Alles werkt wel naar behoren. In- en uitgaande gesprekken werken prima en mijn nummer wordt gewoon meegestuurd.
Ik zit op de nieuwste labor versie 7.90-116195 BETA
Dat undefined heb ik ook gehad en telefoon werkte toen wel. Het is dan wel irritant dan je undefined ziet staan.
Zou het kunnen door wel of niet gebruik te maken van de wizard om de telefoon instellingen te maken?
Mijn ervaring is dat je bestaande instellingen liever niet moet bewerken maar beter kan verwijderen en opnieuw handmatig maakt. Als dat niet werkt dan eens met de wizard.
Je zou even de huidige telefoon instellingen inactief kunnen maken door het vinkje even weg te halen bij internet nummer gebruiken of die instelling verwijderen. Daarna handmatig instellingen opnieuw maken zoals mijn screenshots in onderstaande topic:
Als dat dan werkt kan je oude instellingen als je dat nog niet gedaan hebt kunnen verwijderen.
@Bernd Gaykema Ik heb een aantal opnieuw aaangemaakt, maar ik zit niet op een beta versie zie ik, ik zit nog op 7.57
is het raadzaam om die beta versie eerst in te laden? Dan weet ik zeker dat ik de nieuwste versie heb. Of raad je dan een iets oudere versie aan?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.