Vraag
Reacties
Aankondigingen
Moxxey
Level 5

fritzbox 6690: Username?

Wie o wie kan mij verder helpen.

Heb de fritzbox 7590ax omgeruild voor een fritzbox 6690 kabelmodem.

Sip: gegevens opgevraagd bij Ziggo.

Wat moet je nou bij username invullen?

Username

Authentication Name Blanco gelaten

Password ****

registrar: vmk.voice.ziggo.nl

0 Kudos
163 Reacties 163
Meldingen
Aan Uit
Moxxey
Level 5
Topicstarter

Ik krijg morgen voor de 3e keer nieuwe sip gegevens.

Alles staat goed, wij kunnen verder niks doen was het antwoord van Ziggo

Je moeten bij AVM wezen.

Pfffff..

0 Kudos
Bernd Gaykema
Level 5

AVM in Berlijn is druk bezig. Ik stuur ze op aanvraag, na wijzigingen, de support file. Nu nog even geen oplossing, hopelijk snel.

Moxxey
Level 5
Topicstarter

ook na de derde keer sip gegevens invoeren krijg ik de 404 melding.

0 Kudos
Bernd Gaykema
Level 5

Staan we gelijk.
Komende week de 4e poging. Ik laat die door AVM uitvoeren. Die moeten maar samen met het FMC-team van Ziggo de root cause zoeken. Mijn FritzBox staat tot hun beschikking.

0 Kudos
dvdwaal
Level 4

En hier ook ik heb ook nog steeds problemen met de telefonie. Ook de bekende 404 melding op mijn fritz!Box 6690. We wachten maar weer af. Het moet toch eens gaan lukken. Nu al 2 x een verzoek van ziggo per Email hoe hebbeb wij U geholpen. Niet dus.

0 Kudos
Moxxey
Level 5
Topicstarter

Ze moeten nu stoppen met nieuwe sip gegevens sturen, heb hem op de luidspreker gezet, en mijn vrouw ook de sip gegevens laten op schrijven, en die kwamen overeen wat ik op geschreven had. Dus het ligt niet mij......

0 Kudos
Bernd Gaykema
Level 5

SIP codes, je wordt er gek van.
Zaterdagmiddag heb ik Dennis van Ziggo aan de lijn gehad. Heel vriendelijk en geduldig allemaal.
Hij had de SIP-codes van mij nog. Waren opgeschreven ivm controle op moeilijke karakters.
Het gekke was echter dat hij de 2e set daar had terwijl ik ondertussen al een 3e set had aangevraagd en gekregen. Volgens mij is de 2e dan zowiezo ongeldig. Ik vertelde hem dat maar hij sloeg daar niet op aan.

Ik verwacht maandag bericht van AVM over hoe ze verder gaan. Mijn (ervaren) onderbuik zegt me dat het niet de SIP-codes zijn maar een instelling die AVM fout heeft.

Om een voorbeeld te noemen. Ik heb het Ziggo document (Ziggo_Residential_Telephony_Interface_specification_v1.0) erop nageslagen. Daarin staat dat je IPv4 MOET kiezen. AVM zegt dat IPv6 AAN moet staan.

Ik ben zooooooooooooo benieuwd of er al gebruikers zijn van het eigen 6690 modem waarbij de telefoon WEL werkt.

0 Kudos
Moxxey
Level 5
Topicstarter

Ik ook, word nu tijd dat er een oplossing komt.

0 Kudos
dvdwaal
Level 4

Het is zeker tijd dat ze het oplossen. Ik denk dat AVM met zijn modens maar langs moet gaan bij het fmt en het samen met ziggo moet oplossen. Het kunnen nu echt geen gebruikers fouten zijn. Kom op Ziggo en AVM los het samen nu eens op!

Bernd Gaykema
Level 5

HET WERKT !!!!!!!!!!!!!!!!!!😁

@FRITZ!webcare 

INTERNET: op verzoek van AVM heb ik het vakje IPv6 uitgevinkt.

Net vanavond de 4e set met SIP-gegevens gekregen. Deze ingevoerd en een GROEN bolletje !!!!
Meteen mijn mobiel gebeld vanaf het vaste toestel en RING RING!!
Ik zal wat screen shots maken van de instellingen en deze posten.

Bernd Gaykema
Level 5

De AANSLUITINSTELLINGEN:

In het vak EIGEN TELEFOONNUMMER staat mijn 6-cijferig nummer.

Fritz Aansluitinstellingen.jpgFritz Aansluitinstellingen2.jpg

0 Kudos
Bernd Gaykema
Level 5

INVOER EIGEN TELEFOONNUMMER:

Fritz Invoer telefoon.jpg

Dan blijft het bolletje grijs.

Dan op het blauwe pennetje klikken en als hieronder aanpassen:

Fritz Invoer telefoon2.jpg

Bernd Gaykema
Level 5

En dan krijg je dit te zien onder SYSTEEM / GEBEURTENISSEN:

Fritz Geen storingen meer.jpg

0 Kudos
Moxxey
Level 5
Topicstarter

Waar lag het nou aan?

0 Kudos
Bernd Gaykema
Level 5

Dat hoop ik nog van Yassine van AVM te horen.
Vergelijk jouw instellingen met die van mij (en zet ook IPv6 uit, zie afbeelding).
Maar misschien was het toch een opleesfout van de SIP-gegevens.....

Fritz IPv6 uit.jpg

Moxxey
Level 5
Topicstarter

Bij mij staat alles hetzelfde.

Heb met meerdere mensen de sip gegevens opgeschreven en die schreven allemaal het zelfde riedeltje.

morgen weer bellen

0 Kudos
peter-ne
Level 2

Bedankt voor jullie updates. Ik heb meteen alle suggesties meteen weer uitgeprobeerd. Hier helaas zonder succes.

IPv6 uitschakelen op niveau van de internet verbinding lijkt met ongewenst. Je beperkt dan de mogelijkheden van de hele internet verbinding. De telefoon verbinding 'alleen via IPv4' zou voldoende moeten zijn, anders lijkt me dat een fout in de software van modem.

Enfin, eens kijken of AVM de aanbevelingen voor de instellingen van de Fritzbox aanpast.

Ik hoop overigens niet dat de omschakeling van IPv6 naar IPv4 en vice versa weer triggert dat de SIP gegevens veranderen ...

Inmiddels zit ik al enkele weken zonder vaste telefoon. Je gaat je bijna afvragen of je niet helemaal zonder kunt.

Ik overweeg soms ook een andere VOIP provider te zoeken (bv budgetphone.nl).

0 Kudos
dvdwaal
Level 4

@Moxxey @peter-ne @Bernd Gaykema @FRITZ!webcare 

Moxxey,

Gefeliciteerd met je werkende telefonie.

HELAAS!.

Ook hier werkt het niet meerdere keren getest. Ik heb meerdere fritz!boxen gehad voor ADSL en VDSL

nooit problemen. Maar deze 6690 is gewoon een rampen bak. Ik denk dat we moeten wachten tot er een nieuwe versie komt van fritzos. In mijn modem zit nu 7.29. Afwachten maar weer diep triest.

Als ik naar mijn nummer bel met een KPN Mobiel abonnement krijg ik direct Call ended.

Met een vodafoon abonnement de melding telefoonnummer niet ingebruik.

Staat het wel goed bij Ziggo!.

0 Kudos
FRITZ!webcare
Level 4

Goedemorgen @dvdwaal en de rest van de FRITZ!Box gebruikers,  

Wij kunnen de teleurstelling volledig begrijpen. 

De samenwerking met Ziggo loopt nog steeds en we zijn dicht bij de oorzaak en daarmee ook een oplossing. 

Dit vergt nog even geduld. We willen allen dat het voor iedereen werkt. 

Aan de hand van de supportgegevens kunnen we aangeven wat er in de FRITZ!Box gebeurt. Hieruit kunnen we echter niet opmaken in hoeverre een mislukte aanmelding volledig bij de FRITZ!Box te zoeken is. Hiervoor hebben we dus intensief contact met Ziggo. 

Zoals @Bernd Gaykema aangeeft, is het mogelijk om met de FRITZ!Box 6690 Cable zowel internet als telefonie via Ziggo te gebruiken. Dit heeft inderdaad even geduurd en zal ons verder helpen bij het vereenvoudigen van de configuratie. 

Vriendelijke groeten uit Berlijn, 

Je FRITZ! Support Team

Bernd Gaykema
Level 5

@dvdwaal , wifi-technisch werkt de 6690 uitstekend. Ik heb al jaren de Netgear EAX-80 Access Point in huis (wifi-6 met hoge throughput) maar de 6690 geeft een gelijke dekking en de maximale snelheid die Ziggo toelaat.
Dus echt geen rampenbak zoals jij het noemt.

Als je nieuwe SIP-gegevens krijgt, schrijf deze dan in de tabel (bijgevoegd) en ALTIJD als hoofdletter. Zet een kruisje onder Hoofd- of Kleine Letter, schrijf "oohh" of "ie" in de fonetische kolom als er een o wordt opgelezen of een I en geen l, om verwarring met de 0 te voorkomen. Doe dit bij elk twijfelgeval (9, g, l, i, L, I etc), herhaal steeds wat er voorgelezen wordt.
Bij mij was dat gisteravond "bingo".

Ik ga straks uitproberen of het ook werkt met IPv6. Nu even geen tijd.

0 Kudos