Wie o wie kan mij verder helpen.
Heb de fritzbox 7590ax omgeruild voor een fritzbox 6690 kabelmodem.
Sip: gegevens opgevraagd bij Ziggo.
Wat moet je nou bij username invullen?
Username
Authentication Name Blanco gelaten
Password ****
registrar: vmk.voice.ziggo.nl
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik krijg een dns fout, en AVM verwijst me naar Ziggo.
Al met al, probleem nog niet opgelost.
Ook ik heb DNS fout.
Ik heb van AVM wat tips gekregen (deze link, en dan de items 1, 2, 4, 6 en 7), maar niets hielp.
Komende week maar om een nieuwe set SIP-gegevens vragen (gebruikersnaam en wachtwoord), liefst zonder nullen en de letter O, of de hoofdletter I (i), of een 9 of de letter g. Allemaal verwarrende karakters als je het eerst zelf moet opschrijven.
Echt, ik snap niet dat Ziggo deze gegevens niet per email stuurt, of in mijn.ziggo zet. Met knippen en plakken heb je dan geen probleem met die verwarrende karakters.
Helemaal mee eens, hier hadden beter op in spelen moeten, want dit komt steeds vaker voor nu.
Ziggo moet blij zijn met mensen zoals wij, die een field test aan het doen zijn voor de vrije modenkeuze.
Wij vinden het gros van de problemen die zij eigenlijk vóór de vrijgave hadden moeten vinden, tesamen met de meest waarschijnlijke leveranciers van modems, zoals AVM (groot in Duitsland voor kabel).
Maar goed, als ze het komende week oplossen vind ik het best.
Hopelijk gaat AVM pro-actief contact opnemen met Ziggo (ze kijken mee: Hoi Yassine 😉).
Ook ik heb de telefoon nog niet werkend.
Bij de eerste poging een DNS fout.
En opnieuw invoeren van het telefoonnummer geeft:
Registration of internet telephone number xxxxxxx failed. Remote site reports reason for error 404
Volgens avm moeten deze fouten bij ziggo zitten.
Ik denk ook dat er wat fout is gegaan met het doorgeven van de username en het wachtwoord.
Ik denk dat het beter is dat we een nieuwe user name en wachtwoord krijgen. Het liefst via email.
Dan kan je met knippen en plakken de gegevens invoeren zonder fouten.
Is het wel iemand gelukt om de telefoon telaten werken??.
Ik heb de SIP-credentials opnieuw opgevraagd. Ze bellen vandaag of morgen ....
Hopelijk bevatten ze geen verwarrende letters en cijfers (de o of 0, de l of I - de eerste is een kleine L, de tweede de hoofdletter i, etc). Onbegrijpelijk dat de ICT mensen tot waanzin wil drijven door zulke gebruikersnamen en wachtwoorden telefonisch door te moeten geven. Pure waanzin!
Ziggo zou mij terug bellen vandaag, ben bang dat dit weer een lang traject word
OK, mijn tranen zijn opgedroogd, mijn onmacht wat getemperd.
Ik heb nieuwe SIP-gegevens gekregen.
Ik heb de FritzBox een factory reset gegeven.
Daarna weer opgestart.
Precies, letter voor letter, de handleiding van AVM gevolgd (FRITZ!Box voor gebruik op de aansluiting van Ziggo configureren).
Internet werkte meteen!
Toen de telefoon. Helaas, foutmeldingen, zie hieronder:
Het IPv6 adres is gedeeltelijk weggepoetst voor veiligheid. Mocht het nodig zijn dan kan ik die melden.
De gebruikersnaam is 100% zeker goed ingevoerd, het wachtwoord ook. Ziggo heeft het meerdere keren gecheckt en ik, na het opschrijven, ook weer met de Ziggo-medewerker.
Dus @FRITZ!webcare , wat nu??
Ligt het aan IPv6? Aan IPv4?
Ik, en met mij meerdere wanhopige gebruikers van de 6690, zou graag jullie hulp willen inschakelen, tesamen met het Ziggo-team.
Beste Bernd,
vervelend dat je de telefoonnummer niet kan registeren en de FRITZ!Box een 404 melding ontvangt.
Wij bij AVM willen je zeker verder helpen, kan je ons een mail sturen via deze link en verwijzen naar je aanvraag op dit forum?
Vriendelijke groeten uit Berlijn,
Alex Philippo (AVM Support)
heb de ziggo maar weer even zelf gebeld, nieuwe sip gegevens gekregen en wachtwoord.
kan nog steeds niet verbinden
Ik heb ook de zelfde problemen als @Bernd Gaykema @Moxxey
Is het mogelijk dat avm screendumps online zet of hier in het forum. Van de schermen die we moeten invullen in de Fritz!box 6690 voor telefonie. De gebruiks aanwijzing is onduidelijk. Als we weten welke vinkje's aan of uit moeten dan weten wij bij wie we moeten klagen. En weten dan ook dat alles in de Fritz!box goed staat.
Dat meerdere gebruikers problemen hebben met de instellingen geeft te denken.
Nu zijn we een ping pong balletje tussen ziggo en avm.
Bij mij heeft AVM via teamviewer meegekeken voor de instellingen.
Ga zo weer Ziggo bellen
Done.
Werkt t bij jou nou?
Nee.
Met "Done" bedoelde ik dat ik het registratieformulier heb ingevuld.
Woensdag vrij. Hopelijk bellen ze me dan om mee te kijken of misschien komen ze wel met de gouden tip!
Ik blijf hier posten....
@FRITZ!webcare Vandaag maar weer de fabrieksinstellingen hersteld.
Na mijn netwerk weer opgetuigd te hebben (Wifi, vaste IP-adressen en namen aangepast) toch maar weer geprobeerd om de telefoon aan de gang te krijgen.
Helaas, nog steeds niet. De 404 foutmelding verschijnt weer.
Toen een RESTART gedaan, krijg je dit:
De foutmeldingen 404 en DNS wisselen elkaar af, geen pijl op te trekken.
/sarcasme_aan
Als ik jullie was zou ik een retourtje Berlijn - De Wijk boeken (met Flixbus niet te duur, vaak als chauffeur zelf gereden). Kom hier achter mijn bureau zitten en los het op. Van harte welkom.
/ sarcasme_uit
Hier exact de zelfde klachten.
Ik denk dat het zit bij ziggo zit wij kunnen niet bij "vmk.voice.ziggo.nl" dit geeft de foutmeldingen. Het kan haast niet meer aan de wachtwoorden liggen. Ik denk dat ziggo maar eens goed moet kijken of alle instellingen in hun servers goed staan. Misschien moeten ze wel een route voor de Fritz!boxen toevoegen om bij de sip server te kunnen komen.
Voor dat het internet bij mij goed was hebben ze 4 x wat aangepast in hun servers.
Dus het kan best zijn dat ze ook bij telefonie wat vergeten zijn.
Hallo Bernd,
het spijt ons, dat het gewoon niet wilt lukken.
Kan je dan nog reagieren op onze mail?
Dan gaan wij hier verder voor je.
Vriendelijke groeten uit Berlijn,
Alex Philippo (AVM Support)
@FRITZ!webcare , verstuurd.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.