Wie o wie kan mij verder helpen.
Heb de fritzbox 7590ax omgeruild voor een fritzbox 6690 kabelmodem.
Sip: gegevens opgevraagd bij Ziggo.
Wat moet je nou bij username invullen?
Username
Authentication Name Blanco gelaten
Password ****
registrar: vmk.voice.ziggo.nl
Dag allen,
Zoals eerder aangegeven (en door Ziggo bevestigd), duiden de 403. 404 en DNS-foutmeldingen in de FRITZ!Box op een fout bij de registratie met de ingevoerde SIP-gegevens (zie: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_SIP_response_codes).
Zodra er door Ziggo een nieuwe set aan SIP-gegevens voor een bepaalde klant wordt aangemaakt, vervalt de oude set. Hierbij bestaat uiteraard het risico dat er zowel bij de registratie van het CM MAC, MTA MAC adres als bij de overdracht van de SIP-gegevens (door Ziggo aan de klant) en het invoeren van de SIP-gegevens door de klant een fout wordt gemaakt.
Wat wij als fabrikant kunnen zien, is welke response de FRITZ!Box weergeeft en wat dit betekent. Zoals uit meerdere user-cases is gebleken, is het mogelijk om met de FRITZ!Box 6660/6690 zowel internet als telefonie te gebruiken. Hierbij is het onder andere nodig om Telefoonnummer voor de aanmelding te gebruiken.
Bovendien zijn er altijd mogelijkheden om onze instructies te verduidelijken / aan te vullen. Hiervoor staan we altijd open. Het vinden van een oorzaak en patroon is hierbij echter wel essentieel.
Vriendelijke groeten uit Berlijn,
Je FRITZ! Support Team
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@dvdwaal Dankjewel voor je terugkoppeling! Ik heb dit even doorgegeven aan onze specialisten met de vraag of ze dit opnieuw willen onderzoeken.
@Paul@peter-ne @Moxxey @SanderAVM
Ik heb net te horen gekregen dat er wat fout is gegaan met het overzetten van het telefoon nummer
Dit is kunnen ze niet oplossen. Ik zou mijn ziggo modem weer moeten aansluiten dan kunnen ze kijken of de telefoon het dan wel doet. Doet hij het dan ook niet dan gaan ze verder kijken of ze het kunnen oplossen met het ziggo moden. Werkt het dan goed op het ziggo modem. Dan kunnen we het weer gaan omzetten naar de Fritz!box met alles wat dan weer fout kan gaan. En dagen wachten tot je modem weer geactiveerd is. Dit is natuurlijk geen oplossing.
IS EEN NIEUW TELEFOON NUMMER WEL MOGELIJK.???????????
Voor de andere Fritzbox gebruikers waar het ook niet lukt vraag eens of je telefoonnummer wel goed is overgezet. En Test even met je mobile telefoon of je je telefoonnummer kan bellen.
Dat kan natuurlijk ook!
Ik zou vandaag teruggebeld worden (hopelijk wordt dat nog wat vandaag 😀), en zal er dan naar vragen.
Zelf testen is wat lastig: Met de 6690 lukt het natuurlijk niet, en het Ziggo modem terugzetten heeft alleen zin als Ziggo de instellingen weer terug verandert ben ik bang.
Ik ben er denk ik wel klaar mee, verkoop de fritzfon wel.wat een gezeik
Je kan makkelijk testen of je telefoonnummer goed is overzetet. Hoor je een ingesprek toon dan is je telefoon nummer nog beschikbaar. Krijg je de melding dit nummer is momenteel niet ingebruik. Of je krijgt direct Call ended. Dan is je telefoon nummer niet overgezet. En dan heb je het zelfde probleem als ik.
Je mag toch wel verwachten dat ziggo helpdesk medewerkers heeft die een telefoon nummer kunnen overzetten.
Ik ben nèt gebeld. Heb de nieuwe gegevens meteen ingevoerd terwijl de medewerker aan de lijn bleef.
Nu werkte het meteen (ik heb wel de Beta van 16 mei jl geïnstalleerd, versie 07.39-96596)!
pfiew, bedankt allemaal.
Nu de rest nog ...
@dvdwaal dat zou eigenlijk niet kunnen als je nummer niet onlangs is geporteerd? Ik denk dat ze willen kijken of het via het Ziggo modem wel gewoon allemaal werkt. Werkt dat goed dan kan je eventueel weer je eigen modem proberen. Het omzetten is echt binnen 24 uur gebeurd en zal dus geen dagen duren hoor 🙂
Aangezien het bij Peter nu wel werkt zou ik dat echt gewoon eens proberen.
Nee Ziggo moet nu eens van de pot komen en het probleem dat ze zelf gemaakt hebben eens oplossen.
Ze hebben toegegeven dat het fout is gegaan met het overzetten naar de sip server. Na 10 x proberen om een eigen modem te kunnen gebruiken heeft ziggo laten zien dat ze gewoon niet weten waar ze mee bezig zijn.
ik heb 5 x moeten bellen voor ze het internet aan de gang kregen.
En ook 5 x zijn ze bezig geweest met de telefonie. En het werkt nog steeds niet. We zijn nu 2 maanden verder.
Hallo glasvezel wanneer kom je hier????? Dan kan ziggo bij het grof vuil!!.
Niet teveel achterom kijken. Probeer positief te blijven en werk mee met de voorstellen van AVM en Ziggo. Jij wilt het toch werkend hebben? Het gaat bij steeds meer mensen wel goed dus het systeem werkt. Nu nog bij jou......
Nou, ik denk dat ik hetzelfde heb.
Bij mij is de volgorde onduidelijk:
Op Vrijdag ochtend - MAC Adressen aangemeld (foto van sticker verzonden).
Op Vrijdag laat op de middag - Een telefoontje van Ziggo telefonie medewerker met het SIP username/password, ik zeg nog, mijn modem doet het nog niet en is nog niet aangesloten. Maar dat was geen probleem. Alles moet nu werken.
Op Vrijdag middag - Zaterdag en Zondag geprobeerd het modem online te krijgen, niet gelukt blijft op 5/1 Mbps steken, maar iedere keer het oude modem aansluiten en dan werkte alles weer (inclusief telefonie).
Maandag ochtend opeens - Telefonie verbinding weggevallen op oude modem. En ja inderdaad, Ziggo internet doet het. Maar nu telefonie?
Totaal onduidelijk wat er nu gaat gebeuren. Aanmeldgegevens geven "403". Als ik via mobiel mijn eigen nummer bel ik hoor geen ingesprektoon maar wordt via KPN gelijk verbroken en via Vodafone krijg ik een bandje met "momentele niet in gebruik". Eigenlijk zelfde wat @dvdwaal zegt.
Inmiddels de Fritz 6690 naar Labor-versie 07.39-96596 gezet, maar dat geeft geen verbetering. Nog steeds 403.
Gaat er nog een medewerker mee aan de slag? Ik heb gebeld maar krijg een standaard handleiding voor telefonie. En de dame zei "nog even wachten, want het modem reageert nog niet", onduidelijk wat er werd bedoeld.
@dvdwaal Ik snap dat je baalt dat het niet in een keer via deze weg opgelost kan worden maar we bieden geen ondersteuning op de Fr!tzbox dus is het noodzakelijk om je Ziggo modem te activeren voor ondersteuning vanaf onze kant. We helpen je ontzettend graag maar daarvoor is het eerst nodig om te controleren of telefonie wel werkt op het modem van Ziggo. Als je hiervoor open staat dan kunnen we hiermee alsnog aan de slag.
@bertus12 Onzettend balen dat het bij jou ook niet lukt om de vaste telefoonlijn werkend te krijgen op je eigen Fritzbox 6690 modem! Maar voor jou geldt hetzelfde. Het is het handigste om contact op te nemen via de chat of onze klantenservice zodat je uitkomt bij de collega's die de support verlenen op de vrije modem keuze. Deze keer heb ik jouw bericht even direct aan de collega's van deze afdeling doorgegeven met het verzoek of ze hier naar willen kijken. Maar normaliter is het advies om hiervoor contact op te nemen met onze klantenservice zodat je direct met de juiste collega's doorverbonden wordt.
Voor mij is het opgelost.
Zoals @Paul zei, helpdesk bellen en echt naar FMC-team vragen. Mijn eerste belletje werd door de standaard medewerker afgehandeld, maar die kunnen voor Telefonie helemaal geen inschatting maken.
Wat er precies mis gegaan is weet ik niet, maar zoals ik zei heb ik de SIP username/password al op vrijdag ontvangen, maar het Fritz!Box 6690 modem werd pas op maandag actief. Dus een andere volgorde dan op de Ziggo website staat.
Ik heb vandaag nieuwe SIP username/password gekregen, en dat ging direct goed.
Ik gebruik nu wel de firmware 07.39-96596 (16 May 2022) inmiddels omdat ik dus niet wist of het aan mij lag of aan Ziggo.
Voorlopig zeer happy! Dank allemaal!
Dat hebben wij allemaal al gehad.
Jij heb nou gewoon mazzel gehad dat het werkt
Helaas het probleem is dat een medewerker een fout heeft gemaakt en het niet wil oplossen.
Ik ga het ziggo modem niet meer aansluiten. Dan kost het weer 4 weken voordat het internet werkt.
En het is dan nog niet zeker of het wel werkt.
Van af de eerste dag dat ik de aanvraag indiende voor een eigen modem gaf de telefoon al een foutmelding dat hij niet beschikbaar was op het ziggo modem. Het duurde toen nog 4 weken dat het internet werkte op mijn Fritz!Box. Al die tijd had ik dus ook geen telefoon.
Na dat het internet werkte ben ik nog ruim 4 weken bezig geweest om de telefonie werkend te krijgen.
Op donderdag 26-05-2022 gaf het FMC-Team toe dat er wat misgegaan is met het overzetten van de telefoon.
Totaal meer als 8 weken verder en nog werkt het niet.
Ik heb geen hulp nodig voor mijn eigen modem maar hulp van ziggo om mijn telefoon nummer teherstellen
Is een nieuw telefoonnummer mogelijk?. Dit is geen probleem voor mij.
Kijk, zo moet dat!
Super makkelijk: Stekker erin. Knopje drukken. Nog een keer op knopje drukken (Eventueel Ethernet-kabel aansluiten). Klaar.
@dvdwaal schreef:
Ik heb geen hulp nodig voor mijn eigen modem maar hulp van ziggo om mijn telefoon nummer teherstellen
Is een nieuw telefoonnummer mogelijk?. Dit is geen probleem voor mij.
Niets garandeert ons dat dat gaat werken. Alles staat nu goed aan onze kant, maar telefonie werkt niet op jouw eigen modem. Als we nu telefonie opzeggen en opnieuw activeren kan het best zijn dat het nog steeds niet werkt en dan zijn we nog geen stap verder in de analyse want we weten nog steeds niet of dat aan het eigen modem ligt of aan onze systemen.
Als dat werkt hebben we mazzel gehad, maar als het niet werkt hebben we tijd verspild. Als dat jouw keuze is vind ik dat prima en gaan we daarin mee. Maar wees je bewust van de mogelijke uitkomsten.
Zeg het maar...
Telefonie opzeggen en opnieuw activeren op je eigen modem?
Of het Ziggo modem activeren, de telefoonlijn fiksen, et cetera? (Om het Ziggo modem te activeren zul je contact op moeten nemen met het FMC-team, handigst is om even te bellen dan)
Op dit moment staat de telefonie nog niet goed bij ziggo. Bellen naar mijn nummer geeft met kpn direct call ended en met Vodafone een bandje dit nummer is buiten gebruik, Als het telefoon nummer goed in het systeem zou staan hoor je een ingespreks toon. In de 4 weken die het duurde voor de Fritz!Box was geactiveerd werkte de telefoon ook al niet meer op mijn ziggo modem.
IK GEEF HET OP. Ben er nu helemaal klaar mee.
@dvdwaal schreef:
Op dit moment staat de telefonie nog niet goed bij ziggo.
Als dat zo is moet ook eerst het Ziggo modem geactiveerd worden. Omdat je nu een eigen modem actief hebt waar we verder geen support op leveren komen we geen stap verder, want elke volgende afdeling zal zeggen "activeer eerst het Ziggo modem maar, anders kunnen we hem niet uitlezen".
Ik snap je frustratie, maar ons advies blijft hetzelfde
Dan denk ik dat ze dat eerst moeten oplossen, als voice al 4 weken niet werkte op het Ziggo modem dan zullen ze daar eerst naar moeten gaan kijken want dat zou misschien ook verklaren waarom het nu op de Fritzbox niet werkt. Maar dan zal lijkt mij echt eerst het Ziggo modem actief moeten worden gezet.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.