Vraag
Reacties
Moxxey
Level 5

fritzbox 6690: Username?

Wie o wie kan mij verder helpen.

 

Heb de fritzbox 7590ax omgeruild voor een fritzbox 6690 kabelmodem.

Sip: gegevens opgevraagd bij Ziggo.

 

Wat moet je nou bij username invullen?

 

Username

Authentication Name Blanco gelaten

Password ****

registrar: vmk.voice.ziggo.nl

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Uitgelicht
FRITZ!webcare
Level 4

Dag allen, 

 

Zoals eerder aangegeven (en door Ziggo bevestigd), duiden de 403. 404 en DNS-foutmeldingen in de FRITZ!Box op een fout bij de registratie met de ingevoerde SIP-gegevens (zie: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_SIP_response_codes).

 

Zodra er door Ziggo een nieuwe set aan SIP-gegevens voor een bepaalde klant wordt aangemaakt, vervalt de oude set. Hierbij bestaat uiteraard het risico dat er zowel bij de registratie van het CM MAC, MTA MAC adres als bij de overdracht van de SIP-gegevens (door Ziggo aan de klant) en het invoeren van de SIP-gegevens door de klant een fout wordt gemaakt. 

 

Wat wij als fabrikant kunnen zien, is welke response de FRITZ!Box weergeeft en wat dit betekent. Zoals uit meerdere user-cases is gebleken, is het mogelijk om met de FRITZ!Box 6660/6690 zowel internet als telefonie te gebruiken. Hierbij is het onder andere nodig om Telefoonnummer voor de aanmelding te gebruiken. 

 

Bovendien zijn er altijd mogelijkheden om onze instructies te verduidelijken / aan te vullen. Hiervoor staan we altijd open. Het vinden van een oorzaak en patroon is hierbij echter wel essentieel. 

 

Vriendelijke groeten uit Berlijn, 

Je FRITZ! Support Team

3 Kudos
163 Reacties 163
dvdwaal
Level 4

@FRITZ!webcare @Moxxey @Bernd Gaykema 

Vandaag de nieuwe sip code's ontvangen maar helaas het werkt nog steeds niet.

Ik gebruik de 7.39 beta software.

Error 404 !!!!!!!!

Ziggo zegt als als dit niet werkt moet je bij avm zijn. Het is weer een doorschuif probleem.

Zonde van mijn 2 Fritz!Fon's C6 liggen nog steeds in de kast.

 

0 Kudos
SanderAVM
Level 3

Goed dat jullie de lab versie van 07.39 hebben gevonden. Hier zit inderdaad het Ziggo voice profiel in! Spelfout in telephony wordt nog aangepast. 

 

Op het moment dat Ziggo nieuwe VoIP gegevens vergeeft, vervallen de eerder gecommuniceerde gegevens. Er is dus altijd maar 1 set aan gegevens die werkt. 

 

Een fout 404 wil zeggen dat het username of password helaas niet correct is. 

 

Het is lastig dat er nog geen mogelijkheid is om de gegevens via een soort portal ter beschikking te stellen. Maar hier wordt aan gewerkt door Ziggo en zal binnen niet al te lange tijd ook beschikbaar zijn. 

Moxxey
Level 5
Topicstarter

Heel vervelend!

0 Kudos
dvdwaal
Level 4

Na een reset naar fabrieks instellingen. Krijg ik een DNS Error. Bij telefoonnummer staat undefined.

Ik geef het op ben er helemaal klaar mee. Dan maar geen telefoon.

 

Ziggo moet maar eens zorgen dat je zelf de gegevens kan ingeven. Dan is de kans op fouten 0.

Bij xs4all was dit 10 jaar geleden al mogelijk.

Bernd Gaykema
Level 5

@dvdwaal , heb je wel de handleiding gevolgd na de reset? Ik kreeg toen ook de DNS error maar na het juist instellen verdween die.
Voor de nieuwe firmware is ook een nieuwe handleiding nodig ( @SanderAVM , werk aan de winkel 😃).

Na het invoeren van de Username en Wachtwoord werkte het bij mij ook niet totdat ik het vinkje bij "Aanmelden met telefoonnummer" had aangezet.
Maar die optie is verdwenen in de laatste firmware-versie, dus of dat nu altijd vanzelf goedkomt ....

0 Kudos
dvdwaal
Level 4

@Bernd Gaykema @SanderAVM @Moxxey 

 

Het is best mogelijk dat er ergens nog iets moet worden aan of uit gezet. Maar zoals ik al eerder zij alles valt of staat met een goede gebruiks aanwijzing. En dit is waar ze tegenwoordig flink op bezuinigen. Het is vaak een vodje in 8 tot 10 talen wat 10 x gevouwen is.

 

Het Fritz! os is haast een compleet besturings systeem maar er is geen handleiding van te vinden.

Maak een manual voor de fritz!Box in PDF op A4 formaat. En geef aan wat je moet instellen voor Fritz!Box os 7.39.

 

Je zit tussen 2 bedrijven in en ze wijzen naar elkaar als er wat fout gaat.

Ook de manier van het doorgeven van de Sip gegevens is op de ziggo manier uitermate gevoelig voor fouten.

Komop ziggo bij xs4all kon je het 10 jaar geleden al in je xs4all omgeving zelf regelen.

Loopt jullie automatizering dan zo ver achter?!

 

Sorry eigenlijk hoort dit onder lucht je hart, Maar als je nu al 6 weken bezig bent op het werkend te krijgen.

Moet je het mij maar vergeven.

0 Kudos
SanderAVM
Level 3

@dvdwaal Hart luchten kan geen kwaad en is volledig begrepen. Door de legio mogelijkheden in de FRiTZ!Box en de provider specifieke instellingen is het lastig om daar een compleet overkoepelende handleiding voor te schrijven.

 

Maar we hebben wel een hele grote knowledge base, dus loop je ergens tegenaan en denk je hoe zit zit? Of wil je gewoon eens kijken wat er allemaal kan, kijk dan op: https://nl.avm.de/service/fritzbox/

 

De VoIP handleiding voor 7.39 staat nog niet online omdat niet iedereen gebruik wil maken van de Labor software. In principe kunnen heel veel stappen worden overgeslagen met 7.39. eigenlijk blijven er maar een paar stappen over:

 

- selecteren van telefonie via kabelinternet aanzetten;

- selecteren Ziggo telefonie profiel

- invullen van de door Ziggo verstrekte gegevens. (Die hopelijk zo snel mogelijk digitaal beschikbaar zijn).

Bernd Gaykema
Level 5

Al enige voortgang geboekt?
Hier werkt de 6690 cable nog steeds als een zonnetje, ook met de laatste beta (16 mei).

0 Kudos
Moxxey
Level 5
Topicstarter

Niet meer mee bezig geweest.

Ga a s maandag bellen voor nieuwe sip gegevens

0 Kudos
peter-ne
Level 2

Helaas, ook de firmwareversie van 16 mei werkt niet.

Nog steeds error 404.

Ziggo vertelde dat ik toch echt contact met AVM moet opnemen (zijn een beetje moe van telkens nieuwe sip gegevens doorgeven denk ik) en AVM denk dat het niet aan de modem kant ligt.

0 Kudos
SanderAVM
Level 3

@peter-ne kun je me een DM sturen met je postcode huisnummer? Dan schakelen wij met Ziggo. Error 404 is iets met de gebruikersnaam/wachtwoord 

0 Kudos
dvdwaal
Level 4

@Bernd Gaykema@peter-ne @Moxxey @SanderAVM @FRITZ!webcare 

 

 

Ook hier werkt het nog niet. Error 404. Ziggo zegt steeds je moet bij AVM zijn. Bij ons is alles ok als het niet werk is het een fout van AVM. De medewerking van ziggo is nul,nul. Waarschijnlijk gaat het fout met het doorgeven van de sip gegevens. 20 tekens doorgeven per telefoon is vragen om fouten. Of ze hebben het Mac adres voor de telefonie niet goed ingevoerd. Ik ben er ook maar mee gestopt. Bij ziggo loop je tegen een betonnen muur van onwil om eens goed te kijken of ze zelf geen fout hebben gemaakt.

peter-ne
Level 2

Op zich heb ik niets te klagen over de helpdesk medewerkers van de 'Free Modem Choice' groep. De wachttijd aan de telefoon is ook een stuk beter als vroeger. Die SIP gegevens worden zó correct doorgegeven, ik herhaal alles, dat wordt weer bevestigd. Je zou zeggen dat het bijna niet fout kan gaan. 

Alleen werkt het nog niet 😞

0 Kudos
dvdwaal
Level 4

@peter-ne 

Helaas heb ik de ervaring dat je haast moet smeken voor een nieuwe set sip gegevens. Het vingertje van ziggo wijst naar AVM. Het lukt mij maar niet dat ze bij ziggo alles met betrekking tot telefonie even nalopen.

 

Voordat het internet werkte hebben ze 4x de internet gegevens nagezien. En iedere keer was het antwoord nu moet het werken.

0 Kudos
Sybdebruijn
Level 2

Ik heb het door oa deze uitleg aan de praat gekregen:
https://nl.avm.de/service/vrije-modemkeuze/fritzbox-op-de-aansluiting-van-ziggo-configureren/

Je krijgt van ziggo inloggegevens de authentication moet leeg blijven, als je dan eerst toepast krijg je een foutmelding.

Dit omdat je nog moet instellen dat ze het telefoonnummer moeten gebruiken voor registratie.

Om dit te doen moet je eerst dus een niet actieve instelling hebben.

Nadat je dit ingesteld hebt moet je bevestigen, dit hielp nog steeds niet in het begin, totdat ik daar het wachtwoord ook opnieuw invulde.

dit loste het probleem op.

Sybdebruijn_0-1653402333688.png

 

0 Kudos
dvdwaal
Level 4

@Sybdebruijn 

 

Wij gebruiken een betaversie die door ontwikeld is en hier zit een profiel in voor ziggo telefonie. Dus er hoeft haast niets meer worden ingevoerd.

 

Maar helaas werkt het nog steeds niet hier bij mij en een aantal anderegebruikers.

 

Er zijn nog veel vragen hier:

Staat alles wel goed bij Ziggo.

Als je met de sip code's meerdere malen test blijven ze dan nog geldig of vervallen ze na een aantal keren.

 

Het is om moedeloos van te worden.

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@dvdwaal Ontzettend balen dat de vaste telefoonlijn op dit moment nog niet werkt via het Fritzbox modem! Ik kan mij voorstellen dat je er moedeloos van wordt op het moment dat je hierover meerdere malen contact hebt opgenomen met zowel onze klantenservice als die van AVM. Ik heb de kwestie even onder de aandacht gebracht bij onze specialisten met de vraag of ze dit opnieuw onder de loep willen nemen. Zodra ik hierop een terugkoppeling ontvangen heb, laat ik het weten binnen dit topic. 

Nog even ter controle; het is jou dus niet gelukt met de stappen die @Sybdebruijn in z'n bericht met jou deelde? 

0 Kudos
dvdwaal
Level 4

Nee helaas lukte het ook niet met de stappen die wel werkten bij Sybdebruijn. Steeds de error 404.

 

ik weet niet of mijn sip codes nog wel werken ik heb meerdere keren getest met de sipcode's.

Vervallen ze niet als het na een aantal keren testen.

0 Kudos
Schiksie
Level 11

De Sip gegevens blijven altijd werken tenzij er nieuwe aangevraagd worden. Hoe ziet die test/beta software van AVM eruit, wat moet je dan nog wel invullen/configureren?

0 Kudos
dvdwaal
Level 4

@Paul 

Net een nieuwe set sip gegevens ontvangen maar nog werkt het niet Error 404.

tijdens het testen van het nummer zie ik.

 

Povider                      Ziggo

Telefoon nummer  0108xxxxxx undefined

aanmelden mislukt In het log  Error 404

 

Als ik naar mijn nummer bel met een mobile telefoon hoor ik het volgende.

Mobile telefoon KPN abo. Direct de melding call ended.

Mobile telefoon Vodafone abo Dit nummer is momenteel niet ingebruik.

 

0 Kudos