1
Vraag
2
Reageer en help mee
Moxxey

Level 5
  • 52Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

fritzbox 6690: Username?

Wie o wie kan mij verder helpen.

 

Heb de fritzbox 7590ax omgeruild voor een fritzbox 6690 kabelmodem.

Sip: gegevens opgevraagd bij Ziggo.

 

Wat moet je nou bij username invullen?

 

Username

Authentication Name Blanco gelaten

Password ****

registrar: vmk.voice.ziggo.nl

Uitgelicht
FRITZ!webcare

Level 4
  • 34Reacties
  • 3Oplossingen
  • 36Likes

Dag allen, 

 

Zoals eerder aangegeven (en door Ziggo bevestigd), duiden de 403. 404 en DNS-foutmeldingen in de FRITZ!Box op een fout bij de registratie met de ingevoerde SIP-gegevens (zie: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_SIP_response_codes).

 

Zodra er door Ziggo een nieuwe set aan SIP-gegevens voor een bepaalde klant wordt aangemaakt, vervalt de oude set. Hierbij bestaat uiteraard het risico dat er zowel bij de registratie van het CM MAC, MTA MAC adres als bij de overdracht van de SIP-gegevens (door Ziggo aan de klant) en het invoeren van de SIP-gegevens door de klant een fout wordt gemaakt. 

 

Wat wij als fabrikant kunnen zien, is welke response de FRITZ!Box weergeeft en wat dit betekent. Zoals uit meerdere user-cases is gebleken, is het mogelijk om met de FRITZ!Box 6660/6690 zowel internet als telefonie te gebruiken. Hierbij is het onder andere nodig om Telefoonnummer voor de aanmelding te gebruiken. 

 

Bovendien zijn er altijd mogelijkheden om onze instructies te verduidelijken / aan te vullen. Hiervoor staan we altijd open. Het vinden van een oorzaak en patroon is hierbij echter wel essentieel. 

 

Vriendelijke groeten uit Berlijn, 

Je FRITZ! Support Team

153 Reacties 153
FRITZ!webcare

Level 4
  • 34Posts
  • 3Oplossingen
  • 36Likes

Dag allen, 

 

Zojuist ook vanuit Ziggo de bevestiging gekregen dat de foutmeldingen 403/404 op een verkeerd wachtwoord en/of verkeerde gebruikersnaam duiden. 

 

  • Ter info: 4xx client error – the request contains bad syntax or cannot be fulfilled. 

 

In dat geval SIP-gegevens controleren, het nummer uit de FRITZ!Box verwijderen en met de juiste SIP-gegevens opnieuw registreren (aanvullend op de al beschreven stappen uit onze handleiding). 

 

Verder is het belangrijk dat zowel het juiste CM MAC (Internet) als het juiste MTA MAC adres (Telefonie) geregistreerd worden. 

 

Zodra we meer kunnen delen, zullen we dit doen. 

 

Vriendelijke groeten, 

Je FRITZ! Support Team

 

 

 

Bernd Gaykema

Level 5
  • 71Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

@FRITZ!webcare 

Ik heb nog wat zitten experimenteren.

INTERNET / TOEGANGSGEGEVENS / IPv6
Daar heb ik IPv6 AANgezet en gekozen voor NATIVE IPv6-verbinding.
De IPv4 tunneling via DS-Lite heb ik UIT staan.
Met deze instelling krijg ik zowel een IPv4 als een IPv6 adres toegewezen.

TELEFONIE / EIGEN TELEFOONNUMMERS / PENNETJE
Neem contact op met de internettelefonieaanbieder via "Alleen IPv4"

 

Deze instelling werkt prima.

 

Kies je bij de laatste instelling "IPv4 en IPv6, bij voorkeur IPv6" dan kan ik niet bellen of gebeld worden. Ik krijg dan een in bezet toon te horen. Het bolletje voor het telefoonnummer blijft wel groen.
Doe ik dan een RESTART met deze laatste instelling van de 6690, dan kan ik weer wel gebeld worden en zelf bellen. Blijkbaar is een RESTART nodig na deze wijziging in de instelling.

 

Maar als ik eraf blijf werkt de telefoon naar behoren.

SanderAVM

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

@dvdwaal @Moxxey 

Is er een specifieke foutmelding die jullie zien in de FRITZ!Box (systeem-gebeurtenissen)? We zijn erg nieuwsgierig wat de box als foutmelding geeft, dan kunnen we samen met Ziggo op zoek naar de betekenis van deze foutmelding. De FRITZ!Box reflecteert bij gebeurtenissen puur de foutmelding die er vanuit Ziggo terugkomt. 

Moxxey
Topicstarter
Level 5
  • 52Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Beste sander, die fout melding is al meerdere keren door gegeven, ook meerdere keren de gegevens van de modem gestuurd.

dvdwaal

Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

@FRITZ!webcare 

Ik heb het maar even laten liggen om te kijken of meer mensen de telefoon al werkend hadden.

 

Nu net opnieuw getest of het werkte niet helaas.

Ik heb de instellingen gebruikt die @Moxxey  geplaatst heeft.

Bij het instellen van mijn telefoonnummer gaat het fout. De aanmelding gaat fout met de volgende melding:

 

Log Fritz!box:

19.04.22. 11:43:21. Aanmelding van het internetnummer oZxxxxxxxx is niet geslaagd. Remote site meldt oorzaak 404
19.04.22. 11:45:37. Aanmelding van het internetnummer 010xxxxxxxx is niet geslaagd. Remote site meldt oorzaak 404

 

Nu gebruik nog steeds de eerste set van login gegevens. Ik heb zeker meer als 20 x met deze set inloggegevens getest. Het kan zijn dat deze set inloggegevens niet meer werken. Helaas maakt ziggo gebruikers namen en wachtwoorden aan met letters en cijfers aan die tot verwarring kunnen lijden. Als ze gebruik maken van een password generator kunnen ze het verschil ook ziet zien. Als ze nu met knippen en plakken de gegevens in een bestandje zetten. En het bestandje met zip inpakken en er dan een wachtwoord opzetten dan is het ook veilig.

B.V. klantnummer.

 

Dan kunnen wij het ook knippen en plakken.

 

Met vriendelijke groet,

Dirk

FRITZ!webcare

Level 4
  • 34Posts
  • 3Oplossingen
  • 36Likes

Dag allen, 

 

Zoals eerder aangegeven (en door Ziggo bevestigd), duiden de 403. 404 en DNS-foutmeldingen in de FRITZ!Box op een fout bij de registratie met de ingevoerde SIP-gegevens (zie: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_SIP_response_codes).

 

Zodra er door Ziggo een nieuwe set aan SIP-gegevens voor een bepaalde klant wordt aangemaakt, vervalt de oude set. Hierbij bestaat uiteraard het risico dat er zowel bij de registratie van het CM MAC, MTA MAC adres als bij de overdracht van de SIP-gegevens (door Ziggo aan de klant) en het invoeren van de SIP-gegevens door de klant een fout wordt gemaakt. 

 

Wat wij als fabrikant kunnen zien, is welke response de FRITZ!Box weergeeft en wat dit betekent. Zoals uit meerdere user-cases is gebleken, is het mogelijk om met de FRITZ!Box 6660/6690 zowel internet als telefonie te gebruiken. Hierbij is het onder andere nodig om Telefoonnummer voor de aanmelding te gebruiken. 

 

Bovendien zijn er altijd mogelijkheden om onze instructies te verduidelijken / aan te vullen. Hiervoor staan we altijd open. Het vinden van een oorzaak en patroon is hierbij echter wel essentieel. 

 

Vriendelijke groeten uit Berlijn, 

Je FRITZ! Support Team

Bernd Gaykema

Level 5
  • 71Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

ADVIES aan iedereen waarvan de telefoon maar niet wil werken:

 

  1. Vraag een nieuwe set SIP codes aan. Vraag naar Dennis van Ziggo.

  2. Vergeet na invoer van de gebruikersnaam en wachtwoord en Registrar niet om ook "Telefoonnummer gebruiken voor aanmelding" aan te vinken. Pas dan wordt het bolletje groen.

  3. Gebruik een document als eerder ge-upload (print deze uit) om alle opgesomde letters en cijfers eenduidig op te schrijven. Herhaal elk karakter, vraag om zekerheid bij verwarrende karakters.

  4. Vraag naar Dennis van Ziggo om de gegevens op te lepelen.

En natuurlijk de tips die eerder door Fritz!webcare zijn gegeven.
Houd vol, uiteindelijk lukt het, zeker weten.

Moxxey
Topicstarter
Level 5
  • 52Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Bernd Gaykema 

 

Als ziggo de Sip codes doorgeeft, zet ik hem op de luidspreker.

Samen met mijn vrouw noteren we de gegevens.

Die worden dan herhaald door de Ziggo medewerker.

Als we dan alle 2 hetzelfde hebben opgeschreven, dan ligt dit toch bij Ziggo?

Ik word op deze manier hier toch een beetje moedeloos van.

 

Bernd Gaykema

Level 5
  • 71Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

Hoe noteer jij een nul en een kleine o?
Weet jij naderhand nog wat het was?

Hetzelfde voor een i, een L, een I en een l (de eerste is een hoofdletter i, de tweede een kleine letter L).
Of een 9 en een g (in geschreven schrift lijken ze erg op elkaar). Of een g en een q?

Jouw methode heeft nog geen succes gehad, dus probeer eens wat anders. Niet geschoten is altijd mis....

SanderAVM

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

@Moxxey we proberen je morgen even te bellen, lopen we de instellingen na en kijken of we het kunnen oplossen. 

dvdwaal

Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Ja hier ook nog steeds het probleem met de wachtwoorden. Als ziggo een ww aanmaakt zullen ze met knippen en plakken het wachtwoord in het systeem zetten. En het daarna van af het scherm aan ons doorgeven. Dit kan dan de fouten opleveren waardoor de registratie van het telefoon nummer mislukt.

Geef de wchtwoorden door per email in een zipfile met een wachtwoord B.V. ons klantnummer dit nummer staat op iedere faktuur. Dit gaat veel sneller als ons bellen en is een heel stuk sneller. En foutloos.!

Ik ben ook moedeloos van het door geven van Sip codes op deze manier.

 

Moxxey
Topicstarter
Level 5
  • 52Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Bernd Gaykema 

Dit hadden ze toch al moeten zien aan komen, dat het op deze manier niet werkt.

 

Bernd Gaykema

Level 5
  • 71Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

Als iedereen alles vantevoren weet dan hadden we geen helpdesk nodig.
Ik heb ruim 10 jaar mijn brood verdiend met het ondersteunen van B2B klanten in het installeren, gebruiken en trouble shooten van telecomproducten. Gelukkig maar dat het niet allemaal direct goed ging, toen ook al niet ....

 

Ze zien nu ook wel in dat het oplezen een grote bron van fouten is. Maar aan de andere kant is de afspraak dat de SIP-codes niet door mensen uit te lezen zijn, anders dan direct na generatie van die codes. Opschrijven door Ziggo mag niet. Best een dilemma, vooral als de gegevens bij een hack op straat komen te liggen en iemand met jouw gegevens veel gaat bellen (en jij de rekening krijgt).

 

Maar soms werkt het wel, kijk naar mij.
Dus volhouden, nogmaals de codes aanvragen.

Tenslotte worden eigen modems vooral door techneuten gebruikt die niet vies zijn van het oplossen van problemen.

 

Ben blij met de 6690. Nu jullie nog !!

Moxxey
Topicstarter
Level 5
  • 52Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ga na t weekend weer sip gegevens aan vragen, we geven t nog niet op!

dvdwaal

Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Ik probeer het ook nog een keer na het weekend.

 

Misschien een optie voor ziggo maak het mogelijk in mijn ziggo het zelf te kunnen aanpassen  en wijzigen.

Dit was jaren geleden al mogelijk bij xs4all.

Ik het bij xs4all meerdere fritz!boxen adsl/vdsl/vdsl2 gebruik en nooit problemen met telefoonnie.

 

Ook ik geef het niet op!.

Bernd Gaykema

Level 5
  • 71Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

@Moxxey , @dvdwaal , en?
Al vooruitgang geboekt?

Moxxey
Topicstarter
Level 5
  • 52Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ben er niet meer mee bezig geweest, zit in een verbouwing. Moet t even laten rusten

Bernd Gaykema

Level 5
  • 71Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

Ik heb de nieuwste beta firmware geinstalleerd, versie 07.39 beta.
Wat me opvalt (naast dat alles in het Nederlands is behalve het woord Telephony) is dat Ziggo nu als Telefonieaanbieder in de drop down lijst voorkomt, naast "andere aanbieder". Verder zijn er veel minder instelmogelijkheden op diezelfde pagina: goede zaak!

Misschien een idee om, voordat je nieuwe SIP-gegevens gaat aanvragen, eerst deze nieuwe firmware te installeren. Je vindt het hier (https://en.avm.de/fritz-lab/fresh-from-development/fresh-from-development/).

Moxxey
Topicstarter
Level 5
  • 52Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Dat ga ik doen, bedankt voor de tip👍

dvdwaal

Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

@Bernd Gaykema @Moxxey @FRITZ!webcare 

 

Ik heb net de beta 07.39 firmware geinstaleerd. Ziet er wat strakker uit. Gelijk getest met mijn 1e set sip code's

maar het werkte niet.

 

Van de week geprobeerd om nieuwe sip gegevens te krijgen. Na 3 x doorverbonden te zijn het toen maar opgegeven.

 

Ik heb net gebeld en had iemand aan de lijn die wist wat hij moest doen. Hij vraagt nieuwe sip code's aan

en ik wordt maandag of dinsdag gebeld met de nieuwe sip code's.

 

Ik laat volgende week wel weten hoe het is gegaan.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs

Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...

Geplaatst in Tips van Ziggo