1
Vraag
2
Reageer en help mee
Moxxey

Level 5
  • 52Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

fritzbox 6690: Username?

Wie o wie kan mij verder helpen.

 

Heb de fritzbox 7590ax omgeruild voor een fritzbox 6690 kabelmodem.

Sip: gegevens opgevraagd bij Ziggo.

 

Wat moet je nou bij username invullen?

 

Username

Authentication Name Blanco gelaten

Password ****

registrar: vmk.voice.ziggo.nl

Uitgelicht
FRITZ!webcare

Level 4
  • 34Reacties
  • 3Oplossingen
  • 36Likes

Dag allen, 

 

Zoals eerder aangegeven (en door Ziggo bevestigd), duiden de 403. 404 en DNS-foutmeldingen in de FRITZ!Box op een fout bij de registratie met de ingevoerde SIP-gegevens (zie: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_SIP_response_codes).

 

Zodra er door Ziggo een nieuwe set aan SIP-gegevens voor een bepaalde klant wordt aangemaakt, vervalt de oude set. Hierbij bestaat uiteraard het risico dat er zowel bij de registratie van het CM MAC, MTA MAC adres als bij de overdracht van de SIP-gegevens (door Ziggo aan de klant) en het invoeren van de SIP-gegevens door de klant een fout wordt gemaakt. 

 

Wat wij als fabrikant kunnen zien, is welke response de FRITZ!Box weergeeft en wat dit betekent. Zoals uit meerdere user-cases is gebleken, is het mogelijk om met de FRITZ!Box 6660/6690 zowel internet als telefonie te gebruiken. Hierbij is het onder andere nodig om Telefoonnummer voor de aanmelding te gebruiken. 

 

Bovendien zijn er altijd mogelijkheden om onze instructies te verduidelijken / aan te vullen. Hiervoor staan we altijd open. Het vinden van een oorzaak en patroon is hierbij echter wel essentieel. 

 

Vriendelijke groeten uit Berlijn, 

Je FRITZ! Support Team

153 Reacties 153
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

FRITZ!Box op de aansluiting van Ziggo configureren | AVM Nederland

 

Voer bij "Username" en "Password" de toegangsgegevens in die je hebt ontvangen van Ziggo.

Moxxey
Topicstarter
Level 5
  • 52Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hallo bert, dat Heb ik gedaan, en toch zegt hij dat hij niet kan verbinden.

Moxxey
Topicstarter
Level 5
  • 52Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Krijg the melding: the telephony check failed

Moxxey
Topicstarter
Level 5
  • 52Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Avm zouden jullie mij verder kunnen helpen?🙏🏻🙏🏻

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@FRITZ!webcare Je hulp is nodig in de berichten hier direct boven.

FRITZ!webcare

Level 4
  • 34Posts
  • 3Oplossingen
  • 36Likes

Goedemorgen @Moxxey

 

Zodat we je beter kunnen helpen lijkt het me een goed idee als je een supportaanvraag met de supportgegevens uit je FRITZ!Box 6690 Cable uit je FRITZ!Box bij ons indient. 

 

In het berichtenveld van de aanvraag graag de verzend-ID (Dispatch-ID) van de supportgegevens vermelden. Als de knop voor het verzenden van de supportgegevens in de FRITZ!Box-gebruikersinterface niet beschikbaar is of het versturen lukt niet, sla dan de supportgegevens op als bestand.

 

Hiermee kunnen we de foutmeldingen van je FRITZ!Box inzien. 

 

Alvast bedankt. 

 

Met vriendelijke groet, 

Je FRITZ!-Support-team

Moxxey
Topicstarter
Level 5
  • 52Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@FRITZ!webcare

 

Heb de supportaanvraag ingevuld, en verstuurd

 

alvast bedankt

Moxxey
Topicstarter
Level 5
  • 52Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@FRITZ!webcare 


Yassine *** (AVM)

31 mrt. 2022 10:18 CEST

Goedendag meneer Koning,
 
Bedankt voor je supportaanvraag bij AVM.
 
Aan de hand van je beschrijving ga ik ervan uit dat je in het overzicht van de FRITZ!Box gebruikersinterface een grijs bolletje bij telefonie ziet staan. 
Hierbij wordt aangegeven: (x) Telefoonnummer actief, daarvan geen geregistreerd. 
 
Klopt dit? En werkt internet wel volgens wens? 
 
Ben je vandaag tussen 11-12u of 15-17u in de gelegenheid om samen telefonisch de instellingen door te nemen? 
 
Ik zie je reactie graag tegemoet. 
 
Vriendelijke groeten uit Berlijn,
Yassine *** (AVM Support)



Doe het maar even op deze manier,want ik kon niet reageren op de mail.

 

Jaa, ben beschikbaar.

Ben bereikbaar op 06-***

 

mvg,

Moxxey

 

 

** Aangepast door moderator (Mark) **

Persoonlijke gegevens verwijderd. Wees voorzichtig met je privacy, post geen persoonlijke gegevens in een openbaar bericht.

FRITZ!webcare

Level 4
  • 34Posts
  • 3Oplossingen
  • 36Likes

Dag @Moxxey

 

Dank voor je aanvraag via de AVM website. 

 

Je telefoonnummer is in je laatste bericht niet zichtbaar.

Ik zal je daarom een privébericht sturen om een belmoment te plannen. 

 

Ik zie je reactie in het privebericht graag tegemoet. 

 

Vriendelijke groeten uit Berlijn,

Je FRITZ! Support Team

 

Moxxey
Topicstarter
Level 5
  • 52Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

FRITZ!webcare

 

Prima!

Bernd Gaykema

Level 5
  • 71Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

Ik heb exact hetzelfde probleem, ook met een 6690.
Internet werkt prima, de telefoon krijg ik niet werkend.
Heb de stappen uit de Fritz-handleiding letter voor letter uitgevoerd: geen resultaat.
@Moxxey , is het bij jou nu opgelost? En waar zat de pijn?

Moxxey
Topicstarter
Level 5
  • 52Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

nope, alles staat goed, ze zijn er bij AVM mee bezig.

 

peter-ne

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

 

 

Bernd Gaykema

Level 5
  • 71Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

Die handleiding ligt voor me, uitgeprint. Letterlijk letter voor letter gevolgd: geen telefoon.
Werkt het bij jou ( @peter-ne ) wel dan?

Moxxey
Topicstarter
Level 5
  • 52Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

AVM heeft met mij via teamviewer meegekeken en alles stond goed.

Misschien ligt het wel bij ziggo, hoop dat ze het probleem vinden.

peter-ne

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Sorry, ik zag te laat dat er al veel antwoorden gegeven waren.

Nee, bij mij werkt het ook nog niet, maar ik ging er van uit misschien één letter van username en/of password verkeerd te hebben. Morgen weer bellen met klantenservice 😞

dvdwaal

Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

@Moxxey @peter-ne @Bernd Gaykema @FRITZ!webcare 

Beste medegebruikers van de Fritz!Box ook ik krijg de telefoon niet aan de praat. Kunnen we elkaar op de hoogte brengen als het iemand gelukt is.

 

@FRITZ!webcare 

Is het mogelijk dat er een handleiding kan worden gemaakt voor de telefoon configuratie. Als het iemand gelukt is om de telefoon aan de praat te krijgen?.

Mijn foutmelding:

Registration of internet telephone number xxxxxxx failed. Remote site reports reason for error 404

 

FRITZ!webcare

Level 4
  • 34Posts
  • 3Oplossingen
  • 36Likes

Dag @dvdwaal

 

De handleiding die we op onze website hebben geplaatst kan uiteraard verbeterd worden. 

Echter hebben al meerdere klanten met dezelfde instructies telefonie via Ziggo werkend gekregen. 

 

Of hier contact met Ziggo gezocht is, is ons niet bekend. 

 

Met betrekking tot de melding: "Registration of Internet telephone number [telefoonnummer] failed. Remote site reports reason for error: [40x, 50x, 500, 503]" kunnen we de stappen 1, 2, 4, 6 en 7 uit de volgende handleiding aanbevelen. 

 

Bij DNS-fouten krijgt de FRITZ!Box geen toegang tot registrar "vmk.voice.ziggo.nl". Dit kan verschillende redenen hebben (onder andere wanneer de SIP-gegevens niet correct herkend of ingevoerd worden).

 

De precieze oorzaak kunnen wij als AVM niet uit de FRITZ!Box opmaken. 

 

Vriendelijke groeten uit Berlijn,

Je FRITZ! Support

FRITZ!webcare

Level 4
  • 34Posts
  • 3Oplossingen
  • 36Likes

Dag @dvdwaal

 

De handleiding op onze website heeft bij de meeste Ziggo klanten tot een werkende internet en telefonieverbinding geleid. Uiteraard kunnen er altijd zaken verbeterd worden. Als AVM werken we samen met Ziggo om de werking van de FRITZ!Box op een Ziggo-kabelaansluiting in goede banen te leiden.  

 

De bij het internettelefoongesprek betrokken apparaten sturen elkaar SIP-verzoeken en beantwoorden deze door middel van SIP-antwoorden. De FRITZ!Box stuurt bij de registratie een verzoek. Bij 404 is de response:  Het externe station is niet gevonden of bestaat niet.

 

Met betrekking tot de melding "Registration of Internet telephone number [telefoonnummer] failed. Remote site reports reason for error: [40x, 50x, 500, 503]"  kunnen we de stappen 1, 2, 4, 6 en 7 uit de volgende handleiding aanbevelen. 

 

Bij DNS-fouten verkrijgt de FRITZ!Box geen toegang tot de registrar "vmk.voice.ziggo.nl". 

De redenen kunnen verschillend zijn (onder andere waneer de SIP-gegevens niet correct ingevoerd of herkend worden). 

 

Vriendelijke groeten uit Berlijn, 

Je FRITZ! Support team. 

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs

Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...

Geplaatst in Tips van Ziggo