Vraag
Reacties
Aankondigingen
Moxxey
Level 5

fritzbox 6690: Username?

Wie o wie kan mij verder helpen.

Heb de fritzbox 7590ax omgeruild voor een fritzbox 6690 kabelmodem.

Sip: gegevens opgevraagd bij Ziggo.

Wat moet je nou bij username invullen?

Username

Authentication Name Blanco gelaten

Password ****

registrar: vmk.voice.ziggo.nl

0 Kudos
Uitgelicht
FRITZ!webcare
Level 4

Dag allen, 

Zoals eerder aangegeven (en door Ziggo bevestigd), duiden de 403. 404 en DNS-foutmeldingen in de FRITZ!Box op een fout bij de registratie met de ingevoerde SIP-gegevens (zie: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_SIP_response_codes).

Zodra er door Ziggo een nieuwe set aan SIP-gegevens voor een bepaalde klant wordt aangemaakt, vervalt de oude set. Hierbij bestaat uiteraard het risico dat er zowel bij de registratie van het CM MAC, MTA MAC adres als bij de overdracht van de SIP-gegevens (door Ziggo aan de klant) en het invoeren van de SIP-gegevens door de klant een fout wordt gemaakt. 

Wat wij als fabrikant kunnen zien, is welke response de FRITZ!Box weergeeft en wat dit betekent. Zoals uit meerdere user-cases is gebleken, is het mogelijk om met de FRITZ!Box 6660/6690 zowel internet als telefonie te gebruiken. Hierbij is het onder andere nodig om Telefoonnummer voor de aanmelding te gebruiken. 

Bovendien zijn er altijd mogelijkheden om onze instructies te verduidelijken / aan te vullen. Hiervoor staan we altijd open. Het vinden van een oorzaak en patroon is hierbij echter wel essentieel. 

Vriendelijke groeten uit Berlijn, 

Je FRITZ! Support Team

3 Kudos
Ga naar reactie
163 Reacties 163
Meldingen
Aan Uit
Sybdebruijn
Level 2

Ik heb geüpdatet naar de 7.90 en heb wederom nieuwe sip gegevens opgevraagd.

maar het resultaat bljjft hetzelfde

0 Kudos
Bernd Gaykema
Level 5

Ik zou nu geen beta firmware op je 6690C zetten.

Het is alweer lang geleden, maar waar ik tegenaan liep bij de SIP-invoer waren de 0 en O, de I en 1 of l (de hoofdletter i, de kleine letter el). Deze letters en/of cijfers zien er op een scherm hetzelfde uit. 

Toen werden die nog voorgelezen door een servicedeskmedewerker en schreef ik die fonetisch op. Nu met de app, geen idee hoe je dat goed kopieert.

Karel.
Level 17

@Bernd Gaykema  schreef:

Ik zou nu geen beta firmware op je 6690C zetten.

Het is alweer lang geleden, maar waar ik tegenaan liep bij de SIP-invoer waren de 0 en O, de I en 1 of l (de hoofdletter i, de kleine letter el). Deze letters en/of cijfers zien er op een scherm hetzelfde uit. 

Toen werden die nog voorgelezen door een servicedeskmedewerker en schreef ik die fonetisch op. Nu met de app, geen idee hoe je dat goed kopieert.

Gewoon kopieëren uit het PDF’je en plakken in het invoer veld. De laatste Beta is nagenoeg ‘af’ en wordt binnenkort omgezet naar versie 8. 

Volg ook een andere topic met registratie problemen: https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Registratie-eigen-modem-werkt-niet-via-Mijn-Ziggo/m-p/1414107...

Sybdebruijn
Level 2

Dank wederom voor hulp, ik kopieer de gegevens inderdaad uit de pdf. Er zit gewoon een probleem bij Ziggo dat ze niet willen oplossen. Als ik alle info over dit onderwerp online verzamel dan lijkt her er op dat er een antwoord moet komen van de router als je een reset uitvoert van de gegevens. En dat ze dit enkel voor elkaar hebben met hun eigen modems. Want als je je oude modem terugzet en de activering opnieuw probeert werkt het magisch ineens wel. Het is wachten tot iemand de handelswijze van ziggo zo zat is en bij de ACM aan de deur gaat kloppen.

0 Kudos