1
Vraag
2
Reacties
harrie01

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

bromtoon op vaste telefoonlijn

Ik heb op mijn vaste telefoonlijn een constante bromtoon als ik bel of gebeld wordt.

Als ik mijn dect-tefeloon rechtstreeks aansluit op het modem is de bromtoon verdwenen.

Waar ligt het probleem? blijkbaar niet bij de telefoon...

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
harrie01
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

ik heb het basisstation rechtstreeks op de modem aangesloten en in de woonkamer een 2e ontvanger met telefoon geplaatst.

probleem aldus opgelost.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Hoe is de dect-telefoon precies aangesloten, als je die niet rechtstreeks aansluit op het modem?

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@harrie01  schreef:

 

Als ik mijn dect-tefeloon rechtstreeks aansluit op het modem is de bromtoon verdwenen.

Waar ligt het probleem? blijkbaar niet bij de telefoon...


 

En blijkbaar ook niet aan ziggo, wat heb je er tussen zitten?

emiliovisser

Level 9
  • 331Posts
  • 30Oplossingen
  • 94Likes

Staat je basisstation van de telefoon misschien dicht bij andere elektronische apparatuur. (wat Wifi uitzend)

 

harrie01
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Er loopt een telefoonkabel onder de vloer van de meterkast/ziggomodem naar een telefoonaansluiting in de kamer waar ik mijn decttelefoon op aangesloten heb. (Sinds lang, bromtoon sinds kort).

harrie01
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Middels een telefoonkabel onder de  vloer van meterkast/ziggomodem naar een telefoonaansluiting in de kamer waar ik sinds lang mijn decttelefoon op aangesloten heb. Bromtoon sinds kort….

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dan toch eens kijken op de aansluitpunten en in de telefoonaansluiting of er een draadje toch wat kortsluiting maakt, meestal geeft dat een brom.

Kameleon.1987

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Exact wat Bert zegt. Ook kan er slijtage optreden als een kabel onder de vloer door loopt wegens bijvoorbeeld beweging hierover.

In kruipruimtes heb je met vocht te maken.

 

Zoals terecht opgemerkt werd moet het wel in de kabel voor de telefoon liggen of in de aansluitingen hierheen.

Als je een varkenssnuit aansluiting gebruikt kan het ook snel gaan brommen.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @harrie01,

Dat lijkt me niet fijn bellen met zo'n bromtoon. Is het je gelukt te vinden wat de boosdoener is ?

harrie01
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

ik heb het basisstation rechtstreeks op de modem aangesloten en in de woonkamer een 2e ontvanger met telefoon geplaatst.

probleem aldus opgelost.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs

Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...

Geplaatst in Tips van Ziggo