Hallo mede ziggo gebruikers, ik vraag voor vriend deze/jullie hulp ( (is op leeftijd) en wil zijn inmiddels 35 jaar alom bekende vaste nummer voor alle connecties, niet meer veranderen.
Dagelijks en tot in diep in de nacht gaat de dect huistelefoon anoniem over en zonder response van onze vriend zelf (die ook weet WIE deze beller is) en daarna ook over op mob. nummer van vriend alwaar hij deze nu heeft kunnen blokkeren..
Klacht indienen via aanmeldformulier overlast via de ziggo site "duurt te lang' gezien ook zijn leeftijd en gezondheid,
Hij zet om rust te krijgen dan toestel uit, wat lastig is omdat ook geen van zijn familie of persoonsalarmering hem kan bereiken omdat deze standaard via vaste lijn verloopt.
Wie of wat kan een juiste oplossing zijn? ivm privacy verloopt deze vraag nog eerst via mijn ziggo gegevens , via DM k of hier kan ik evt . verder lezen 😉
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Lieke57 een anoniem nummer kun je niet blokkeren. (vaste telefoonlijn)
Denk aan de ziekenhuizen en of dokters die anoniem bellen. En zo zullen er meer zijn.
Ja puppie, dat vermoedde ik al, maar ook niet als je helemaal ZEKER ben WIE deze persoon is en ook dat zijn "verscholen onder anoniem" nummer bekend is en vaak in beeld was op mobiel nr als op what's app, en ook daar bleef proberen?
Hallo,
M.b.t. mobiel ( Android ) : daarvoor kan de 'Don't disturb' functie worden gebruikt. Dan kan men per dag ( van xx uur tot xx uur ) instellen, wanneer de telefoon op stil moet gaan, terwijl men ook kan aangeven wel bereikbaar te willen zijn voor bepaalde ( zelf ingestelde ) contact personen.
Bij mij staat deze b.v. doordeweeks aan van 00:00 - 07:00 en in het weekend van 00:00 - 09:00. Terwijl directe familie leden zijn aangevinkt als uitzondering en die mij dus in die periodes altijd wel kunnen bellen.
Ook wel handige tip, dank, maar het gaat nu om een anonieme beller op een vaste (onbeperkt bellen naar alle nummers, ook 06 enz. ) 😉
Is deze optie misschien iets ?
https://www.ziggo.nl/klantenservice/bellen/opties#:~:text=Blokkade%20aan%3A%20toets%20*141*&text=Toe...
Aan de rechter kant
@Jan den Hartog schreef:Is deze optie misschien iets ?
https://www.ziggo.nl/klantenservice/bellen/opties#:~:text=Blokkade%20aan%3A%20toets%20*141*&text=Toe...Aan de rechter kant
Het nadeel van het blokkeren van alle anonieme nummers, is dat veel legale bedrijven ook anoniem bellen en dan ( met deze instelling aangezet ) u niet kunnen bereiken !
Denk b.v. ook aan zorginstellingen, huisartsen, uw energie leverancier, ..., ...., ... Ziggo... Nu gaat dat natuurlijk ook vaak via mail, maar ... er zijn ook vele legitieme anonieme bellers !
Wellicht is https://www.juridischloket.nl/ een optie voor een advies.
Volgens mij mogen bedrijven en instellingen niet meer anoniem bellen, mijn ziekenhuis belt met nummer, huisarts ook.
@PJD_ schreef:Volgens mij mogen bedrijven en instellingen niet meer anoniem bellen, mijn ziekenhuis belt met nummer, huisarts ook.
Niet meer anoniem bellen ? Geen idee ?
Als men ooit contact heeft gehad ( of ooit zelf contact heeft gemaakt ) ... dan mogen ze m.i. wel contact met u opnemen. Maar als ze bellen en of dat dan wel/niet anoniem mag, geen idee ?
Uit welke bron haalt u die bewering?
Ik ken zo meerdere ziekenhuizen die standaard met een anonieme clip bellen.
Ook andere overheidsdiensten zoals Politie/Brandweer/UWV bellen allemaal zonder nummer.
Graag verneem ik een bron van u bewering.
Voor de TS:
Het is eenvoudiger om via de mobiele telefoon alleen de toegestane nummers te kunnen laten bellen tijdens de nachtelijke uren.
De vaste dan gewoon de bel uitschakelen s'nachts. Dat is de eenvoudigste en helaas enigste mogelijke optie.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.