Vraag
Reacties
Lieke57
Level 1

bekende beller die standaard anoniem belt op vaste nummer( internetstalker) uitschakelen?

Hallo  mede ziggo gebruikers, ik vraag voor  vriend deze/jullie hulp ( (is op leeftijd) en  wil zijn  inmiddels 35 jaar alom bekende vaste nummer voor alle connecties, niet meer  veranderen.

Dagelijks en tot in diep in de  nacht gaat de  dect huistelefoon  anoniem over en  zonder response van onze vriend zelf (die ook weet WIE deze beller is)  en daarna  ook over op  mob. nummer van vriend alwaar hij deze nu heeft kunnen  blokkeren..

Klacht indienen via aanmeldformulier overlast via de ziggo site "duurt  te lang' gezien ook zijn  leeftijd en gezondheid,

Hij zet om rust te krijgen  dan toestel uit, wat  lastig is omdat  ook geen van zijn familie   of  persoonsalarmering hem kan bereiken omdat deze  standaard  via vaste lijn  verloopt.

Wie of wat kan een juiste oplossing zijn?  ivm  privacy  verloopt deze vraag nog eerst via mijn  ziggo gegevens , via DM   k of hier  kan ik evt  . verder  lezen 😉

0 Kudos
10 Reacties 10
Meldingen
Aan Uit
puppie
Level 17

@Lieke57 een anoniem nummer kun je niet blokkeren. (vaste telefoonlijn)
Denk aan de ziekenhuizen en of dokters die anoniem bellen. En zo zullen er meer zijn.

0 Kudos
Lieke57
Level 1
Topicstarter

Ja puppie, dat   vermoedde ik al, maar ook niet als  je helemaal ZEKER ben WIE  deze persoon  is en ook dat  zijn "verscholen onder  anoniem" nummer  bekend is en  vaak in beeld was  op mobiel nr  als op what's app,  en ook daar bleef proberen?

0 Kudos
Pasi
Level 19

Hallo,

M.b.t. mobiel ( Android ) : daarvoor kan de 'Don't disturb' functie worden gebruikt. Dan kan men per dag ( van xx uur tot xx uur ) instellen, wanneer de telefoon op stil moet gaan, terwijl men ook kan aangeven wel bereikbaar te willen zijn voor bepaalde ( zelf ingestelde ) contact personen.

Bij mij staat deze b.v. doordeweeks aan van 00:00 - 07:00 en in het weekend van 00:00 - 09:00. Terwijl directe familie leden zijn aangevinkt als uitzondering en die mij dus in die periodes altijd wel kunnen bellen.

0 Kudos
Lieke57
Level 1
Topicstarter

Ook wel handige  tip, dank, maar het gaat nu om  een anonieme beller op een vaste  (onbeperkt bellen naar alle nummers, ook 06 enz. )  😉

0 Kudos
Jan den Hartog
Level 5
0 Kudos
Pasi
Level 19

@Jan den Hartog  schreef:

Is deze optie misschien iets ?
https://www.ziggo.nl/klantenservice/bellen/opties#:~:text=Blokkade%20aan%3A%20toets%20*141*&text=Toe... 

Aan de rechter kant

Het nadeel van het blokkeren van alle anonieme nummers, is dat veel legale bedrijven ook anoniem bellen en dan ( met deze instelling aangezet ) u niet kunnen bereiken !

Denk b.v. ook aan zorginstellingen, huisartsen, uw energie leverancier, ..., ...., ... Ziggo... Nu gaat dat natuurlijk ook vaak via mail, maar ... er zijn ook vele legitieme anonieme bellers !

0 Kudos
Karel.
Level 17

Wellicht is https://www.juridischloket.nl/ een optie voor een advies.

0 Kudos
PJD_
Level 11

Volgens mij mogen bedrijven en instellingen niet meer anoniem bellen, mijn ziekenhuis belt met nummer, huisarts ook.

0 Kudos
Pasi
Level 19

@PJD_  schreef:

Volgens mij mogen bedrijven en instellingen niet meer anoniem bellen, mijn ziekenhuis belt met nummer, huisarts ook.

Niet meer anoniem bellen ? Geen idee ?

Als men ooit contact heeft gehad ( of ooit zelf contact heeft gemaakt ) ... dan mogen ze m.i. wel contact met u opnemen. Maar als ze bellen en of dat dan wel/niet anoniem mag, geen idee ?

0 Kudos
jan_Doedel
Level 9

Uit welke bron haalt u die bewering?

Ik ken zo meerdere ziekenhuizen die standaard met een anonieme clip bellen.
Ook andere overheidsdiensten zoals Politie/Brandweer/UWV bellen allemaal zonder nummer.

Graag verneem ik een bron van u bewering.

Voor de TS:

Het is eenvoudiger om via de mobiele telefoon alleen de toegestane nummers te kunnen laten bellen tijdens de nachtelijke uren.

De vaste dan gewoon de bel uitschakelen s'nachts. Dat is de eenvoudigste en helaas enigste mogelijke optie.

0 Kudos