1
Vraag
2
Reacties
F.L.Ja

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

analoog modem koppelen aan compal box

Mijn alarmsysteem is nu met een analoog modem gekoppeld aan een cu lijn van KPN. Deze gaan verdwijnen.

Ik vraag mij af of het modem rechtstreeks aan te sluiten is op de connectbox.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Ik verwacht ook dat het alarmsysteem en telefoontoestel 1:1 overgezet kunnen worden op het Ziggo-modem. Alleen moet er nummerportering worden aangevraagd bij KPN als het huidige nummer gehandhaafd moet blijven, waar ik wel van uitga. Nadeel is wel dat het alarmsysteem niet meer kan uitbellen bij een stroomstoring, tenzij het modem wordt aangesloten op een UPS.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Meer info is wenselijk, geef merken en typenrs door.

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

Is je alarmsysteem niet gewoon rechtstreeks op het modem aan te sluiten? CU bedoel je een IDSN lijn mee waar een telefoonnummer ook aan gekoppeld zit? Inderdaad meer info wenselijk 🙂 

F.L.Ja
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor jullie reactie.

 

het is een pstn lijn waar ook een gewone handset telefoon aan zit.

Het alarmsysteem is van Cooper Security, ION-16. De Speech Dailler is I-SD01.

In geval van alarm belt deze uit (naar een GSM) en speelt een vooraf opgenomen boodschap uit.

Helaas is er geen GSM module beschikbaar.

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

maar dan kan je het alarmsysteem toch op poort 1 van je ziggo modem aansluiten als je telefonie afneemt? Dan belt hij ook uit? (niet super veel verstand van dit huidige systeem, maar ik heb het bij alarmsystemen vaker gezien).

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Ik verwacht ook dat het alarmsysteem en telefoontoestel 1:1 overgezet kunnen worden op het Ziggo-modem. Alleen moet er nummerportering worden aangevraagd bij KPN als het huidige nummer gehandhaafd moet blijven, waar ik wel van uitga. Nadeel is wel dat het alarmsysteem niet meer kan uitbellen bij een stroomstoring, tenzij het modem wordt aangesloten op een UPS.

F.L.Ja
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor je reactie. Ik ga het in gang zetten.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs

Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...

Geplaatst in Tips van Ziggo