JanvdL

Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ziggo laat klanten in de kou staan!. Pas op met Ziggo!!

Ziggo stuurde begin december een vervangend modem. Moest dit snel plaatsen omdat de oude buiten werking zou worden gesteld. Ik heb het modem geplaatst , het internet werkt, doch de vaste telefoonlijn werkt niet. Veelvuldig contact hierover met Klantenservice van Ziggo. Steeds weer andere mensen aan de lijn,  steeds weer afhoudende, nietszeggende antwoorden. Naderhand ook mailcontact met Ziggo, ook zonder enig resultaat. Beloften zonder enige inhoud. Maar inmiddels zitten wij al ruim vier weken zonder vaste telefoonlijn. Wat ik ook doe steeds weer het antwoord dat de oplossing van het probleem heel moeilijk is en ik maar geduld moet hebben. Het is toch heel slecht van Ziggo om klanten te vragen een nog goed werkend modem te vervangen door een blijkbaar niet goed uitgetest modem. Ik weet niet wat ik meer kan doen. Wie helpt mij verder?
Bij voorbaat hartelijk dank.

64 Reacties 64
Wlmpie

Level 11
  • 532Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes

Ik denk dat Ziggo je voicemail heeft ingesproken?.

Sorry, kon het niet laten ik voel met je mee. Ik heb ook recent nieuw modem gehad en ik was doodsbang dat dat ook mis zou gaan.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@JanvdL schreef: “Daarom nogmaals, Ziggo zorg voor extra belminuten op onze iPhone, zolang jullie ons probleem niet hebben opgelost.”

Heb je een Vodafone abonnement?

JanvdL
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ja, ik heb een Vodafone abonnement. Vodafone en Ziggo onder één dak en daarom lijkt het mij ook vrij eenvoudig voor Ziggo om bij Vodafone ervoor gezongen dat ik extra belminuten krijg om het gemis van de vaste telefoonverbinding op te vangen (vergoeden)

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@JanvdL Ik leg je vraag bij een Ziggo moderator neer.

(Mobiele internet GB's worden er bij uitval van internet in ieder geval bijgezet.
Mogelijk kunnen belminuten ook, nog niet eerder tegengekomen.)

JanvdL
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

GB’s zit ik niet om verlegen. Het gaat mij om belminuten op mijn iPhone, want daar kan ik het verlies van mijn vaste telefoonverbinding mee opvangen. Ik ben op mijn iPhone aangewezen, zolang Ziggo het probleem met de vaste telefoonverbinding niet heeft verholpen.

ik heb vorige maand al extra belminuten op mijn iPhone gekregen door bemiddeling van een Ziggo medewerker, ter compensatie van het uitvallen van de vaste telefoonverbinding. Dus dat kan wel, ga er maar mee aan de slag.

JanvdL
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@JanvdL 

GB’s zit ik niet om verlegen. Het gaat mij om belminuten op mijn iPhone, want daar kan ik het verlies van mijn vaste telefoonverbinding mee opvangen. Ik ben op mijn iPhone aangewezen, zolang Ziggo het probleem met de vaste telefoonverbinding niet heeft verholpen.

ik heb vorige maand al extra belminuten op mijn iPhone gekregen door bemiddeling van een Ziggo medewerker, ter compensatie van het uitvallen van de vaste telefoonverbinding. Dus dat kan wel, ga er maar mee aan de slag.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @JanvdL, goedemorgen. 
In geval van een storing of het probleem waar jij tegen aan loopt kunnen we een gratis databundel toevoegen. Het toevoegen van belminuten is ongebruikelijk, maar dit is inderdaad wel door een collega eerder gedaan. Op dit moment heb je nog 63 belminuten over van deze bundel. Op het moment dat de bundel nog actief is kunnen we niet een vergelijkbare bundel voor je toevoegen. Zodra de bundel niet meer actief is, dan kunnen we de situatie opnieuw beoordelen en eventueel een dergelijke bundel opnieuw voor je toevoegen.

JanvdL
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@ Bedankt voor de reactie. Ik vertrouw er op dat ik een nieuwe belbundel op mijn iPhone krijg, zodra de huidige op is, zodat ik niet in de kosten kom als gevolg van een slepende, en blijkbaar moeilijk te herstellen fout in de Ziggo systemen. Ik heb zo al weken ellende van het uitvallen van de vaste telefoonverbinding, door dat Ziggo de zaken niet op orde heeft. Nu moet ik alle contacten onderhouden via mijn iPhone en daar is uiteraard mijn Vodafone abonnement op berekend. Dus compensatie te verlangen van Ziggo door gratis extra beltegoed lijkt mij zeer zeker niet meer dan billijk.Het merkwaardige is overigens wel dat een Ziggo medewerker eerder deze maand al wel er in slaagde extra beltegoed toe re voegen voor dat het nog aanwezige op was. Kan de ene Ziggo medewerker meer voor elkaar krijgen dan de ander? Zorg er maar voor dat het voor elkaar komt.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @JanvdL 
De tegemoetkoming van een belbundel kan alleen toegevoegd worden als deze betreffende (tegemoetkoming) belbundel niet meer actief staat. Jouw eigen belminuten van je eigen mobiele bundel staan hier los van. De vorige keer is deze bundel voor het eerst voor je toegevoegd en toen had je deze tegemoetkoming bundel dus nog niet actief staan. Daar zit dus het verschil in. 

JanvdL
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoe ingewikkeld kan het zijn! Als jullie er maar voor zorgen, links of rechts om, dat ik geen extra kosten moet maken omdat Ziggo de zaken niet op orde heeft.

Andre Verbeek

Level 9
  • 296Posts
  • 21Oplossingen
  • 96Likes

@JanvdL in de iphone is een functie waardoor onbekende nummers / anonieme oproepen stil gehouden worden. Staat deze functie bij jouw iphone aan? Dan merk jij niet dat ziggo gebeld heeft. Of een ander

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @JanvdL . 

Ik lees in je klantgegevens dat het probleem opgelost zou moeten zijn. Is dat inderdaad het geval? 🙂 

JanvdL
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Gisteravond 19,00 uur werkte de vaste telefoonverbinding weer, gelukkig, na zo’ n 6 weken of line te zijn geweest door Ziggo problemen met de  aansluiting van een vervangend modem. Gelukkig dat probleem is opgelost. Maar nu ook nog de doorverbinding van de vaste telefoonverbinding met de iPhone, die als tijdelijke tussenoplossing diende, verbreken.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
JanvdL wrote:

@Gisteravond 19,00 uur werkte de vaste telefoonverbinding weer, gelukkig, na zo’ n 6 weken of line te zijn geweest door Ziggo problemen met de  aansluiting van een vervangend modem. Gelukkig dat probleem is opgelost. Maar nu ook nog de doorverbinding van de vaste telefoonverbinding met de iPhone, die als tijdelijke tussenoplossing diende, verbreken.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/bellen/doorschakelen

Hier lees je hoe je de doorschakeling uitzet. 

Doorschakelen uitzetten

  1. Neem de hoorn op en wacht op de kiestoon. Hoor je geen kiestoon? Druk dan op de verbindingstoets of houdt deze even ingedrukt.
  2. Toets #21. Werkt dit niet? Toets dan #21# .
  3. Verbreek de verbinding.

 

Laat maar even weten of het gelukt is :-). 

JanvdL
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt voor de aanwijzing: het is gelukt.

Theo Nagtzaam

Level 2
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb gister nu modem geinstalleerd, tbv snelheid van 1000mb ,  helaas werkt nu vaste telefoonlijn niet meer, ook via chat kon men mij niet helpen, krijg nu test telefoon maar weet bijna zeker dat het hier niet aan kan liggen,   ook aanbod van monteur maar die kan volgens mij enkel constateren dat modem de telefoonverbinding niet doorgeeft?????

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @Theo Nagtzaam 

 

Allereerst, mijn excuus dat de omruiling van het modem zo moeizaam verloopt. 

Als wij een nieuw modem aanbieden moet je daarop vooruit gaan, niet achteruit.

 

Ik zou graag even willen uitzoeken wat er mis is, maar ik zie dat je jouw profiel niet hebt ingevuld. Zou je daar je postcode en huisnummer nog willen vermelden

Theo Nagtzaam

Level 2
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heb ik ingevuld, had gister al een chat hulp gesprek maar kwam niet verder ,  had twee vragen gister al,  vaste telefoonlijn doet het niet en de snelheid op mijn hoofd deco is niet echt verhoogd,  hoofddeco is via kabel verbonden met sagamcom ,  de snelheid op de kabel is goed, dus lijkt alsof deco dan dit niet voldoende doorgeeft,  heb dus 1000mb via modem ,  deco zou 860 mb ( 5ghz) moeten kunnen maar geeft maar 260 of daaromtrent. Via kabel verbonden aan deco gaf hij op mijn laptop wel bijna 600mb. 

Theo Nagtzaam

Level 2
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

OH, gister werd mij een test telefoon aangeboden om te zien of deze wel werkte,  even voor alle duidelijkheid, dat is toch hetzelfde als telefoon die op foto is te zien ( en aangesloten op tel 1 van modem) Afbeelding van WhatsApp op 2023-11-28 om 11.21.09_6166acc9.jpg

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Yes helder, dankjewel @Theo Nagtzaam 

 

Zou je voor mij 3 zaken willen testen?

1. Herstart het modem eens door deze 2 minuten te ontkoppelen van zowel de stroom als coaxkabel.

2. Haal de kabel uit het modem (Telefoonkabel) en bel dan eens met je mobiel naar de vaste lijn. Gaat deze dan over?

3. Wat gebeurd er als je het toestel aansluit op TEL2? Zou je inkomende en uitgaande gesprekken dan eens willen checken?

Uitgelicht topic