Fem3

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ziggo abonnee's kunnen mijn mobiele nr niet bellen

Goedendag,

Mijn mobiele nummer kan niet gebeld worden door Ziggo nummers. Die krijgen te horen dat mijn nummer niet in gebruik is. Mobiele nummers of KPN nummers zijn geen probleem.

Gebeld met mijn provider en met Ziggo echter is bij beide de boodschap, we kunnen het niet vinden. En dan is voor hun de kous af.
Ik heb naar mijn idee alles geprobeerd, nieuwe simkaart, sim in andere telefoon, andere sim in mijn telefoon, al mijn instellingen bekeken.
Omdat ik als mantelzorger bereikbaar moet zijn voor een Ziggo nummer heb ik (tijdelijk) een prepaid kaart in mijn duo sim telefoon erbij gedaan van dezelfde provider, hier ben ik wel bereikbaar op. Het gaat echt alleen om mijn nummer dus. Alsof er vanuit Ziggo een blokkade op zit.

Heeft iemand nog suggesties? 

9 Reacties 9
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 51083Posts
  • 3196Oplossingen
  • 11615Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zij kunnen je probleem dieper in de organisatie leggen om te zien of er ergens een blokkade op je nummer zit.

Wie is je huidige mobiele provider?

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 1226Posts
  • 127Oplossingen
  • 316Likes

Hallo @Fem3 Welkom op de Ziggo Community!

Ik kan mij voorstellen dat je de wanhoop haast nabij bent. Zeker wanneer je hierover al meerdere keren contact opgenomen hebt, maar je niet geholpen wordt. Ik wil je dan ook graag helpen.

@Bert stelde al de vraag wie jouw huidige provider is. Wil je deze vraag beantwoorden?
Heb je hiervoor bij een andere mobiele provider gezeten?
Er is geen enkel Ziggo nummer welke jou kan bereiken?

Fem3
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi. Fijn dat je mee wilt kijken/denken.

Mijn provider is Lebara. Deze heb ik al een tijdje. Ik heb er tot voor kort nooit problemen mee gehad. 
Geen enkel Ziggo nummer kan mij bellen, ook Ziggo zelf niet. Ik heb het getest door meerdere mensen met een vaste Ziggo lijn mij te laten bellen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 9810Posts
  • 837Oplossingen
  • 2347Likes

@Fem3 Kun je door middel van een privebericht laten weten om welk mobiel telefoonnummer het precies gaat en wat de tegenpartij (de beller) precies te horen krijgt als ze dit nummer bellen? Je kan en privebericht sturen door bovenin op "Berichten" te klikken. Navigeer daarna naar het "Oranje-witte kladblok symbool" en vul dan achter "Verzenden naar" mijn naam in. Het bericht komt dan direct in mijn priveberichtenbox uit. Stel het bericht verder op met de gevraagde info, dan kunnen wijhet probleem verder voor je onderzoeken.

Fem3
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zojuist gedaan! 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 9810Posts
  • 837Oplossingen
  • 2347Likes

@Fem3 Hartelijk dank voor de gegevens d.m.v. een privebericht. Ik heb zojuist op dit bericht gereageerd. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 9810Posts
  • 837Oplossingen
  • 2347Likes

@Fem3 Normaliter hoort de provider van wie het telefoonnummer is een uitgebreid onderzoek te starten om te controleren of er ergens een doorschakeling verkeerd staat. Ik begrijp dat Lebara dit al gedaan heeft en dat zij weer naar ons wijzen. Ik heb een interne bon aangemaakt om aan onze kant alles te controleren. De afdeling die dit onderzoekt zal hierover ook contact opnemen met Lebara. Zodra ik een terugkoppeling heb deel ik het onder dit topic. 

Fem3
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dankjewel. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 9810Posts
  • 837Oplossingen
  • 2347Likes

@Fem3 Heel graag gedaan! We gaan ermee aan de slag. Je hoort het van me zodra ik een update voor je heb.