Werkt KPN huiscentrale homevox 1-4 S met Ziggo vast bellen?

Ik wil voor vast bellen overstappen van KPN naar Ziggo. Ik heb een huiscentrale Homevox 1-4 S die ik wil blijven gebruiken.

12257007
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
5 Reacties 5

Heeft u bij KPN een analoge netlijn/pstn lijn of internet en bellen? Als het laatste het antwoord is en de homevox werkt met internet en bellen, dan zou hij dat volgens mij ook bij ZIggo moeten kunnen doen. 

mathijse
Raadgever
  • 166Reacties
  • 8Oplossingen
  • 50Likes

Ik ben nieuw bij de community en er nog niet zo handig in. Ik heb mijn eerdere reactie niet terug kunnen vinden. Daarom plaats ik hem nogmaals.

Ik heb een analoge telefoonaansluiting van KPN met een homevox 1-4 S huiscentrale. Dus geen ervaring met internet en bellen. Blijft de homevox werken als ik van de analoge lijn overstap naar Ziggo voor vast bellen. Ik heb een internetabonnement bij Ziggo.

12257007
topicstarter
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemiddag @12257007,

Geen probleem, juist welkom op de Community!

Ook leuk dat je voor vast bellen wil overstappen naar Ziggo.

Als je dit doet, gaat het bellen eerlijk gezegd wel via het witte Ziggo modem.
Op de achterkant daarvan is een TEL 1 uitgang te zien, waar een telefoonkabel in past.
Als je telefoonkabel vervolgens in je telefoon klikt, kun je bellen. 

Erik P Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1429Reacties
  • 235Oplossingen
  • 221Likes

Het is mij duidelijk dat ik kan bellen. Maar weerkt de homevox ook? Dat uitproberen vind ik te riskant, want wat als het niet werkt? Terug naar een analoge KPN lijn (als dat al mogelijk is).

12257007
topicstarter
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@12257007  Als u bij KPN internet+bellen heeft, dan heeft u de Homevox op de Experiabox op tel 1 aangesloten. Dan zou hetzelfde bij Ziggo mogelijk zijn.  U sluit dan de Homevox op tel 1 op de Connectbox van Ziggo aan en u kunt bellen. Misschien met een 0 voor de buitenlijn, maar dat is volgens mij type Homevox afhankelijk.

Had u of heeft u bij KPN een analoge/pstn netlijn en nimmer digitaal gebeld (voice over IP), dan is het een kwestie van proberen als u de Connectbox van Ziggo heeft.

mathijse
Raadgever
  • 166Reacties
  • 8Oplossingen
  • 50Likes

Uitgelicht topic