Knightrider

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wel bellen, maar niet gebeld kunnen worden

Goedemiddag 

Als ik naar mijn Moeder wil bellen naar haar vaste lijn met mijn mobiele telefoon dan krijg ik de melding dit nummer is niet in gebruik ook andere mensen kunnen haar niet mee bellen weet iemand wat het probleem kan zijn mijn moeder kan met haar vaste telefoon wel gewoon bellen .

 

Knightrider 

28 Reacties 28
centaine01

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ja, ik zie gewoon haar eigen vaste telefoonnummer op het display.

centaine01

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nee, alle "technische" zaken laat mijn moeder aan ons (dochters) over. En ze geeft aan geen contact met een andere provider te hebben gehad. Ze was haar hele leven bij UPC en toen deze naar Ziggo veranderde, had ze automatisch Ziggo. Ik zal dit laten weten of de test telefoon iets oplevert.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hoe gaat het nu, @centaine01 ? 🙂 

centaine01

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste,

Nee, de test telefoon werkt niet, precies hetzelfde blijft gebeuren. Ik vermoed toch dat er iets met het telefoonnummer is, dat er door Ziggo technisch het telefoonnummer is opgeheven o.i.d. Zou ik dan een nieuwe telefoonnummer kunnen ontvangen van Ziggo? Wel eentje die een beetje makkelijk is, zodat mijn moeder het kan onthouden. Dan gaan we dat uitproberen. Met vriendelijke groet, Bianca

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5791Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Dat zal helaas het probleem ook niet zijn @centaine01 

Het wijzigen van het nummer lost het probleem hiermee niet op en kan mogelijk zelfs voor nog meer problemen zorgen. Heb je haar modem al eens herstart naar de fabrieksinstellingen?

centaine01

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste,

Blijkbaar worden mijn eerdere reacties/uitleg niet gelezen.

Daarin geef ik duidelijk aan dat ik al alles heb geprobeerd, ook de herstart van de modem, de reset van de telefoon etc. Ik ben ook naar de Vodafone winkel geweest, denkende dat het aan mijn telefoon of mijn zusje's telefoon ligt, maar dat is niet geval. 

Verder werk ik zelf dagelijks met simkaarten, GPS trackers etc. en weet heel goed waar ik technisch gezien naar moet kijken en waarop ik moet letten.

Dus hieronder nog een keer!!!!!:

Mijn moeder heeft hartproblemen en moet bereikbaar zijn en zelf ook kunnen bellen. Nu kan ze opeens sinds zaterdag 18-02-2023 niet meer gebeld worden! En altijd geeft Ziggo de standaard reacties : van heb je dit geprobeerd of dat geprobeerd, terwijl dat allemaal ook op de Ziggo website staat en natuurlijk heb ik dat geprobeerd voordat ik Ziggo uberhaupt mail/bel. Maar blijkbaar zitten de community moderators/telefonisten ook achter de Ziggo Website en nemen ze dat doodleuk weer helemaal door, alsof je dat als consument al niet hebt gedaan, voordat je belt/mailt!

Er moet technisch iets veranderd zijn bij Ziggo of verwerkt zijn door Ziggo (mogelijk updates, nieuwe firmware), waardoor mijn moeder nu niet meer bereikbaar is! Bel zelf haar nummer en je hoort: "Dit nummer is niet in gebruik. De verbinding wordt nu verbroken." En aangezien er door Ziggo wordt geweigerd om dit door de technische afdeling te laten nakijken, is naar mijn mening een nieuwe telefoonnummer het proberen waard. 

Tot slot, is het niet mogelijk om bij mijn moeder langs te komen omdat ze vanwege haar medische omstandigheden geen corona vaccinaties heeft kunnen krijgen. Om deze reden zijn wij zelf erg voorzichtig en willen dan ook niet dat iemand bij haar in huis komt. 

Groet,

Mw. Bianca Jubitana

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5791Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Ik denk dat we langzamerhand wat verder komen. Wat ik namelijk zie is dat het nummer wel door ons is geporteerd, maar nog vast hangt bij KPN in de routering. 

Ik heb dit voor nu doorgezet naar een 3e lijn. We zouden er even op terug moeten komen zodra we terugkoppeling hebben.
 

centaine01

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste, afgelopen dinsdag 14-03-2023 mail ontvangen dat mijn moeder een nieuwe telefoonnummer had gekregen. Dit op woensdag 15-03-2023 getest en dit werkte prima. We konden mijn moeder weer bellen en zij kon ook ons ook gewoon bellen. Echter later op die dag ontvingen we een nieuwe mail " gefeliciteerd, uw telefoon nummer is behouden"? Dit zorgde voor verwarring omdat haar nieuwe telefoonnummer goed werkte. In ieder geval dat nieuwe telefoonnummer werkte na deze mail niet meer en het oude telefoonnummer weer wel. Na testen konden we dat nummer nu gewoon weer bellen en mijn moeder kon ons bellen. Het probleem is nu opgelost. 

Maar ik vraag me af bij hoeveel mensen het vaste telefoonnummer zomaar voor portering is klaargezet? Het is daarnaast ook opmerkelijk dat dit bij vaste telefoonnummers van met name ouderen is gedaan: nl. mijn moeder en de moeder van Knightrider. Wie weet bij hoeveel meer ouderen met een vaste telefoonnummer bij Ziggo dit plotseling is/wordt gedaan! Ik wil daarom Ziggo aanraden om dit nader te onderzoeken, want het zijn juist de ouderen die hun vaste telefoon nodig hebben en daar het volledige bedrag voor betalen: om in nood bereikbaar te zijn en zelf in staat zijn om iemand voor hulp te kunnen bereiken.

Met vriendelijke groet,

Mw. Bianca (dochter van uw klant)

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 899Posts
  • 80Oplossingen
  • 413Likes

Allereerst ben ik blij te lezen dat het probleem is opgelost @centaine01. Goed nieuws! 
Wat betreft je vraag over de portering, dat is zeker onder onze aandacht.

Uitgelicht topic