Knightrider

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wel bellen, maar niet gebeld kunnen worden

Goedemiddag 

Als ik naar mijn Moeder wil bellen naar haar vaste lijn met mijn mobiele telefoon dan krijg ik de melding dit nummer is niet in gebruik ook andere mensen kunnen haar niet mee bellen weet iemand wat het probleem kan zijn mijn moeder kan met haar vaste telefoon wel gewoon bellen .

 

Knightrider 

28 Reacties 28
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15503Likes

Als jouw moeder jouw mobiele telefoon belt, komt het nummer van het inkomende gesprek dan wel overeen met het nummer waarop jij en anderen haar proberen te bellen?

Knightrider
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja dat komt overeen met waarop ik anderen probeer te bellen .

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15503Likes

Kun je de adresgegevens van jouw moeder in jouw profielgegevens plaatsen, eventueel tussen haakjes achter jouw eigen adresgegevens? Deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar, zij kunnen dan verder onderzoek doen.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen enkele dagen langs in dit topic.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Knightrider lief dat je je moeder even met deze materie wil helpen. 

Er kan een storing gaande zijn, of iets anders. Wil je vanuit haar nummer deze stappen eens uitvoeren aub, plus ons aangeven waar je dan op uitkomt?

Bedankt! 

Knightrider
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Jacob 

Goedemiddag 

Nu belde mijn moeder mij vanmorgen met haar vaste thuis telefoon met  een onbekend nummer op haar vaste lijn daar uit blijkt dat ze een ander vast nummer heeft zonder dat ziggo haar dat heeft gemeld hoe kan dat . Dus het probleem is opgelost maar hoe kan het terwijl ik de klantenservice gisteren heb gebeld met het probleem dat ze toen ook haar oude nummer doorgaven aan mij dat ze niet wisten dat ze een nieuw nummer had gekregen .

Knightrider 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Knightrider vreemd, sorry. 

Die details moet ik je schuldig blijven, aangezien ik geen gegevens van haar heb. Het hoe & waarom is me niet duidelijk. Sorry!

centaine01

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb exact hetzelfde sinds zaterdag 18-02-2023. Ook hier gaat het om de vaste telefoon van mijn moeder, ik heb al van alles geprobeerd bij mijn simkaart provider, denkende dat het daaraan ligt. En ook alle oplossingen hiervoor van de Ziggo website geprobeerd. Hoe los ik dit nu op. Ziggo bellen?

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @centaine01 

 

Doel je dan op het feit dat jouw moeder sinds kort met een afgeschermd nummer belt?

Was dit in het verleden ook het geval?

centaine01

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mijn moeder heeft altijd met een afgeschermd nummer gebeld. Mijn probleem is precies hetzelfde als bij Knightrider. Wanneer ik haar op het vaste nummer belt krijg ik te horen "dit nummer is niet in gebruik. De verbinding wordt nu verbroken." En dit is al sinds 18-02-2023.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Dan blijft de grote vraag, kunnen andere gebruikers jouw moeder wel op haar vaste nummer bereiken? @centaine01  Zo ja, dan zal dit niet aan haar vaste verbinding liggen. Dan zou hooguit jouw provider iets foutief routeren.

centaine01

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nee, ik heb prepaid van Vodafone en dit gebeurt wanneer ik mijn moeder bel. En ook mijn zusje met een abonnement en telefoon van Vodafone heeft precies hetzelfde wanneer zij onze moeder belt. En ook anderen met andere providers horewn hetzelfde wanneer ze het vaste nummer van mijn moeder bellen.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

In dat geval kun je ons het beste even bellen zodra je aanwezig bent bij je moeder. Wellicht zit er in haar verbinding iets niet goed, of ligt er een kabeltje uit. Maar dat is lastig beoordelen als je niet ter plekke bent. @centaine01

centaine01

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Jamyla,

Na mijn eerste melding ben ik al alle standaard stappen (stappen die ik overigens ook zelf had doorgenomen) doorgelopen. Nu zal een testtelefoon worden gestuurd. Alles zit goed verbonden, er is een reset van de modem gedaan (meerdere malen), de telefoon is gereset etc. Het enige is dat mijn moeder niet kan worden gebeld. Ik verwacht dat ik met de testtelefoon niet verder zal komen. 

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1327Posts
  • 140Oplossingen
  • 785Likes

Helder verhaal! Ik zie helaas geen gegevens van je moeder in jouw account staan @centaine01, zou je deze willen invullen. Zo kunnen we haar abonnement erbij pakken en kijken als alles goed staat. 

centaine01

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Danitsja, deze community profiel heb ik via mijn moeder's Ziggo account gemaakt. Nu heb ik in dit community profiel ook haar naam, adres en vaste telefoonnummer bij Ziggo ingevuld. Hopelijk kan je dat nu zien.

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1327Posts
  • 140Oplossingen
  • 785Likes

Dank je wel @centaine01, op basis van telefoonnummer kan ik wel het modem uitlezen door het mac adres te gebruiken, ik krijg alleen het telefoon gedeelte niet te zien. Zou je in haar gegevens het huisnummer nog willen neerzetten of klantnummer. Dan kan ik haar abonnement erbij gaan pakken. 

centaine01

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het huisnummer heb ik nu ook gezet

Knightrider
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@centaine01 

Als jouw moeder jouw belt met haar huis telefoon dan krijg je op jouw display toch een telefoonnummer te zien . Bij mijn moeder was het nummer veranderd daarom konden we haar niet bellen en kreeg je de melding dit nummer is niet in gebruik laat het even weten . 

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

@centaine01. Ik zie ook niet direct wat zou kunnen leiden tot dit euvel. Je gaf aan dat er een test toestel onderweg is. Laat je ons weten hoe het gaat wanneer deze er is? 

Waar ik ook benieuwd naar ben; heeft ze contact (gehad) met een andere provider? Kan het zijn dat er een nummerportering aangevraagd is op haar nummer? 

Uitgelicht topic